Pagina 1 van 3

welk bouwjaar niet?

Geplaatst: 30.03.2007 - 19:11
door Jaco S
Ik heb weleens wat gehoord over de s40/v40 dat niet alle bouwjaren goed zijn, dat er veel fouten in zijn.
om welk jaar gaat dit???

Geplaatst: 30.03.2007 - 19:13
door NOS
De phase I is kwalitatief minder dan de phase II, dus tot 2000 waren ze (gemiddeld) kwalitatief wat minder.

Geplaatst: 30.03.2007 - 20:01
door Robert
Uhhhhh,

ik rijd nu al ongeveer 5 jaar een V40 T4 uit '98 maar buiten de jaarlijkse beurten tot nu toe nog niks bijzonder gehad.

Geplaatst: 02.04.2007 - 18:18
door MDA
Ik denk dat alleen de GDI motoren onder de "wat minder" kwalificatie vallen. Dat de PhaseII bijvoorbeeld betere rijeigenschappen heeft is duidelijk, maar of de algehele kwaliteit beter is durf ik te betwijfelen...

Geplaatst: 03.04.2007 - 21:13
door Rode T4
Sluit me aan bij de vorige schrijfer. Wel zou ik voor een ph 2 gaan als je diesel wilt rijden.

Geplaatst: 03.04.2007 - 22:26
door marsm104
Je doet natuurlijk een stapje vooruit in de tijd. Naar verhouding hebben Ph I modellen meer kilometers op de teller staan. Logich dat ze daardoor soms wat minder zijn. Maar als je geen geld hebt voor een Phase II, is een Ph. I toch niet verkeerd?

Geplaatst: 04.04.2007 - 15:57
door DN
Gewoon niet een met een GDI motor nemen

Geplaatst: 04.04.2007 - 21:57
door v40virgin
DN schreef:Gewoon niet een met een GDI motor nemen
Hoe weet ik of een motir GDI is of gewoon injectie??

Ik heb een v40 automaat 1.8 uit Maart 2000.

Geplaatst: 04.04.2007 - 22:11
door MDA
een "1.8i" is een GDI, de kale "1.8" is een gewone injectie

Geplaatst: 04.04.2007 - 22:24
door bart simpson
v40virgin schreef:
DN schreef:Gewoon niet een met een GDI motor nemen
Hoe weet ik of een motir GDI is of gewoon injectie??

Ik heb een v40 automaat 1.8 uit Maart 2000.
er bestaan geen GDI's met automaat

Geplaatst: 04.04.2007 - 22:25
door v40virgin
Gelukkig.......

Geplaatst: 04.04.2007 - 22:26
door v40virgin
Wat zijn trouwens jullie bevindingen over de automaat? Ik heb deze auto nu 2 weken. Ik vind het HEERLIJK!!!

Geplaatst: 05.04.2007 - 17:09
door Sjef
MDA schreef:een "1.8i" is een GDI, de kale "1.8" is een gewone injectie
Op marktplaats zetten ze volgens mij overal "i" bij. Hoe kun je het nog meer weten?

Geplaatst: 05.04.2007 - 17:20
door bart simpson
Sjef schreef:
MDA schreef:een "1.8i" is een GDI, de kale "1.8" is een gewone injectie
Op marktplaats zetten ze volgens mij overal "i" bij. Hoe kun je het nog meer weten?
de rdw site

Geplaatst: 05.04.2007 - 17:27
door Sjef
bart simpson schreef:
Sjef schreef:
MDA schreef:een "1.8i" is een GDI, de kale "1.8" is een gewone injectie
Op marktplaats zetten ze volgens mij overal "i" bij. Hoe kun je het nog meer weten?
de rdw site
Laat me raden, dan staat er bij handelsbenaming 1.8 of 1.8i?
Dus dan alleen nog even hopen dat het nummerbord niet weggepoetst is.

Geplaatst: 05.04.2007 - 17:30
door bart simpson
Nee, maar wel het vermogen, 90kW of 92kW.
Zonder iets aan basisinformatie kun je natuurlijk helemaal niets nazoeken

Geplaatst: 05.04.2007 - 17:32
door Sjef
90kW = 1.8?
92kW = 1.8i?

Geplaatst: 05.04.2007 - 17:37
door bart simpson
Sjef schreef:90kW = 1.8?
92kW = 1.8i?
ja

Die GDI is overigens niet persé een draak, voor een "probleemloos" functioneren is het juiste type benzine van groot belang, V-power (of een soortgelijk BP product) geeft aanmerkelijek minder inwendige vervuiling en daardoor veel minder problemen.

Geplaatst: 05.04.2007 - 20:08
door Hans
Ik heb de GDI gehad. Nooit geen problemen, ook niet met de standaard benzine. Maarrrrr...hij had pas 35 duizend gelopen toen ik 'm kocht.

Geplaatst: 05.04.2007 - 20:13
door bart simpson
en er zit een lekkerdere versnellingsbak achter dan bij de normale 1.8