Pagina 1 van 1

Keerringen

Geplaatst: 30.03.2007 - 22:32
door Flying Torquewrench
Beetje een stomme vraag.

Kreeg gisteren een prijsopgave van een motor revisie bedrijf voor het afvlakken van de cilinderkop en het vervangen van de keerringen.

Nu heb ik op verschillende websites en boeken gekeken maar waar zitten deze keerringen in de cilinderkop?
Kan je deze ook zelf vervangen of moet het door een gespecialiseerd (revisie) bedrijf gedaan worden?

Bedankt,

FT

Geplaatst: 30.03.2007 - 22:45
door DeNNiS_
ik heb nooit geweten dat er een keering in je cilinderkop zit...

een keering zit op een draaiende as... tussen de buitenlucht en vloeistof...
dus op je krukas aan de polie en aan koppelingszijde...
evt nokkenassen waterpomp ed...
maar verder in de kop bij het vlakken zitten die niet...
en aangezien ik niet weet hoe die nokkenas ed bevestigd zitten...
lijkt het me zonder ervaring niet slim om zelf tedoen

Geplaatst: 30.03.2007 - 22:51
door Maarten
DeNNiS_,
even off-topic ::oops:
heb jij die D4 type aanduiding zelf verzonnen en aangebracht?
heeft wel iets...

Geplaatst: 30.03.2007 - 23:18
door DeNNiS_
is zelf verzonnen... en aangebracht...

voor de lol maar heeft ook een reden. strakkies chippie dus beetje een D4 dan he :P een D5... 163 pk geloof ik.... delen door 5 cilinders...
maal 4... is ca 130 pk... gechipte 102 pk is 130 pk lols :)
dus een D4... en dan nog een R er bij straks als hij klaar is vanwege de kleur en de looks ;-)

Geplaatst: 30.03.2007 - 23:26
door Maarten
wel origineel iig.
had het al vaker in je onderschrift gezien,maar wou het toch even weten.
en als ie straks gekieteld is horen we natuurlijk graag de resultaten ::D

back on-topic
op zich is het vervangen van een keerring niet zo heel ingewikkeld,maar je moet natuurlijk wel weten waar wat en hoe..
ik weet het niet :P maar misschien dat er mensen zijn die het al eerder gedaan hebben.
succes

Geplaatst: 31.03.2007 - 02:29
door Flying Torquewrench
Bedankt voor de reacties.

Ik dacht hetzelfde als jou Dennis. Ik kan me niet voorstellen waar een keerring in de cilinderkop zit. De enige plek die ik mij voor kan stellen zijn de keerringen op de nokkenassen. Maar dit gedeelte blijft voor zover ik weet gewoon thuis liggen terwijl de cilinderkop gevlakt wordt.

En inderdaad Maarten een keerring is normaal redelijk goed zelf te wisselen. Maar aangezien ik zelf niet kan/kon bedenken waar een keerring in de cilinderkop zit dacht ik dat deze misschien op een plek zit die nogal moeilijk te bereiken is.

Ik zal het revisie bedrijf eens vragen. Want als het de keerringen op de nokkenassen zijn dan doe ik het zelf wel.

Groetjes FT

Geplaatst: 31.03.2007 - 18:02
door laheije
Want als het de keerringen op de nokkenassen zijn dan doe ik het zelf wel.
Heb je dan een momentsleutel enz.

Geplaatst: 31.03.2007 - 18:32
door Flying Torquewrench
Ja hoor, een momentsleutel e.d. zijn geen enkel probleem. Naast mijn full-time baan onderhoud ik vliegtuigen en vliegtuigmotoren bij een grote Engelse luchtvaartmaatschappij. Dus wat gereedschap betreft maak ik mij niet zoveel zorgen.

Trouwens Laheije, weet jij ergens een revisiebedrijf in het zuiden des lands. Grofweg tussen Nuth en Eindhoven?

Groetjes FT

Geplaatst: 31.03.2007 - 18:52
door laheije
Ja 2 zelfs.
Een in Nuth en een in Heerlen.
In Heerlen is het revisiebedrijf Donkers, ik dacht de Parallelweg, waar vroeger de nationale houthandel langs het spoor gevestigd was.en in Nuth is het Haleco op de horsel.
Er schijnt in Schinnen en Bunde ook nog een te zitten, maar daar hoor ik nogal negatieve geluiden over.
Gr. Huub

Geplaatst: 31.03.2007 - 19:53
door Flying Torquewrench
Bedankt Huub,

Als laatste vraag. Heb jij ervaring met een van deze bedrijven? En welk kan je aanraden?

Groetjes FT

Geplaatst: 31.03.2007 - 20:19
door laheije
Je hebt een pm.
Gr. Huub

Geplaatst: 31.03.2007 - 21:47
door Flying Torquewrench
Je hebt een pm terug.

Gr. FT.