Pagina 1 van 1

Waaraan een 1.8 GDI te herkennen?

Geplaatst: 01.04.2007 - 13:47
door Hang-oor
Ik ben op zoek naar een v40 1.8. Echter deze zijn ook uitgerust met de mitsibischi GDI motor. Hoe weet je welk type je hebt?

Geplaatst: 01.04.2007 - 13:50
door bart simpson
dat staat loeigroot op de kunststof afdekplaat van je cilinderkop

Geplaatst: 01.04.2007 - 13:51
door NOS
de 1.8 is de gewone versie, de 1.8i is de gdimotor

Geplaatst: 01.04.2007 - 13:56
door Hang-oor
Bijna alle advertenties staat 1.8 (maar dat kan dus bewust zijn, omdat de gdi niet erg gewild is). Is het ook te zien aan de voertuiggegevens zoals na te trekken op de rdw site? Bijvoorbeeld onderscheid in vermogen / cilinderinhoud?

Geplaatst: 01.04.2007 - 14:00
door bart simpson
125pk ipv 122pk's

Geplaatst: 01.04.2007 - 14:04
door Hang-oor
125pk = gdi?
122 = 1.8 volvo?

Geplaatst: 01.04.2007 - 14:10
door bart simpson
Hang-oor schreef:125pk = gdi?
122 = 1.8 volvo?
Ja, 99kW tegen of 90 of 85kW (een <1999 V40 had nog 115pk's/85kW's ipv de 90kW van de latere modellen) een GDI is er ook niet als automaat en heeft de achteruitversnelling r.a. ipv l.v.

Geplaatst: 01.04.2007 - 14:14
door Hang-oor
Bedankt voor de info!

Het gaat om een v40 uit maart 2003 (fase1), met een vermogen van 90kW. Nu het dus om een 1.8 volvo blijkt te gaan is het voor mij wel de moeite om eens te gaan kijken (de gdi laat ik sowieso staan, gezein de horror verhalen)

Geplaatst: 01.04.2007 - 14:16
door NOS
In maart 2003 werden phase II's geleverd!

Geplaatst: 01.04.2007 - 15:58
door Rolf-01
NOS schreef:In maart 2003 werden phase II's geleverd!
volgens mij al in 2001

Geplaatst: 01.04.2007 - 16:00
door NOS
Ja, maar ik doel op de schrijffout ;)
(phase II was vanaf 07-2000)

Geplaatst: 05.02.2008 - 15:40
door blunt
Ik wil even een oude koe uit de sloot halen. Ik ben in 't bezit van een s40i, zoals vermeld op de rdw site, zoals je nu denkt is 't een gdi motor omdat er een i achter staat. MAAR, ik heb de achteruit wel aan de linkerkant zitten. Dus wat heb ik er voor motor in zitten?

Geplaatst: 05.02.2008 - 18:39
door trompetje
bart simpson schreef:dat staat loeigroot op de kunststof afdekplaat van je cilinderkop
zie respons van Bart S. (eerste antwoord): even de motorkap open......

Geplaatst: 05.02.2008 - 19:43
door HSRN850
Is zo'n GDI-motor zo'n slecht blok dan? Of stel ik nu een hele domme vraag?

Geplaatst: 06.02.2008 - 13:02
door blunt
Ik heb hier zo nu en dan gelezen dat deze auto niet goed op europese benzine rijdt omdat er zwavel in zit. Deze motor kan op een arm mengsel lopen, dat brengt een hogere ontbrandingstemperatuur in de cilinder en daardoor ondergaat de zwavel een reactie.

Correct me if i'm wrong

Geplaatst: 06.02.2008 - 13:42
door lancer
Je kunt de GDI motor direct herkennen aan de versnelligspook. De 1,8 heeft zo'n ouderwetse ring onder de knop die je omhoog moet duwen voor de achteruit. Bij de GDI loopt de pookhoes tot aan de knop.

Ik ben positief over de GDI (4 jaar in gereden). Als je een GDI gewend bent, is de 1.8 echt een trage bak (GDI loopt veel lekkerder in het hoge toerengebied) en dat alles tegen 1:15, of een actieradius van tegen de 1000km