MY 2006 geleverd op 16 maart 2007
Geplaatst: 03.04.2007 - 09:22
Heb er dan maar een topic over geopend. In de topic Dakvin V50 kan u de aanzet lezen. Kort samengevat:
mijn schoonbroer bestelde eind december een v50 die geleverd werd op 16 februari 2007.
Deze wagen bleek een MY 2007 te zijn.
Op 27 januari 2007 bestelde ik een v50 die twee weken geleden geleverd werd (16 maart 2007).
Na samen op de oprit te staan stellen we een aantal verschilllen vast tussen de twee "identieke" V50's diesel met topline.
Na wat op het forum gekeken te hebben bleek ik een MY 2006 gekregen te hebben.
De dealer werd om uitleg gevraagd en om zeker te zijn van de zaak werd Volvo Customer Care in Brussel gevraagd of het om een MY 2006 ging en of dit zomaar kan; een v50 MY2006 leveren als er al twee maanden MY2007 geleverd wordt.
Volgens Customer Care is mijn v50 een MY2006 en is de dealer in de fout gegaan. De dealer moet nu aan Customer Care uitleggen hoe dit kunnen gebeuren is.
De dealer heeft gisterenavond gebeld en gezegd dat zij "niet weten hoe dit gebeurd is" en mij volgende voorstellen gaan doen:
- een gegarandeerde overnameprijs over twee jaar "onder voorbehoud van auto zonder schade"
- retroactief een korting met een creditnota.
Voor eind deze week krijg ik de voorstellen met bedragen.
Persoonlijk vind ik voorstel 1 "belachelijk", een krasje en de gegarandeerde overname is weg.
Wat het tweede voorstel betreft vraag ik mij af wat ze gaanbieden; 1 of 2 % misschien ?
Vraag blijft of ze me geflikt hebben of er werkelijk iets buiten hun wil en weten is gebeurd.
Wordt vervolgd.
mijn schoonbroer bestelde eind december een v50 die geleverd werd op 16 februari 2007.
Deze wagen bleek een MY 2007 te zijn.
Op 27 januari 2007 bestelde ik een v50 die twee weken geleden geleverd werd (16 maart 2007).
Na samen op de oprit te staan stellen we een aantal verschilllen vast tussen de twee "identieke" V50's diesel met topline.
Na wat op het forum gekeken te hebben bleek ik een MY 2006 gekregen te hebben.
De dealer werd om uitleg gevraagd en om zeker te zijn van de zaak werd Volvo Customer Care in Brussel gevraagd of het om een MY 2006 ging en of dit zomaar kan; een v50 MY2006 leveren als er al twee maanden MY2007 geleverd wordt.
Volgens Customer Care is mijn v50 een MY2006 en is de dealer in de fout gegaan. De dealer moet nu aan Customer Care uitleggen hoe dit kunnen gebeuren is.
De dealer heeft gisterenavond gebeld en gezegd dat zij "niet weten hoe dit gebeurd is" en mij volgende voorstellen gaan doen:
- een gegarandeerde overnameprijs over twee jaar "onder voorbehoud van auto zonder schade"
- retroactief een korting met een creditnota.
Voor eind deze week krijg ik de voorstellen met bedragen.
Persoonlijk vind ik voorstel 1 "belachelijk", een krasje en de gegarandeerde overname is weg.
Wat het tweede voorstel betreft vraag ik mij af wat ze gaanbieden; 1 of 2 % misschien ?
Vraag blijft of ze me geflikt hebben of er werkelijk iets buiten hun wil en weten is gebeurd.
Wordt vervolgd.