Pagina 1 van 2
Open Air filter
Geplaatst: 04.04.2007 - 13:16
door Stephan van Pelt
Goedemiddag forummmers,
Vandaag in het zonnetje toch maar een openluchtfilter gaan halen bij Remco Carhifi in Breda....
Het is een zilvergrijze geworden van White Hooker....
Hieronder de foto's....
Gelukkig heb ik nu een heel mooi geluidje erin zitten.. super

Geplaatst: 04.04.2007 - 16:27
door Auk
Dat ziet er netjes uit!
Ik kwam een tijd geleden een 480 tegen, die produceerde hetzelfde geluid als een 5cylinder roffel! Was wel benieuwd wat daar mee gebeurd was, zelf denk ik aan een open uitlaatsysteem met regelbare DB killer, en een cold air intake van Injen...
Hopenlijk krijgen we dan net zo'n roffeltje als t legendarische 5cylinder roffeltje
Geplaatst: 04.04.2007 - 18:40
door sjoerdb
en je weet dat je nu meer warme lucht inademt dan koude lucht?
Geplaatst: 04.04.2007 - 21:02
door Jeroentje
Ik zou me inderdaad zorgen maken over de warme lucht. Ik zou die filter bak weg halen en een extra slang aanbrengen voor de koude lucht. Desnoods Die hele filter verplaatsen. Al ziet het er wel leuk uit. Ow enne een 5cyl roffel op een 4cyl met open filter :?: Eg nie
http://smg.photobucket.com/albums/v224/ ... jes850.flv filmpje

Geplaatst: 04.04.2007 - 22:38
door Stephan van Pelt
hmmmmmm.... jullie berichten over die warme lucht maken me toch een beetje ongerust....
Overigens nog niets van gemerkt ( althans dat denk ik )
Wat is het effect van die warme lucht ?
Geplaatst: 05.04.2007 - 12:42
door Pjotr_DJ
Naar ik weet kan warme lucht de motor niet veel kwaad doen.
Echter is warme lucht ijler dan koude lucht, wat je simpelweg vermogen kost.
Ik rii met een van de onderkant open standaard filter, tot nu toe weinig problemen mee gehad, komt zelfs zo door deapk heen.
Geplaatst: 05.04.2007 - 18:02
door sjoerdb
warme lucht bevat minder zuurstof deeltjes dan koude lucht, minder zuurstof in je cilinders betekent een slechtere verbranding wat je in je vermogen terug zal zien wat ook teruggelopen is. ik heb van K&N een vervangingsfilter gekocht, gewoon monteren in orginele filterhuis en hoppa, betere ademhaling maar wel koude lucht. apk problemen voorzie ik niet maar ja, dat vermogen he!
Geplaatst: 05.04.2007 - 18:35
door DeNNiS_
het beste is een airbox...
liefst nog met een airscoop...
pak je koudere lucht aan de voorkant van de auto...
en door rijwind krijg je toch als het ware een beetje druk...
openlucht filter doet niet zo heel veel maar idd wel warme lucht...
Geplaatst: 06.04.2007 - 00:11
door johanrobben
ja inleg filter van k&n is leuk heb ik ook maar je krijgt er never nooit meer vermogen mej das lulkoek
Geplaatst: 06.04.2007 - 19:05
door sjoerdb
goed lezen....
ik schreef dat er betere ademhaling was door een K&N vervangingsfilter en dat je een verslechterde verbranding hebt door warme lucht die je inademt. ik zeg niet dat het pk's oplevert.
Geplaatst: 06.04.2007 - 20:44
door Jeroentje
Sja hoe dan ook. Gewoon extra slangetje leggen naar de filter en klaar. PK's leveren die dingen nooit echt op. Eerder een klein verlies. Het gaat uiteindelijk toch alleen maar om geluid.
Geplaatst: 06.04.2007 - 22:02
door sjoerdb
jah ik doe dat straks heel makkelijk met het vermogen, K&N inlegfilter, aanzuigbuis wordt zo groot mogelijk en goed naar voren gericht, turbodruk meter instaleren, electronische of manual boost controller monteren, turbodruk verhogen, en dan de pomp eens van dichtbij bekijken. en ondertussen zal ik nog wel een paar vermogenstest laten doen.
Geplaatst: 25.04.2007 - 19:36
door Stephan van Pelt
Vraagje :
Hoe kan ik die luchtfilterbak eruit halen zonder de boel te slopen of af te breken, ik vind mijn open luchtfilter iets te hoog hangen.... maar mocht het nodig zijn wil ik in de toekomst wel alles in ere herstellen....
Zou eigenlijk de luchtfilter schuinachter de accu willen hangen...de openluchtfilter is te breed om hem IN het filterhuis te leggen....
thnx alvast
PS : ik heb een lekker roffeltje nu hoor maar kan niet op tegen een 5 Cilinder.... tis maar een 1800 I op LPG

Geplaatst: 25.04.2007 - 20:52
door YannickvanRooyen
van onder af die rubbers naar boven duwen, komen ze er zo uit

Geplaatst: 26.04.2007 - 13:35
door Stephan van Pelt
Yannick,
Bedankt hoor...
Zal het straks gaan proberen... kan ik die rubbers dan ook weer makkelijk terugstoppen als eventueel keuring of prestaties toch niet gewenst zijn... ??
Geplaatst: 26.04.2007 - 15:52
door YannickvanRooyen
jah, rubbers dan eerst van de luchtfilter bak afhalen, weer in de gaten stoppen en dan de bak er weer op duwen
Geplaatst: 26.04.2007 - 16:27
door avdlee
Kan de auto afgekeurd worden na het vervangen van de luchtfilter?
Zelf ben ik ook van plan een andere luchtfilter te nemen, vandaar dat ik deze discussie al even volg.
Weet alleen nog niet wat ik ga doen.
Aan de ene kant lijkt me een vervangingsfilter het beste, maar aan de andere kant krijg je met een open luchtfilter wel een leuker geluid.
Heeft iemand misschien ervaring met het inbouwen van een open luchtfilter in de bestaande behuizing? Het lijkt me dat er dan zo min mogelijk warme lucht naar binnen wordt gezogen, maar ik vraag me af of het geluid dan zoveel anders is.
Geplaatst: 26.04.2007 - 17:03
door Auk
Of de auto afgekeurd kan worden weet ik niet 100%, lijkt mij tenminste onmogelijk wanneer je een filter koopt van een erkend fabrikant!
Het geluid word gewoon wat zwaarder, ik denk inderdaad dat die roffel ook iets te maken heeft met het uilaatsysteem. Het klonk in ieder geval als een 850 die langs kwam zoeven!!
Stond er zelf ook een beetje versteld van!
Geplaatst: 26.04.2007 - 22:34
door YannickvanRooyen
Voor APK heb je nieteens een luchtfilter nodig.
Geplaatst: 03.05.2007 - 23:04
door Kai
volgens mij word er bij een apk keuring inderdaad niet naar je luchtfilter gekeken t gaat vooral om het veilig functioneren van je auto en de wel of niet schadelijke uitlaatgassen.
Bij mijn vorige auto (suzuki swift sedan 1.6 16v valve) heb ik zonder problemen een open lucht filter geplaatst en nooit commentaar op gehad bij keuringen.