universele cruise control conrad.nl 440 1.9 td(ingebouwd!)
Geplaatst: 05.04.2007 - 22:23
cruise control op de 440, iedereen droomt ervan maar ik ga het dan doen. een goeduitziend setje van conrad.nl kopen en dan maar inbouwen, alleen komen er dan een paar vragen bij me op:
- ik zie op een plaatje staan de sensor op de aandrijving, een beugeltje maken zal niet een probleem voor me zijn. ik ben alleen niet zo bekend met de plek en of dat makkelijk zal gaan. is er mogelijkheid om dicht tegen de versnellingsbak dicht bij de as de omwentelingen te meten?
- schakelaars en sensoren bij voetpedalen zijn beugeltjes maken en die verstelbaar maken. dat zal vast wel lukken, eigenlijk geen vragen over maar misschien heb je zelf er iets op toe te voegen.
- de bediening, het is een klein kastje met 3 knoppen:
1= set/acc, 1e keer indrukken set je de snelheid vast die je dan rijdt, tijdens CC indrukken verhoogt je snelheid met 1 stapje. ingedrukt houden zorgt voor traploos opvoeren van snelheid.
2= on/off, spreekt voor zich denk ik, on is aan zetten(eigenlijk is dit standby) off is uitschakelen van de CC.
3= res/dec, snelheid verlagen, 1 maal drukken is 1 stapje langzamer rijden, ingedrukt houden is traploos langzamer gaan. bij uitgeschakelde CC is dit het knopje voor laatst ingestelde snelheid weer aannemen. dus geheugenstand.
- plaats van bediening, jah wat is handig, wat is logisch? daar ben ik nog niet over uit maar kom maar op met de ideeen!
mochten er mensen zijn met een 440 diesel of 460 diesel( ik denk dat die zo goed als gelijk zijn) en ze zijn ook geintreseerd wil ik best de beugeltjes dubbel maken zodat ze het ook zouden kunnen inbouwen. uiteraard zullen daar wel enige kosten tegenover staan vanwege mijn inzet.
- ik zie op een plaatje staan de sensor op de aandrijving, een beugeltje maken zal niet een probleem voor me zijn. ik ben alleen niet zo bekend met de plek en of dat makkelijk zal gaan. is er mogelijkheid om dicht tegen de versnellingsbak dicht bij de as de omwentelingen te meten?
- schakelaars en sensoren bij voetpedalen zijn beugeltjes maken en die verstelbaar maken. dat zal vast wel lukken, eigenlijk geen vragen over maar misschien heb je zelf er iets op toe te voegen.
- de bediening, het is een klein kastje met 3 knoppen:
1= set/acc, 1e keer indrukken set je de snelheid vast die je dan rijdt, tijdens CC indrukken verhoogt je snelheid met 1 stapje. ingedrukt houden zorgt voor traploos opvoeren van snelheid.
2= on/off, spreekt voor zich denk ik, on is aan zetten(eigenlijk is dit standby) off is uitschakelen van de CC.
3= res/dec, snelheid verlagen, 1 maal drukken is 1 stapje langzamer rijden, ingedrukt houden is traploos langzamer gaan. bij uitgeschakelde CC is dit het knopje voor laatst ingestelde snelheid weer aannemen. dus geheugenstand.
- plaats van bediening, jah wat is handig, wat is logisch? daar ben ik nog niet over uit maar kom maar op met de ideeen!
mochten er mensen zijn met een 440 diesel of 460 diesel( ik denk dat die zo goed als gelijk zijn) en ze zijn ook geintreseerd wil ik best de beugeltjes dubbel maken zodat ze het ook zouden kunnen inbouwen. uiteraard zullen daar wel enige kosten tegenover staan vanwege mijn inzet.