EGR probleem voorkomen??
Geplaatst: 08.04.2007 - 23:20
mijn grootvader is vandaag in panne gevallen met zijn s40 bj 2005 2000 diesel 136pk.
op de heenweg(75km autostrade) niets ondervonden.
aangekomen, de wagen in de garage gezet en deze avond( +/- 6u later) wouden we terug richting huis vertrekken en de motor draaide onregelmatig, overmatig roken en we konden geen gas meer geven.
dus de motor zat waarschijnlijk in noodprogramma door het probleem met de EGR klep.
we hebben Volvo Car Insurance gebeld en die hebben touring gestuurd om hem te takelen.
het vervelende van de zaak is dat het pasen is vandaag, dus morgen werken de garages ook niet.
we hadden liefst gehad dat ze de s40 naar huis takelden zodat hij bij ons thuis kon staan maar Volvo Car Insurance stond dit nie toe en we hebben hem moeten laten takelen naar een depo van touring en dinsdag vertrekt hij van het depo naar onze volvo dealer. hopelijk dragen ze er daar zorg van.
maar is dit normaal dat we dit probleem al zo vroeg hebben?
hij heeft amper 28000 km.
en zijn er mogelijkheden om dit in de toekomst te voorkomen? vb bij warme motor iets meer in hogere toeren gaan zodat de roet meer naar buiten gaat of heeft dit geen nut?
greetz nick
op de heenweg(75km autostrade) niets ondervonden.
aangekomen, de wagen in de garage gezet en deze avond( +/- 6u later) wouden we terug richting huis vertrekken en de motor draaide onregelmatig, overmatig roken en we konden geen gas meer geven.
dus de motor zat waarschijnlijk in noodprogramma door het probleem met de EGR klep.
we hebben Volvo Car Insurance gebeld en die hebben touring gestuurd om hem te takelen.
het vervelende van de zaak is dat het pasen is vandaag, dus morgen werken de garages ook niet.
we hadden liefst gehad dat ze de s40 naar huis takelden zodat hij bij ons thuis kon staan maar Volvo Car Insurance stond dit nie toe en we hebben hem moeten laten takelen naar een depo van touring en dinsdag vertrekt hij van het depo naar onze volvo dealer. hopelijk dragen ze er daar zorg van.
maar is dit normaal dat we dit probleem al zo vroeg hebben?
hij heeft amper 28000 km.
en zijn er mogelijkheden om dit in de toekomst te voorkomen? vb bij warme motor iets meer in hogere toeren gaan zodat de roet meer naar buiten gaat of heeft dit geen nut?
greetz nick