Pagina 1 van 1

Roest behandelen

Geplaatst: 11.04.2007 - 20:35
door Jan460
Met dit lekkere weer van vandaag, en de komende dagen, leek het mij een goed idee om eens te beginnen aan het wegwerken van roest aan mijn 460. Na het weghalen van de plastic panelen kwam ik het volgende tegen:
Afbeelding
Afbeelding

Op zich niet schokkend of verrassend voor een 460 dacht ik, maar het moet wel even goed aangepakt worden. Dat wilde ik doen door er anti-roest op te smeren en het vervolgens te tectyleren. Vullen doe ik niet omdat je het toch niet ziet en omdat het niet mag(?). De rand rondom het wiel is ook al wat dikker van de roest, deze wilde alleen maar tectyleren aangezien de roest daar van binnen zit en ik er dus toch niet goed bij kan.

Ik vroeg me af of ik er goed aan doe door het op de bovenstaande manier aan te pakken? Ik ga zorgen dat alles goed droog is voordat ik het tectyleer, maar ik vraag af of ik bij de randen de roest niet eerst moet weghalen voordat ik de roest 'opsluit' met tectyl. Binnen in de koker wil ik ook bescherming aanbrengen, is het verstandig om gewoon de spuitbus erin te zetten en te spuiten? Verder zit er natuurlijk een groot gat in de koker, wat doe ik daarmee?

Geplaatst: 11.04.2007 - 21:47
door AndorabLe
De beste oplossing:

Iemand die goed plaatwerker/lasser is llief aankijken en vragen of hij het wil repareren voor een niet al te hoog bedrag. Daarna hetzelfde verhaal bij iemand die auto's kan spuiten.

Destijds was ik voor een zelfde behandeling voor mijn toenmalige 440 ongeveer E600 kwijt. Voor dat bedrag was er aan een zijkant de kokerbalk hersteld, de schermranden gerepareerd, een gaatje in het achterscherm gerepareerd, en de boel was gespoten (in de originele kleur).

Geplaatst: 11.04.2007 - 22:01
door Vampie
op die tweede foto zie ik geen roest? Waar moet ik kijken? Hmm, ik heb nog niet gekeken voor roest. Weet iemand waar ik voornamelijk op moet letten (ik heb gehoord de wielkassen maar waar en hoe moet ik dat bekijken (bv. wiel eraf ofzo :))?

Geplaatst: 11.04.2007 - 23:11
door AndorabLe
Òp de tweede foto zit de roest aan de binnenkant va de schermrand. Is vanaf de buitenkant niet echt zichtbaar totdat het te laat is. (Je kunt het een beetje zien omdat je schermrand langzaamaan dikker wordt.) Wel kun je het duidelijk voelen als je je auto aan het schoonmaken bent op de bewuste plaats.

Geplaatst: 12.04.2007 - 21:40
door sjoerdb
we moeten dus fotos gaan plaatsen van alle roestdelen die we vinden bij de 400-serie. wordt nog een leuke verzameling

Geplaatst: 13.04.2007 - 21:54
door wpee
Juist omdat je het niet ziet onder de plastic side-skirts een stuk nieuwe plaat oplassen!!
Dik tectyleren (MOTIP BODYSHOOT zwart) en aan de binnenzijde met de WAS van MOTIP. 3 lagen aanbrengen en zeker niet te weinig!!

Randen van spatbord iets netter laten doen, wel doen niet vullen , de roest gaat anders gewoon verder.

Wim

Geplaatst: 14.04.2007 - 20:28
door mightyspawn
ik heb die gaten aan de onderkant gewoon opgevuld met auto plamuur. De rest kan ik niet meer wakker van liggen. Ik heb die roest nu al 3 jaar en hij wordt er niet echt slechter van. Als ik er de komende 3 jaar nog mee mag rijden. Wat ik wel denk, dan ben ik al blij.

Een vriend van mij had een 460 waarvan die randen helemaal weggerrot waren, je kon de auto inkijken. Werd die pas afgekeurd. Dus je komt er nog een heel eindje mee.

Maar als je iemand kent die goed kan lassen en spuiten dan zeker doen, maar anders is het de onkosten niet waard.

Verkopen en naar een 460 kijken zonder roest, ze zijn schaars maar ze zijn er wel. Als je er eentje hebt gevonden meteen naar een speciaal bedrijf gaan die al die randen eens goed behandelen.

Geplaatst: 11.05.2007 - 20:21
door rambo36
ik heb een 460 uit 92 met wat roest achter bij de schermen en de hoekjes van de dorpels.
Ik twijfel om het te gaan herstellen ivm hoge km stand van 212dkm.
Herstellen duurt ongeveer 12 uurtjes ben zelf monteur/spuiter/lasser.