Pagina 1 van 1

lpg3 brandstof indicator werkt niet goed meer

Geplaatst: 13.04.2007 - 18:37
door groover
hallo,ik heb een klein probleempje en ik vroeg mijzelf af of ik dit zelf kan verhelpen en/of dit meer voorkomt.
mijn gastank inhoud wordt namelijk niet meer goed aangegeven,jammer zou je zeggen maar je kan toch op je dagteller rijden nou dat doe ik dus ook.
probleem is: mijn indicator blijft 2 led weergeven als de tank leeg is, en soms 4 bij een halfvolle tank.
hij rijdt prima en schakelt ook prima over op benz enz.
zou het de zender zijn, in of op de gastank los contact/vuil.
waar kan ik die zender vinden?
wie weet hier meer van?
bvd jorgen

Geplaatst: 13.04.2007 - 20:31
door Ludo
wellicht het vlottertje in de tank dat blijft hangen.
welk merk/type lpg installatie is het eigenlijk?.

Geplaatst: 13.04.2007 - 21:05
door martin2
Hoi Jorgen, welk merk installatie heb je?

MvG Martin

Geplaatst: 13.04.2007 - 22:32
door groover
het is een vialle en volgens mij het laaste type lpi uit 99.
zo eentje met een ronde deksel op de tank zelf waar de pomp in zit en de indicator is zo'n ledje met 4 lichtjes en 3 voor schakelen tussen bezine /gas enz.
bvd

Geplaatst: 14.04.2007 - 15:40
door martin2
Het schijnt zo te zijn dat het vlottertje in de tank nogal eens kapot gaat zoals ludo al gemeld heeft. Ik had het laatst ook maar bij mij lag het aan de gas computer. Overgangs weerstand bij de stekkers zou ook kunnen.

MvG Martin

Geplaatst: 14.04.2007 - 20:59
door groover
Ik ga over twee weken met vakantie,dus ik zal er na de vakantie wel even naar laten kijken.
tot zover bedankt

Geplaatst: 14.04.2007 - 21:04
door martin2
Ik weet niet waar je naar toe gaat maar voor de volledigheid ik kwam er achter dat het aan de gascomputer lag nadat mijn motor er op de snelweg zonder aanleiding en zonder waarschuwing ineens bij 140 km\h er mee ophield.

MvG Martin

Geplaatst: 14.04.2007 - 22:51
door groover
Ik heb contact gehad met 2 gasspecialisten en die melden mij beide dat het geen probleem kan zijn aangezien hij gewoon prima rijdt en schakelt tussen gas en benzine.
maar ja,wat waren jouw problemen dan martin voordat hij er mee ophield.en reed hij ook niet meer op bezine.
ik hoop op een vlotter probleempje.
gr jorgen

Geplaatst: 15.04.2007 - 11:56
door martin2
Ik had problemen met het niet juist aangeven gasvooraad. Dus lege tank bij nog 2 groene leds. Ik dacht ook aan de vlotter in de tank en had zooiets van daar kan hij oud mee worden en ik hou toch altijd de km's in de gaten. Het probleem werd echter veroorzaakt doordat de aluminium kast van de gas computer oxideert, deze oxidatie komt (valt ) op de printplaat en veroorzaakt daar aanslag of zorgt dat de ic aansluitingen ook oxideren. In iedergevavel eeen witte koek op de pootjes van de ic's en trnsistoren. De oxidatie geleidt waardoor op verkeerde ingangen verkeerde spanning komt en dat veroorzaakt weer verkeerde ingangs- en uitgangssignalen. Het was bij mij zo dat de motor nog wel op benzine liep maar niet op gas en dat mijn ventilator spontaan aanging. Dit laatste omdat er via de (gemeenschappelijke) koelwatertemp sensor de benzine computer ook verkeerde info kreeg.
1 troost meestal ligt het aan de vlotter in de tank. Fijne vakantie, ik ga ook over 2 weken op vakantie richting italie. Als je langs de kant staat zal ik je niet voorbij rijden maar zal mijn assistentie aan bieden. :P

MVG Martin

Geplaatst: 16.04.2007 - 16:03
door groover
jij ook prettige vakantie martin, en bedankt voor het aanbod.
als er problemen zijn mailik je wel ha ha !