Pagina 1 van 1

Upgrade

Geplaatst: 18.04.2007 - 12:22
door eXite
Zo, vrijdag om 1 uur kan ik hem afhalen, mijn nieuwe S40 T5 :D

Ik heb nu twee jaar in een MY2005 S40 1.6D vertoefd, laten chiptunen, heico bumper / uitlaat t.w.v. ruim 1600 euro eronder laten zetten om uiteindelijk met 150pk te eindigen.

Totdat ik een zilvere T5 zag staan bij de dealer voor 30.000 euro.

Enfin, eigen auto ingeruild, het verschil bijgelegd en eind van de week ben ik de trotse bezitter van een T5 momentum uit 2004 met 47000km op de teller en stoelverwarming.

Yeah baby :P

Zijn er nog dingen die ik moet weten over de T5?

Geplaatst: 18.04.2007 - 12:41
door Gast
"Zijn er nog dingen die ik moet weten over de T5? "
Ja, dat er laserguns zijn en andere snelheidsmeetapparatuur, gevolgd door correspondentie uit Leeuwarden

Geplaatst: 18.04.2007 - 12:46
door marsm104
Ergens op letten? Tja, dat je niet met 180 invoegt op een snelweg. Het overige verkeer schrikt dan zo!


Maareh.. mooie aankoop! Veel plezier er mee!

Geplaatst: 18.04.2007 - 14:44
door NOS
Heb je foto's van die heico s40?

Geplaatst: 18.04.2007 - 15:34
door eXite
Ook die heb ik :wink:

Geplaatst: 18.04.2007 - 15:35
door NOS
Netjes, veel beter dan standaard!

Geplaatst: 18.04.2007 - 18:06
door pieter007
wat voor uitlaat zat er onder de 1.6 ?

Geplaatst: 18.04.2007 - 18:07
door eXite
Nou, die je op de bovenstaande foto ziet. Van heico dus.

Geplaatst: 19.04.2007 - 11:43
door Peter
Kan het zijn dat hij afkomstig is van een dealer nabij het Volvo museum in Loosdrecht?

Re: Upgrade

Geplaatst: 19.04.2007 - 12:40
door hvdmountain
eXite schreef:Zijn er nog dingen die ik moet weten over de T5?
Ja, dat hij HARD gaat!

Geplaatst: 19.04.2007 - 14:56
door eXite
zweuds schreef:Kan het zijn dat hij afkomstig is van een dealer nabij het Volvo museum in Loosdrecht?
Welke van de twee? De T5 is afkomstig van Volvo Buitenweg in Hilversum, dat is inderdaad niet ver van loosdrecht.

En ja, dat hij hard gaat dat wist ik al :D

Er zijn niet echt veel ervaringen met T5 motoren in de S40/V50 geloof ik he? Zijn er geen specifieke problemen die alleen impact hebben op de T5?

Geplaatst: 19.04.2007 - 16:52
door Peter
Ik zag hem volgens mij staan nadat ik de "zwarte-volvo-meeting" in Loosdrecht verliet. Stond toen buiten als blikvanger.

Geplaatst: 19.04.2007 - 17:07
door drowel
eXite schreef:
zweuds schreef:Kan het zijn dat hij afkomstig is van een dealer nabij het Volvo museum in Loosdrecht?
Welke van de twee? De T5 is afkomstig van Volvo Buitenweg in Hilversum, dat is inderdaad niet ver van loosdrecht.

En ja, dat hij hard gaat dat wist ik al :D

Er zijn niet echt veel ervaringen met T5 motoren in de S40/V50 geloof ik he? Zijn er geen specifieke problemen die alleen impact hebben op de T5?
Prachtige wagen! En ja, die T5 is snel... ik heb hem laten chippen tot 265 PK. Wel verschil merkbaar. Veel plezier ermee, maar dat komt zeker goed lijkt me!

Geplaatst: 19.04.2007 - 23:31
door eXite
Verschil merkbaar, hoe? Is het rijden er veel beter door geworden? Standaard heeft 'ie 320nm koppel als een stabiele lijn, hoe zit dat na het chippen? Hoe hard liep ie op de teller voor en na het chippen?

@zweuds: dat blikvangen is dus blijkbaar gelukt :D

Geplaatst: 23.04.2007 - 15:58
door eXite
Zo, nou, mijn eerste ervaringen met de T5 zijn binnen; hele weekend gereden :D

- snel, heel snel (248km/h op de GPS met 3 man in de auto)
- stil, heel stil
- dorstig (11L op 100km gemiddeld)
- mooi (18" velgen, poeh!)
- lastig (schakelen luistert wel HEEL nauw, geeft veel te veel gas en 18" velgen zijn no-go met parkeren)
- grip, eindeloos (225 banden en een sport onderstel scheelt nogal t.o.v. 205 met standaard onderstel)

Nog geen minuut spijt gehad, maar afscheid nemen van mijn 'oude' auto was wel raar :)

[edit] Oh ja, bijna nog vergeten;

Diesel rijdt veel 'rustiger'. Om het maximale vermogen van de auto aan te spreken moet je bij een benzinemotor echt flink terugschakelen (en met een 6-bak zoals in de T5 ben je dus wel even zoet), mijn 1.6D had zijn maximale vermogen eigenlijk continu, dus schakelen was zo goed als nooit nodig op de snelweg. (marginaal verschil tussen 4 en 5)