Pagina 1 van 1
Foutcodes
Geplaatst: 09.05.2005 - 17:21
door joost
Bestaat bij de X40 een manier om foutcodes te zien, zonder de auto aan de computer te hangen. Bijvoorbeeld via het info display van de boordcomputer? Zo ja, hoe dan?
Joost.
Geplaatst: 09.05.2005 - 22:50
door elmecky
Beste Joost,
Ik weet het niet. Ik zoek het zometeen voor je op in Vadis (ben nog aan het installeren op mijn laptop), maar hier heb je in ieder geval een reply op je berichtje.
Frank
Geplaatst: 10.05.2005 - 17:40
door joost
Foutcode is ECM 44 symtoomgebied 28. Wie van de Volvotechniekers kan hier wat mee?
Joost.
Geplaatst: 10.05.2005 - 18:11
door Reitse
Brandstofinspuitingssysteem, ontstekingssysteem en onderdelen controleren
Controleer of het oliepeil in de motor juist is.
Controleer of er geen vocht in de bougieruimten in het ontstekingssysteem is gekomen. Controleer de ontstekingskabels op breuken.
Controleer de bougies. Controleer op schade in de isolatie of elders. Als u twijfelt over de werking, vervang dan de bougies.
Controleer de connectors van de bobine en de massakabel. Controleer op contactweerstand en oxidatie aan de hand van Bedrading en aansluitingen controleren. Permanente storingen .
Controleer de motorcompressie aan de hand van Motor controleren: .
Controleer de injectors aan de hand van Injectors controleren .
Controleer de brandstof- en restdruk aan de hand van Brandstofdruk voor EMS2000 meten .
Controleer het inlaatsysteem op valse lucht aan de hand van Inlaatsysteem controleren .
Is er sprake van onregelmatige loop in de motor?
Geplaatst: 10.05.2005 - 19:09
door joost
Tja Reitse, Dat vind ik dus moeilijk om te bepalen. In mijn beleving loopt de motor regelmatig, maar soms heb ik het idee dat de motor soms heel licht schokt. Ik twijfel dan of het aan het wegdek ligt of dat het werkelijk de motor is. Ik rijd op dit moment te weinig om te zeggen dat ik het gedrag van de auto ken. In dit geval erg jammer.
Het controlelampje gaat vaker branden na het starten (benzine) en nog voor het overschakelen (automatisch) op LPG. Terugschakelen naar benzine heeft geen invloed, het lampje blijft aan. Volgens mij is het niet zozeer een LPG gerelateerd probleem.
Hoe past de luchtmassameter in dit verhaal? En nog iets, de storing is voor het eerst gekomen, nadat de accu vervangen is. De oude accu had nog maar te weinig power en is zodoende vervangen.
Trouwens hoe weet je dit allemaal, Reitse? Vadis??
Joost.
Geplaatst: 10.05.2005 - 19:12
door Ben
joost schreef:Trouwens hoe weet je dit allemaal, Reitse? Vadis??
Ik vraag me dat bij Reitse ook wel eens af, volgens mij
is hij Vadis

Geplaatst: 10.05.2005 - 20:48
door elmecky
Joost, as said on the phone,
verstopte injector zou een goeie optie zijn om te checken, aangezien je bij deze de lpg-tank laatst eens leeggereden hebt. Ik weet alleen niet of die makkelijk te bereiken zijn. Kijk straks even verder. Diepvriesspullen liggen er in ieder geval niet meer in.
Fijn zo'n wireless laptop bij je schoonouders! We zitten momenteel aan de koffie. Zullen ze mij wel weer niet gezellig vinden...
Geplaatst: 10.05.2005 - 21:42
door joost
Zijn ze toch wel van je gewend, of niet? BTW ze kennen mij toch ook!
Laat je koffie niet koud worden. Groeten aan de fam, spreek je later.
Joost.
Geplaatst: 11.05.2005 - 00:12
door Reitse
Ben schreef:joost schreef:Trouwens hoe weet je dit allemaal, Reitse? Vadis??
Ik vraag me dat bij Reitse ook wel eens af, volgens mij
is hij Vadis

Ik heb nu wel even gespiekt ja

Ik weet verder niets van de X40-series...
Geplaatst: 11.05.2005 - 00:26
door joost
Bedankt Reitse,
Samen met Elmecky zijn we al een heel eind!
Joost.
Geplaatst: 11.05.2005 - 13:27
door MaVe
@joost: hoe heb je deze foutcode uitgelezen gekregen? Toch aan de pc gehangen, of is er een andere methode?
Geplaatst: 11.05.2005 - 13:44
door joost
Bij de dealer aan de Compu gehangen (al 3x). Foutcode laten printen. Kosten (nog steeds) 0 euro!
Volgens mij is er gewoon geen andere mogelijkheid.
Joost.