Volvo 740GL 2.3 estate
Geplaatst: 25.09.2004 - 08:39
Wij bezitten een 740 waar momenteel nog veel aan moet gebeuren voor deze weer technisch goed in orde is. Mocht er interesse zijn in een verslagje dan maak ik dat wel. Het volgende moet allemaal vervangen worden, Fuseekogel linksvoor, 2 stuks stuurkogel, stabilisatorrubbers, Remschijven voor en de remblokken, Remblokken achter, 4 Banden, Een plaatje inlassen linksvoor, Lekkende ontsteking.
Fuseekogel is goed merkbaar aan het weggedrag, ik moet nu continu een beet corigeren naar links en ook op de voorbanden is het te zien. Het stuurgedrag is slecht en de auto voelt dweilerig aan. De remschijven voor zien er op het oog prima uit maar zijn toch te dun(slijtage) waardoor vervanging toch nodig is. De ontsteking lekt langs de as wat bij meerdere Volvo,s voorkomt. Dit is niet echt lastig maar je krijgt wel een olievlek waar de auto staat. Dit word verholpen door de ontsteking te verwijderen en het huis te voorzien van een bronzen geleidebusje waar het aandrijfasje doorloopt en nieuwe keerringen.
Fuseekogel is goed merkbaar aan het weggedrag, ik moet nu continu een beet corigeren naar links en ook op de voorbanden is het te zien. Het stuurgedrag is slecht en de auto voelt dweilerig aan. De remschijven voor zien er op het oog prima uit maar zijn toch te dun(slijtage) waardoor vervanging toch nodig is. De ontsteking lekt langs de as wat bij meerdere Volvo,s voorkomt. Dit is niet echt lastig maar je krijgt wel een olievlek waar de auto staat. Dit word verholpen door de ontsteking te verwijderen en het huis te voorzien van een bronzen geleidebusje waar het aandrijfasje doorloopt en nieuwe keerringen.