Volvo Assistance

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ik ben op zoek naar wat meer info over Volvo Assistance. Ik ga binnenkort op vakantie en ga dan hoogstwaarschijnlijk tegen de 5000km rijden, in het buitenland. Ik ben wel lid van de wegenwacht, maar alleen in het binnenland. Voor ik dat abonnement omzet wil ik eigenlijk weten of Volvo Assistance niet gewoon hetzelfde is (of beter) dan de wegenwacht.
Na de eerste grote beurt bij de dealer kreeg ik dus dat Assistance pasje toegestuurd met daarbij zeer summiere informatie.
Is hetgeen uitgevoerd door Volvo Assistance (ophalen auto, leenauto, etc) altijd gratis, of is alleen het lidmaatschap gratis en moet je betalen als je ze ook echt nodig hebt? Dit is niet echt duidelijk uit het foldertje op te maken.

En stel dat mijn Volvo stil komt te staan in het buitenland, hoe gaat dit dan in z'n werk? Komt er dan iemand van de dichstbijzijnde dealer aanrijden met een vervangende auto en neemt die de kapotte auto mee? Of wordt de auto naar Nederland gebracht? Mits het niet eenvoudig te repareren is natuurlijk.

Ik neem aan dat al deze vragen wel een (voor mij) positief antwoord zullen hebben, maar wil het voor de zekerheid toch even bevestigd hebben.
En ik reken er natuurlijk op dat de auto het wel gewoon blijft doen :)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40661
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Zoek er even een consumentengids bij. Daar staat een vergelijking in tussen WW, Route Mobiel en verschillende merkgebonden diensten waaronder Volvo.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Hmm ok, en wat was daarvan de conclusie? Is het een volwaardig alternatief?
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Menjo,

Kijk ook eens even wat er daarover staat in de polis van je (evt. doorlopende) reisverzekering. Daar kan namelijk ook een en ander geregeld zijn, soms heel goed, soms ook wat minder, ligt aan de Verzekeraar. En neem een creditcard mee, die spreekt alle talen en biedt vele mogelijkheden!

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Hier kun je de folder downloadenbekijken, daar staat als het goed is alles in.
Is hetgeen uitgevoerd door Volvo Assistance (ophalen auto, leenauto, etc) altijd gratis, of is alleen het lidmaatschap gratis en moet je betalen als je ze ook echt nodig hebt? Dit is niet echt duidelijk uit het foldertje op te maken.
De pech hulp met eventuele reparaties ter plaatse, het ophalen van de auto en de vervangende auto (indien niet repareerbaar) zijn kostenloos. Uiteraard met uitzondering van de gebruikte onderdelen. Dit geld ook in de woonplaats, lege accu of verkeerde brandstof getankt. In geval van een ongeval moet je de verzekering benadere voor het afslepen.
En stel dat mijn Volvo stil komt te staan in het buitenland, hoe gaat dit dan in z'n werk? Komt er dan iemand van de dichstbijzijnde dealer aanrijden met een vervangende auto en neemt die de kapotte auto mee? Of wordt de auto naar Nederland gebracht? Mits het niet eenvoudig te repareren is natuurlijk.
In het buitenland bel je de centrale in NL, deze zorgen dat er iemand van de dienstdiende hulpdienst naar je toe komt. Ook in geval van schade. Is de auto niet ter plaatse te repareren dan wordt ie naar de dichtsbijzijnde dealer gebracht. Ook dan is er recht op een vervangende auto. Evt. kan er een trein of vliegtuigreis naar bestemming of een hotelovernachting verzorgd worden, kostenloos.

Heb je hier iets aan??
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

wat wel belangrijk is, is dat de auto door de dealer onderhouden moet worden! Assistance is kostenloos tot de auto 10 jaar oud is, daarna kost het iets van 35 eu.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Daar heb ik wel wat aan ja! bedankt. Ik hoef me dus geen zorgen te maken.

De reisverzekering voorziet trouwens niet in het verzorgen van een terugreis of het terugbrengen van de auto, dat doet de WA autoverzekering namelijk al. Die reisverzekering vergoedt wel reparaties in het buitenland en dat soort dingen.

Ik zie trouwens in de voorwaarden dat de auto altijd bij een dealer in onderhoud moet zijn geweest? Dat is bij mij niet zo, maar na de eerste (en tot nu toe enige) grote beurt kreeg ik wel dat pasje wat nog tot september geldig is. Kan ik daar dan achteraf nog gezeur mee verwachten als ik er dus gebruik van maak en er blijkt dat ik niet aan de voorwaarden voldoe?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

zodra je de auto aanbiedt bij een dealer en deze alle "onvolkomenheden" heeft verholpen, staat ie weer te boek als dealer-onderhouden voor Assistance. Dus dat geeft geen probleem. Hou wel in de gaten dat ze over 1 jaar in het systeem kijken of de auto weer een beurt gehad heeft, zo niet dan wordt eea automatisch geannuleerd.

Is echt een super regeling!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Dat is inderdaad zeer netjes.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”