Pagina 1 van 1

Volvo Assistance

Geplaatst: 11.05.2005 - 22:38
door menjo
Ik ben op zoek naar wat meer info over Volvo Assistance. Ik ga binnenkort op vakantie en ga dan hoogstwaarschijnlijk tegen de 5000km rijden, in het buitenland. Ik ben wel lid van de wegenwacht, maar alleen in het binnenland. Voor ik dat abonnement omzet wil ik eigenlijk weten of Volvo Assistance niet gewoon hetzelfde is (of beter) dan de wegenwacht.
Na de eerste grote beurt bij de dealer kreeg ik dus dat Assistance pasje toegestuurd met daarbij zeer summiere informatie.
Is hetgeen uitgevoerd door Volvo Assistance (ophalen auto, leenauto, etc) altijd gratis, of is alleen het lidmaatschap gratis en moet je betalen als je ze ook echt nodig hebt? Dit is niet echt duidelijk uit het foldertje op te maken.

En stel dat mijn Volvo stil komt te staan in het buitenland, hoe gaat dit dan in z'n werk? Komt er dan iemand van de dichstbijzijnde dealer aanrijden met een vervangende auto en neemt die de kapotte auto mee? Of wordt de auto naar Nederland gebracht? Mits het niet eenvoudig te repareren is natuurlijk.

Ik neem aan dat al deze vragen wel een (voor mij) positief antwoord zullen hebben, maar wil het voor de zekerheid toch even bevestigd hebben.
En ik reken er natuurlijk op dat de auto het wel gewoon blijft doen :)

Geplaatst: 12.05.2005 - 03:15
door Ben
Zoek er even een consumentengids bij. Daar staat een vergelijking in tussen WW, Route Mobiel en verschillende merkgebonden diensten waaronder Volvo.

Geplaatst: 12.05.2005 - 10:04
door menjo
Hmm ok, en wat was daarvan de conclusie? Is het een volwaardig alternatief?

Geplaatst: 12.05.2005 - 10:15
door joost
Menjo,

Kijk ook eens even wat er daarover staat in de polis van je (evt. doorlopende) reisverzekering. Daar kan namelijk ook een en ander geregeld zijn, soms heel goed, soms ook wat minder, ligt aan de Verzekeraar. En neem een creditcard mee, die spreekt alle talen en biedt vele mogelijkheden!

Joost.

Geplaatst: 12.05.2005 - 10:21
door Walter
Hier kun je de folder downloadenbekijken, daar staat als het goed is alles in.
Is hetgeen uitgevoerd door Volvo Assistance (ophalen auto, leenauto, etc) altijd gratis, of is alleen het lidmaatschap gratis en moet je betalen als je ze ook echt nodig hebt? Dit is niet echt duidelijk uit het foldertje op te maken.
De pech hulp met eventuele reparaties ter plaatse, het ophalen van de auto en de vervangende auto (indien niet repareerbaar) zijn kostenloos. Uiteraard met uitzondering van de gebruikte onderdelen. Dit geld ook in de woonplaats, lege accu of verkeerde brandstof getankt. In geval van een ongeval moet je de verzekering benadere voor het afslepen.
En stel dat mijn Volvo stil komt te staan in het buitenland, hoe gaat dit dan in z'n werk? Komt er dan iemand van de dichstbijzijnde dealer aanrijden met een vervangende auto en neemt die de kapotte auto mee? Of wordt de auto naar Nederland gebracht? Mits het niet eenvoudig te repareren is natuurlijk.
In het buitenland bel je de centrale in NL, deze zorgen dat er iemand van de dienstdiende hulpdienst naar je toe komt. Ook in geval van schade. Is de auto niet ter plaatse te repareren dan wordt ie naar de dichtsbijzijnde dealer gebracht. Ook dan is er recht op een vervangende auto. Evt. kan er een trein of vliegtuigreis naar bestemming of een hotelovernachting verzorgd worden, kostenloos.

Heb je hier iets aan??

Geplaatst: 12.05.2005 - 10:22
door Walter
wat wel belangrijk is, is dat de auto door de dealer onderhouden moet worden! Assistance is kostenloos tot de auto 10 jaar oud is, daarna kost het iets van 35 eu.

Geplaatst: 12.05.2005 - 10:32
door menjo
Daar heb ik wel wat aan ja! bedankt. Ik hoef me dus geen zorgen te maken.

De reisverzekering voorziet trouwens niet in het verzorgen van een terugreis of het terugbrengen van de auto, dat doet de WA autoverzekering namelijk al. Die reisverzekering vergoedt wel reparaties in het buitenland en dat soort dingen.

Ik zie trouwens in de voorwaarden dat de auto altijd bij een dealer in onderhoud moet zijn geweest? Dat is bij mij niet zo, maar na de eerste (en tot nu toe enige) grote beurt kreeg ik wel dat pasje wat nog tot september geldig is. Kan ik daar dan achteraf nog gezeur mee verwachten als ik er dus gebruik van maak en er blijkt dat ik niet aan de voorwaarden voldoe?

Geplaatst: 12.05.2005 - 11:37
door Walter
zodra je de auto aanbiedt bij een dealer en deze alle "onvolkomenheden" heeft verholpen, staat ie weer te boek als dealer-onderhouden voor Assistance. Dus dat geeft geen probleem. Hou wel in de gaten dat ze over 1 jaar in het systeem kijken of de auto weer een beurt gehad heeft, zo niet dan wordt eea automatisch geannuleerd.

Is echt een super regeling!

Geplaatst: 12.05.2005 - 11:43
door menjo
Dat is inderdaad zeer netjes.