Pagina 1 van 1

Volvo 440 1.8 I bwj 95

Geplaatst: 05.05.2007 - 12:23
door PeaceDragon
Na heel wat gezoek en getrek is uiteindelijk de keus gevallen om voor een Volvo te gaan. Qua budget [erug beperkt] en lengte van mijn persoontje [1.98 cm] leek/lijkt dit een auto die veel rijplezier zou kunnen bezorgen en comfort biedt. Het is de bedoeling dat die veilig ook lange afstanden kan afleggen. Tot 2600 km.

Echter zelf niet bekend met auto's [korte tijd rijbewijs]. Heb me heel erg ingelezen in vooral de mindere kanten van een Volvo en komt veelal op zelfde neer.

Nu heb ik een volvo op het oog zoals in het onderwerp omschreven. Met kilometerstand 198.000 erop, prijs tussen 750 en 1000 euro.
Voor ik een gesprek aan ga [best ver] zou ik graag wat advies willen hebben. Waar naar te kijken zodat ik geen "kat in de zak koop". Ik begrijp dat vervangen van een distributieriem erug prijzig kan zijn, roest bij achterwielen. Maar goed, het tweede hoeft niet per se een groot probleem te zijn.

Is dit een redelijke prijs of onder gewaardeerd of over gewaardeerd. Zijn er adviesjes waar jullie naar zouden kijken zodat ik niet helemaal als niet kenner overkom. Of als ik mail terugstuur wat kan openbaren of het betrouwbaar klinkt.

Mijn dank voor de bijdrage, mocht de topic verkeerd zijn geplaatst hoor ik dit ook graag

Groet

Geplaatst: 05.05.2007 - 20:09
door roever
Welkom hier!

Je gaat zeker veel plezier hebben van een 440, erg fijne wagens en zelfs met jou lengte kun je er comfortabel in zitten. Aankooptips zijn al regelmatig beschreven in het 440 forum. Met de zoekfunctie bovenaan in het schem kun je zoeken in het 400 serie forum, als je dan aankooptips intypt moet je ze tegenkomen!

Geplaatst: 05.05.2007 - 23:42
door PeaceDragon
Dank,

erg leerzame plek :-)

Thanks voor de tip eveneens Roever. Echter ben ik nog steeds niet veel wijzer geworden of de prijs/kwaliteit verhouding goed is. Er wordt over distributieriem en roest achterbanden plaatwerk gesproken. Daar houdt het mee op. Extra tips nog steeds welkom ...

Anyway, inmiddels begint het ook beetje te kriebelen om voor een 460 te gaan. Tja is er een versie die je niet zou moeten nemen als je alle info leest over Volvo's :-)

Geplaatst: 05.05.2007 - 23:45
door PeaceDragon
Dank,

erg leerzame plek :-)

Thanks voor de tip eveneens Roever. Echter ben ik nog steeds niet veel wijzer geworden of de prijs/kwaliteit verhouding goed is. Er wordt over distributieriem en roest achterbanden plaatwerk gesproken. Daar houdt het mee op. Extra tips nog steeds welkom ...

Anyway, inmiddels begint het ook beetje te kriebelen om voor een 460 te gaan. Tja is er een versie die je niet zou moeten nemen als je alle info leest over Volvo's :-)

Geplaatst: 06.05.2007 - 01:19
door roever
Met de roest en de d-riem heb je ook meteen de belangrijkste zwakkere punten. Let gewoon op dat de auto goed stationair loopt (stappenmotor, bekend euvel), en dat de riem vervangen is. Als de riem niet vervangen is, kun je hem het beste preventief laten vervangen. Dat moet je bij een algemene garage niet meer dan 250 euro kosten.

Verder is een 400 serie altijd waar voor zijn geld, mits goed onderhouden en in enigszins nette staat. Overigens zou ik zeker kijken voor een 460, ik vind hem mooier door de gestrektere lijn. Buiten de kofferbak zijn er geen verschillen met de 440, dus alles wat daarvoor geldt, geldt ook voor de 460.

Welke je moet laten staan? Ik zou de Turbo en de "oude" 2.0 laten staan (2.0 met de oranje peilstok dacht ik, de nieuwe heeft geloof ik een groene stok en verbruikt aanzienlijk minder olie, staat alles over op het forum). Deze twee zijn trouwens niet slecht, maar je zult wat meer aan onderhoud kwijt zijn. De 1.8i is de zuinigste en betrouwbaarste keuze...

Daarnaast heeft een 480 van voor 1992 vaker electronische problemen.

Succes...

Ow...: neem geen genoegen met een 400 serie met gebreken of waar je niet 100% 'het' gevoel bij hebt. Er staan er zo veel te koop dat je met een beetje zoekwerk 'de' 400 voor jou kunt vinden (en ook voor de juiste prijs)

Geplaatst: 06.05.2007 - 11:45
door Kai
Precies, er is meer dan genoeg keus wat de 440 en de 460 betreft en ga zeker geen auto kopen als je eerste indruk al niet goed is ('het gevoel').
Voor rond de €1000,- zou je een hele auto op de kop moeten kunnen tikken en ik zou ook eerder voor de 460 gaan dan voor de 440 (dat heb ik ook gedaan :D ) De 460 is wat meer in verhouding wat betreft de achterkant maar is verder exact hetzelfde als de 440, en als je de keus hebt zou ik ook kijken naar auto's vanaf '94 (doorlopende motorkap) dat is de laatste serie die gebouwd is en die heeft volgens mij wat minder last van 'kinderziektes'.