Pagina 1 van 2
van V50 naar S60
Geplaatst: 08.05.2007 - 12:29
door justroll
hallo iedereen,
ik heb als bedrijfswagen een V50 van 2005, nu mag ik een andere wagen kiezen en de V50 inruilen. Ik kan oftewel een zelfde V50 kiezen of een S60.
Is het een verstandige keuze om de V50 (nieuw model) in te ruilen voor de S60 (nieuw model komt in eind 2008-begin 2009) ?
Dat het geen 5deurs is doet niet ter zaken, ik had toen enkel maar de V50 kunnen kiezen vandaar
Buiten de wagen heb ik ook nog een aantal "neem ik ze of niet" accessoire vragen.
* is de ingebouwde telefoon een handig ding ? of kan ik beter een bluetooth module inbouw in de wagen ?
* mijn V50 heeft 6 versnelligen, de voorgestelde S60 maar 5, een "upgrade" naar de 6 versie kost een sloridge 2500 EUR. Heeft iemand zo eentje en is het aanraden waard ?
* is er een merkbaar verschil tussen de HU850 9 speakers en 13 speakers ?
* is er een merkbaar verschil tussen de HU650 en HU850 ?
zijn er accesoires die jullie me ECHT aanraden ?
Ik ga zaterdag een testritje doen, dus vandaar dat ik me afvraag of de S60 wel een goede keuze is tov V50
mvgr
danny
Geplaatst: 08.05.2007 - 13:28
door V480-S60
Wegligging van een S60 is in ieder geval een stuk beter dan die van de V50 kan ik uit ervaring vertellen. En dat terwijl de V50 die ik een tijd gereden heb splinternieuw was en mijn S60 van 2002 is.
En voor de lease maakt het niet uit of je een oud of een nieuw model rijdt. (of je moet gek zijn op een nieuw uitstraling)
Ik weet niet welke motorisering je wilt kiezen maar de D5 heeft nu volgens mij alleen maar een 6 bak.
-9 speakers is goed. 13 speakers is fabelhaft.
-HU 850 heeft meer mogelijkheden en is een klasse beter dan de 650. En ja vooral standaard is het geluid uit de 850 beter. Maar ze redden het beide niet tegen de "oude" HU 803.
Geplaatst: 08.05.2007 - 14:39
door justroll
bedankt al voor de info
ik twijfel nog om de D5 versie te nemen of niet. Volgens de verkoper is de motor hetzelfde behalve een andere motorconfiguratie en versnellingsbak. Is het de moeite waard om een D5 versie te nemen ?
Ik zal dan toch opteren voor de HU850
enkel twijfel ik nog over de ingebouwde volvo telefoon
voor de rest sta ik open voor meer info .. des te meer des te liever

Geplaatst: 08.05.2007 - 16:51
door Gast
Ik zou kiezen voor een bluetooth module.
Anders heb je ook nog een tweede kaart nodig. Kijk maar eens in de zoek functie, de verhalen zijn niet altijd positief.
Ga voor de HU850.
Ik denk dat je na de proefrit er wel uit bent, dan wil je nooit weer een V50.

Geplaatst: 08.05.2007 - 18:14
door Paul
Apart hier te lezen, wij zijn erg blij met de V50 en hebben altijd een V70 hiernaast gehad. Rijdt compleet anders en je moet er inderdaad van houden.
V50 is veel strakker
V70 wat losser
Nu hebben we een XC70 waar in je merkt dat je wat hoger zit en ook een bocht niet kan maken met 120km/u die je met de V50 makkelijk met 140 kan maken.
Voor de rest heb ik heel veel ervaring met het rijden van een S60, veel kilometers gemaakt met een R, wat ook heel strak lag, maar niet te vergelijken is met een normale S60. Kennis van me heeft de 2.0T en die rijdt eigenlijk net zo comfortabel met als de V50 en de XC70.
Het is alleen weer net iets anders.
Mijn advies, de S60 is lekker aangekleed met de Drivers Edition dus je krijgt een volle bak voor goede prijs.
Leuke dingen zijn de seasonline (schuifdak en gelaagdglas)
Tsja en waar je zelf van houdt!
Geplaatst: 08.05.2007 - 18:42
door Lambert
Ik zou zeggen: S60 doen! Ik ben met mijn tweede bezig en wat ik hier verder niet lees zijn de geweldige stoelen in een S60 t.o.v. een V50, die zijn zeer fijn, zeker als je veel kilometers maakt! Verder zou ik je een mobilitylijn en season line adviseren, het kost wel wat, maar geeft iedere dag veel plezier en rijcomfort
Geplaatst: 08.05.2007 - 19:12
door sbv
Ik rij afwisselend in een XC70 en een S60 en dat is al een wereld van verschil. Onlangs in een V50 gereden en miste al gelijk de goede stoelen van een S60. Maar het is achterin zeker geen ruime auto. Een D5 is wel aan te raden en als het budget het toelaat misschien een automaat.
Zou zeggen ga voor een drivers edition S60 met season line.
Ik heb zelf een geintegreerde telefoon en die bevalt me prima, echter wel duo simcard. Blue tooth is makkelijker denk ik.
Geplaatst: 08.05.2007 - 19:13
door lancer
Om maar eens wat tegengas te geven
Ik heb de keuze ook gehad en ik vond de S40 groter aanvoelen dan een S60 qua rijgedrag. Ook de ruimte om je heen voelt groter, hoewel het qua cm's minder is. (Komt door het dashboard, doordat het in de S60 op je af komt kun je er lekker goed bij, maar het geeft een ander ruimtelijk gevoel)
Geplaatst: 08.05.2007 - 19:19
door sbv
Persoonlijk zit ik in een S60 beter omdat ik een wat aap model heb, lange arme en benen. Stoel van een S40/V50 kan niet ver genoeg naar achteren.
Geplaatst: 08.05.2007 - 19:44
door Lambert
Ik heb de keuze ook gehad en ik vond de S40 groter aanvoelen dan een S60 qua rijgedrag.
ik ben ook 1mtr85, en ik deel je mening absoluut niet over het rijgedrag van een s40...s60 ligt veel beter op de weg
Geplaatst: 09.05.2007 - 09:01
door gertsan
Ik vind de ingebouwde telefoon het einde, netjes ingebouwd en weg gewerkt. Je hebt eventueel ook een telefoon apart voor de bijzitter.
Verder heb ik een iets ouder model met de 803 met 13 speakers en dat is een werelds geluid. Dus zo'n 850 zal zeker net zo goed klinken.
Verder is een automaat ook niet gek hoor. Ik heb een geartronic en dat rijdt als een trein. Zelfs mijn zwager (rijdt mercedes) zegt dat je dat ding nauwelijks hoort overschakelen. 5 versnelling maar dat is meer dan genoeg. Hoewel ik niet zeker weet of het tegenwoordig 6 is. Verder ligt dat ook aan het vermogen/koppel van de auto en of je houdt van schakelen in de file en steeds de koppelings pedaal indrukken. Met een automaat is het remmen of rem loslaten.
Maar zeker een s60, het dashboard is echt veel mooier. Het ligt trouwens ook nog aan je motor. Is het een 4 of 5 cilinder moter. Een 5 cilinder rijdt echt beter dan een 4. Een s60 heeft per definitie een 5 cilinder moter.
Veel succes met de keuze. (wat een luxe problemen

)
Geplaatst: 09.05.2007 - 09:19
door Paul
Sterker nog jouw radio is stukke beter. krijg nu andere centerspeaker hopelijk lost dat weer wat op bij ons.
Geplaatst: 09.05.2007 - 11:07
door justroll
allemaal echt al bedankt voor de tal van reacties, daar had ik maar op kunnen hopen.
ik denk dat het dus toch de s60 wordt
alleen die telefoon is nog een groot vraagstuk, op het forum (audio etc..) is zowel goede als negatieve ervaring. Ik denk dat ik mss dan toch maar een goede bleutooth oplossing kies. Ik weet het nog niet

Geplaatst: 09.05.2007 - 11:29
door Summum
Nog een ander geluid:
Ik rij zelf dagelijks V50 en zeer regelmatig in onze S60. De V50 rijdt veel strakker en reageert directer op het stuurwiel. De ruimte was voor jou niet het grootste punt, maar de V50 biedt achterin meer ruimte (vooral voor het hoofd). Uiteraard is de V50 flexibeler. In de breedte is de S60 ruimer. Onze S60 is uitgerust met de HU-803 installatie met dolby surround. Dat klinkt erg goed, maar het Premium audiosysteem in de V50 klinkt nog veel beter! Aangezien de huidige HU-850 in de S60 minder schijnt te zijn dan de 803, zal er toch een aardig verschil zijn.
Puur smaakgebonden is het design: Ik vind de S60 nog steeds een schoonheid, maar de V50 bekoort mij nog meer. Zeker het strakke interieurdesign vind ik persoonlijk prachtig, en met de recente facelift is het nog mooier geworden.
De S60 is gewoon een grotere auto, maar van een oudere generatie. Ik vraag mij ook af of de S60 niet harder zal afschrijven. In het algemeen houden de V-modellen hun waarde langer vast, en bovendien zal de S60 op korte termijn worden opgevolgd door een nieuw model. Dat heeft ook negatieve invloed op de restwaarde.
Maar welke het ook wordt, je hebt altijd een heerlijke auto. Succes met de keuze!
Geplaatst: 09.05.2007 - 12:01
door justroll
summum
volledig gelijk
ik zou de wagen wel na max 2 jaar de deur uit doen, om dan weer om te schakelen natuurlijk.
ik ben bewust van het feit dat in medio 2008-2009 er een nieuwe S60 uitkomt. Ik heb 2 jaar en een half met de V50 gereden, plezier zowiezo! Maar als ik nu terug naar de S60 kijk vind ik het dashboard van de S60 precies luxeuzer.. mss gewoon omdat ik de V50 al gewoon ben natuurlijk.
De prijs waar ik de nieuwe S60 voor kan kopen met bijna FULL option bij mijn dealer is ONGELOOFELIJK. Ik woon in Belgie en zie regelmatig op de site van nederland volvo en zie dat daar een driver edition is voor een scherpe prijs. (
http://www.volvocars-campagnes.nl/editi ... toren.html) Maar bijna de zelfde configuratie is hier bij mijn dealer een STUK goedkoper.
In het "ergste" geval heb ik de wagen 4 jaar en moet ik een 3000 EUR opleggen en dan is hij van mij, dat kan het nu ook niet maken he
alvast bedankt voor je kritisch antwoord. Het raakt net de twijfelpunten die ik ook nog heb qua restwaarde en model.
Geplaatst: 09.05.2007 - 12:13
door bart simpson
@ justroll, als je in Belgie woont waarom kijk je naar Nederlandse prijzen en vergelijk je die 1 op 1 met de Belgisiche prijzen?
Koop in Nederland zonder de BPM en je bent zeer waarschijnlijk goedkoper uit dan in Belgie.
Geplaatst: 09.05.2007 - 12:28
door justroll
ughm .. ik denk niet dat BPM meer dan 10000 EUR is

Geplaatst: 09.05.2007 - 12:37
door gertsan
Volgens de gegevens van RDW (nederlandse instantie waar je nummerborden kunt intikken en je krijgt alle gegevens, behalve namen) mijn 2de hands s60 t5 meer dan 13000 euro BPM! Nieuwwaarde was tussen 52-53 kEuro!
Geplaatst: 09.05.2007 - 12:42
door bart simpson
een beetje S60 heeft zomaar € 10.000,-- aan BPM
Geplaatst: 09.05.2007 - 12:51
door Summum
Mijn V50 heeft al een BPM van €11.490!