Pagina 1 van 1
VV2 Alarm
Geplaatst: 08.05.2007 - 20:07
door lvdhoeven
Ik heb recent een Beglische XC90 2.5T geïmporteerd. Er zit een prima alarmsysteem in, standaard Volvo, VV2 genaamd. Met welk Nederlands alarmsysteem is dit te vergelijken? Iemand ervaringen? De Nederlandse verzekeraar wil graag een TNO/SCM goedgekeurd alarm. Kan ik ergens checken of dit alarm OK is?
Geplaatst: 08.05.2007 - 20:20
door Paul
Moet je kijken of je een bewegingsensor hebt van binnen. Vierkant plaatje op je dakbekleding.
Of hou je raam open zet hem op slot, wacht tot je safelock aan is (meestal 30sec) en dan je hand naar binnen stoppen kijken of je alarm af gaat.
Maar ik ga er niet vanuit dat die een Klasse III is
Geplaatst: 08.05.2007 - 20:30
door bart simpson
Paul schreef:Moet je kijken of je een bewegingsensor hebt van binnen. Vierkant plaatje op je dakbekleding.
Of hou je raam open zet hem op slot, wacht tot je safelock aan is (meestal 30sec) en dan je hand naar binnen stoppen kijken of je alarm af gaat.
Maar ik ga er niet vanuit dat die een Klasse III is
derhalve zal er zomaar geen SCM certficaat op af gegeven mogen worden
Geplaatst: 08.05.2007 - 21:11
door lvdhoeven
Hij werkt prima, dat had ik al door. Via de afstandsbediening ingeschakeld, automatisch aan als je 30 seconden niets doet (ook als je er in zit), bewegingssensoren e.d. allemaal toppie.
Wat ik eigenlijk wilde weten is of ik ergens kan checken of dit alarm SCM/TNO gekeurd is. Hoe kom ik daar achter?
Geplaatst: 08.05.2007 - 21:18
door bart simpson
lvdhoeven schreef:Hij werkt prima, dat had ik al door. Via de afstandsbediening ingeschakeld, automatisch aan als je 30 seconden niets doet (ook als je er in zit), bewegingssensoren e.d. allemaal toppie.
Wat ik eigenlijk wilde weten is of ik ergens kan checken of dit alarm SCM/TNO gekeurd is. Hoe kom ik daar achter?
Als het geen "Nederlands" alarm is zou dat zomaar niet kunnen voldoen, vraag een Belgische dealer uit welke delen het precies bestaat (
alle onderdeelnummers) en wat de exacte werking is, vergelijk dat dan met de Nederlandse gegevens.
Dat hij "prima werkt" is nu niet echt het criterium of het ook daadwerkelijk aan de hier gestelde eisen voldoet, Duitse systemen voldoen iig niet.
Geplaatst: 08.05.2007 - 21:45
door lvdhoeven
Bedankt Bart! Ik heb nog 12 maanden garantie bij mijn Belgische dealer, dus hij gaat me vast verder helpen.
Groeten,
Lucien
Geplaatst: 09.05.2007 - 14:04
door C 30 T5
Het alarm is voor nederland hetzelfde ,alleen moet er andere software in om aan de nederlandse eis te voldoen. net als voor de boordcomputer ,maar ben bang dat de Volvo dealer nier meer aardig is voor je. De SW is niet goedkoop !
Geplaatst: 09.05.2007 - 18:30
door lvdhoeven
Bedankt voor je reactie. Kan me voorstellen dat de SW nog altijd goedkoper is dan een heel nieuw alarm aanschaffen. Heb je iets meer achtergrondinfo voor me?
Geplaatst: 09.05.2007 - 22:39
door quaint
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Belgische XC70. Bij Volvo daeler wisten ze te vertellen dat er Nederlandse software en nw hellingshoekdetector in moest a ongeveer € 800,-. Vervolgens Volvo Nederland gebeld en gevraagd naar het verschil in de NL en Belgische software. Is bijna geen verschil. De enige eis in Belgie is dat je auto na een aantal minuten automatisch op alarm valt. En dat kan soms lastig zijn bij het tanken en dan weer je auto in stappen. in het begin gaat dan regelmatig het alarm af. Gelukkig ben ik er nu aan gewend.
Met de verzekering afgesproken dat de belgische dealer een verklaring opstelt waarin hij verklaard wat voor type Belgisch alarm erin zit. Dit is voor mijn verzekeraar voldoende bewijs dat er een goedgekeurd (Belgisch) alarm inzit.
Ik moest wel even shoppen bij enkele maatschappijen. Het leuke was dat Volvo Nederland insurance hier totaal niet moeilijk over deed.
Groet,
Barry
Geplaatst: 10.05.2007 - 21:07
door C 30 T5
klopt wat ^^^^ zegt de SW is er alleen voor om de automatische inschakeling actief te maken verder niets.
Geplaatst: 11.05.2007 - 08:21
door lvdhoeven
Hi Barry, heel erg bedank voor deze info. Kan ik prima gebruiken. Ben je uiteindelijk gewoon bij je eigen maatsdchappij verzekerd, of moest je over stappen naar Volvo Insurance. Ik zit nu bij Centraal Beheer en het zou goed zijn als ik hen kan laten zien wie wel bereid is te verzekeren...
Geplaatst: 11.05.2007 - 13:43
door V480-S60
quaint schreef:Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Belgische XC70. Bij Volvo daeler wisten ze te vertellen dat er Nederlandse software en nw hellingshoekdetector in moest a ongeveer € 800,-. Vervolgens Volvo Nederland gebeld en gevraagd naar het verschil in de NL en Belgische software. Is bijna geen verschil. De enige eis in Belgie is dat je auto na een aantal minuten automatisch op alarm valt. En dat kan soms lastig zijn bij het tanken en dan weer je auto in stappen. in het begin gaat dan regelmatig het alarm af. Gelukkig ben ik er nu aan gewend.
Met de verzekering afgesproken dat de belgische dealer een verklaring opstelt waarin hij verklaard wat voor type Belgisch alarm erin zit. Dit is voor mijn verzekeraar voldoende bewijs dat er een goedgekeurd (Belgisch) alarm inzit.
Ik moest wel even shoppen bij enkele maatschappijen. Het leuke was dat Volvo Nederland insurance hier totaal niet moeilijk over deed.
Groet,
Barry
Volvo Insurance is wat dat betreft makkelijk. Het is een VOLVO, er zit een VOLVO alarm op. Dat is voor ons voldoende.
Daarbij verzekeren zij alleen maar VOLVO's (af en toe een ander merk als tweede auto) en zijn ze niet duurder dan de andere aanbieders.
Geplaatst: 11.05.2007 - 16:23
door C 30 T5
zelfs tot 62.500 zonder alarm ! :crazyeyes:
Geplaatst: 13.05.2007 - 22:40
door EricJan
Dusssss...... Een Duitse volvo met ´interior´ en ´neigung´ sensor komt al in de verzekering, ook al is het kennelijk niet volledig klasse III? Interessant.
Geplaatst: 16.05.2007 - 22:01
door quaint
Ik ben uiteindelijk bij Centraal Beheer verzekerd. Vanwege extra hoge korting werkgever van mijn vrouw. Volvo Nl was zonder deze korting de goedkoopste.
Met Centraal Behher afgesproken dat de verklaring van de Belgische dealer/garage voldoende was. Ik heb een bevestiging ontvangen met daarin o.a de mededeling dat ik bij een mogelijke diefstal moet aantonen dat mijn Volvo was voorzien van een door hun geaccepteerd beveiligingssysteem. Ik kan dat doen door een nota, een certificaat of verklaring van de dealer. Ik heb dit door de twee laatste gedaan. Mijn Volvo is verzekerd voor een nieuwprijs in NL van € 60.000.
Wil je meer info wat betreft deze briefwisseling dan kun je het best even een pb sturen.
Barry