dashboard loshalen 480

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seb8iaan
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
Locatie: Zoetermeer

Het informatiecentrum LCD doet het niet en deze wil ik aan de hand van diverse tips hier op het forum nakijken. Maar kan iemand mij vertellen hoe ik het dashboard los maak? Als ik het zelf willekeurig ga proberen heb ik de kans dat dashboard niet meer vast komt :P
Gebruikersavatar
Roelof
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 23.07.2006 - 15:47
Locatie: Arnhem, GLD
Contacteer:

Het is vrij eenvoudig. Alle schroeven losdraaien die je aan de voorkant tegenkomt. Dat is dus 2 aan de bovenkant van je cockpit en twee aan de onderkant, links en rechts. Als je die eraf hebt, zit je cockpit nog met 2 schroeven vast aan de linker- en rechterkant. Als je die eruit hebt, is het een klein beetje geklungel om hem eruit te krijgen. Aan de achterkant zitten 2 stekkers, een grijze en een groene maar die kun je niet verkeerd aansluiten.

Misschien is het mogelijk dat je lampje van de cockpit kapot is want als die niet brand zie je niks op het display dus je kan even met een ander lampje kijken of ie het dan wel doet.
Mocht het dan dat lampje zijn, pak hem dan van iets wat je niet gebruikt. IK had een lampje in mijn ABS zitten maar die zit er niet in en was ook niet aangesloten, want zo'n lampje kost 7,50 PER STUK!!!!

Iig,

veel succes...
Wat bij mij toen kapot was, was het kleine printplaatje dat achterop zit. Moest er wel een complete cockpit voor kopen á 65 euro.
Volvo 460 1.7 Turbo Wit
88 kW/120 PK
Protected by Camco
KVT-729DVDplayer

-=Do Not Underestimate The Power Of Volvo=-
Gebruikersavatar
seb8iaan
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
Locatie: Zoetermeer

Bedankt voor je reactie, helaas kom ik maar twee schroeven aan de onderkant tegen, die na verwijdering het nog niet toelaten om de cockpit te verwijderen.
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Roelof schreef:Het is vrij eenvoudig. Alle schroeven losdraaien die je aan de voorkant tegenkomt. Dat is dus 2 aan de bovenkant van je cockpit en twee aan de onderkant, links en rechts. Als je die eraf hebt, zit je cockpit nog met 2 schroeven vast aan de linker- en rechterkant. Als je die eruit hebt, is het een klein beetje geklungel om hem eruit te krijgen. Aan de achterkant zitten 2 stekkers, een grijze en een groene maar die kun je niet verkeerd aansluiten.

Misschien is het mogelijk dat je lampje van de cockpit kapot is want als die niet brand zie je niks op het display dus je kan even met een ander lampje kijken of ie het dan wel doet.
Mocht het dan dat lampje zijn, pak hem dan van iets wat je niet gebruikt. IK had een lampje in mijn ABS zitten maar die zit er niet in en was ook niet aangesloten, want zo'n lampje kost 7,50 PER STUK!!!!

Iig,

veel succes...
Wat bij mij toen kapot was, was het kleine printplaatje dat achterop zit. Moest er wel een complete cockpit voor kopen á 65 euro.
Is compleet anders dan bij een 440/460.

twee schroeven aan de bovenkant, aan de onderkant van de rand die over het dashboard gaat, 1 schroef achter de ventilatorschakelaar, 1 schroef achter het plaatje (waar bij latere 480´s het ledje van het alarm achter zit) boven de langwerpige ventilator, 2 schroeven achter de knoppen voor de mistlampen en achterruitverwarming. Volgens mij zijn dit ze allemaal.

tevens knop van lampschaklar aftrekken, en dan pinnentjes boven en onder in drukken en complete licht schakelaar er uit trekken.

ook klokje en schakelaar voor infocentre moeten worden verwijderd door er rechtstandig uit te trekken.

Die lampjes van 7,5 euro, dat moet veel en veel goedkoper kunnen.
Je kunt, zoals hierboven al gezegd wordt, ook een niet gebruikt lampje nemen, alleen niet voor het infocentre, want volgens mij zit daar een speciale halogeenlamp in die alleen bij Volvo te koop is.

mvg
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

Die lampjes zijn steeklampjes, en zijn bij een automaterialenzaak voor €0,30 te krijgen. Soms zelfs goedkoper.

Afbeelding
Afbeelding
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Gebruikersavatar
Roelof
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 23.07.2006 - 15:47
Locatie: Arnhem, GLD
Contacteer:

0,30 cent? :shock:

wel handig......die afbeeldingen
Volvo 460 1.7 Turbo Wit
88 kW/120 PK
Protected by Camco
KVT-729DVDplayer

-=Do Not Underestimate The Power Of Volvo=-
Gebruikersavatar
Roelof
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 23.07.2006 - 15:47
Locatie: Arnhem, GLD
Contacteer:

0,30 cent? :shock:
Mss omdat ik weer een turbo heb.....

wel handig......die afbeeldingen
Volvo 460 1.7 Turbo Wit
88 kW/120 PK
Protected by Camco
KVT-729DVDplayer

-=Do Not Underestimate The Power Of Volvo=-
Gebruikersavatar
Roelof
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 23.07.2006 - 15:47
Locatie: Arnhem, GLD
Contacteer:

Hmmm.....ben toch wel blij met die vier schroefjes....
Alleen jammer dat mijn lampjes zo duur zijn..
Volvo 460 1.7 Turbo Wit
88 kW/120 PK
Protected by Camco
KVT-729DVDplayer

-=Do Not Underestimate The Power Of Volvo=-
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

30 eurocent wel te verstaan.... :drinking:

De lampjes zijn over alle typen gelijk.
Er zijn 3 soorten; Kleine lampjes zonder fitting (zitten in je alarmverlichtingsknop en verwarming), kleine lampjes met fitting (zitten HEEL veel in de klokkenset (haal ik van de sloop) en grote lampjes met bruine fitting. Bij deze laatste lamp kan je het glazen bolletje eruit trekken en vervangen. Dit stukje glas kost slechts 30 cent.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Gebruikersavatar
seb8iaan
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
Locatie: Zoetermeer

ik ga morgen het dashboard eraf halen om de verbindingen te controleren. Mijn bevindingen zal ik hier posten.
Gebruikersavatar
seb8iaan
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
Locatie: Zoetermeer

de verbindingen zijn in mijn ogen goed.
ik ga maar op zoek naar een nieuw lcd scherm. iemand nog iets liggen of een adresje?
Plaats reactie

Terug naar “De 480”