bedrading aanleggen door brandschot 480

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seb8iaan
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
Locatie: Zoetermeer

Ik heb voor mn 480 een mooie versterker (jbl 75.4) en subwoofers (jbl 1202D) gekocht. Evenals een omvormer (12V --> 230V).
Maar voor deze stroomslurpe apparaten moet ik een directe kabel van de accu naar de apparatuur (in de achterbak) trekken.
Maar nu stuit ik tegen het brandschot aan. Zit hier een makkelijk te bereiken toegang in?
Teven zou ik willen weten hoe je de plastic deksel van de kabelgoto direct naast je portier kunt verwijderen. Ik zie hier geen schroeven en vermoed dat deze geklemd zit. Maar wil het tog even weten voordat ik het sloop.
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

achter de abs unit zit een opening met rubberdop. komt ter hoogte van de pedalenbak uit.

snoerenslurf in deur zit gewoon geklemd.
Gebruikersavatar
seb8iaan
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
Locatie: Zoetermeer

heb je hier misschien een foto of tekening van, heb al tijdje lopen zoeken zonder resultaat. Als ik er iets voor moet verwijderen, gene probleem. Maar ga niet mn hele dashboard uit elkaar halen om alleen maar "even" te kijken :P.
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

ik heb geen foto, maar hij zit aan de bestuurderskant, tussen de rubberslang (boven) waar bedrading doorheen loopt en de trommel van de rembekrachtiger (onder).

je kunt hem ook bereiken door de zwarte plaat aan de onderkant van het dashboard (bij de pedalen, zit vast met 2 knoppen, waarvan je de bovenste helft eerst uit moet trekken alvorens je ze er helemaal uit kunt trekken)
als je die twee knoppen los hebt zit de plaat geklemd.

nu moet je ook bij het gat kunnen komen (ter hoogte van de bovenste bevestiging van de pedalen aan de stuurkolom)

mvg
Gebruikersavatar
Kai
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
Locatie: Veluwe
Contacteer:

als je de kappen van je stuurkolom loshaalt (3 schroefjes) heb je er redelijk goed zicht op
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Gebruikersavatar
seb8iaan
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
Locatie: Zoetermeer

ik heb net zitten kijken, en zag zo 1-2-3 alleen die plattekabel (heel veel aders in allerlei kleuren) die direct richting motor ruimte ging.
Heeft iemand misschien een schema/foto van deze situatie, zodat ik een beetje richtingsgevoel heb.
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

440GL schreef:ik heb geen foto, maar hij zit aan de bestuurderskant, tussen de rubberslang (boven) waar bedrading doorheen loopt en de trommel van de rembekrachtiger (onder).
dit is vanonder de motorkap

440GL schreef: je kunt hem ook bereiken door de zwarte plaat aan de onderkant van het dashboard (bij de pedalen, zit vast met 2 knoppen, waarvan je de bovenste helft eerst uit moet trekken alvorens je ze er helemaal uit kunt trekken)
als je die twee knoppen los hebt zit de plaat geklemd.

nu moet je ook bij het gat kunnen komen (ter hoogte van de bovenste bevestiging van de pedalen aan de stuurkolom)

mvg
Boonzaijer schreef:als je de kappen van je stuurkolom loshaalt (3 schroefjes) heb je er redelijk goed zicht op
heb je niets mee te maken, de plaat die ik bedoel zit nog onder het zekeringskastje (binnen in de auto)

nog één keer: je volgt de dikke kabelboom die vanaf de voorkant aan de bestuurderskant richting het branschot (schutbord) loopt, deze kabel loopt om de McPherson poot heen, en gaat vervolgens door een dikke rubberdop van ca 13cm doorsnee naar binnen. Recht daaronder zit de trommel van de rembekrachtiger.

daartussen zit nog een klein rubber schijfje, die bedoeld is voor het doorvoeren van extra kabelbomen. (de cruise control kabelboom loopt daar bijv. ook door heen)

vanuit binnenin de auto is ditzelfde dopje te bereiken door de ZWARTE PLAAT (zit daar waar het grijs van het dashboard ophoudt, nog onder de zekeringkast en onder de instapverlichting (bij een 480, beide afhnakelijk van het bouwjaar). deze zwarte plaat zit vast met twee zwarte tweedelige dopjes, die je eerst uit elkaar moet trekken.

om kabels te trekken kan het complete dashboard blijven zitten!

ik hoop dat het zo duidelijk is.
Gebruikersavatar
seb8iaan
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
Locatie: Zoetermeer

ik heb gedaan wat je zei, heb idd dat kleine rubberenschijfje gevonden waarvan je melding maakte, heb de bewuste kabel erin gedaan kan alleen onder het dashboard (na het verwijderen van de zwarte plaat) niet vinden waar de kabel eruit zou moeten komen, Heb je hier een aanwijzing voor?
mede door de moeilijke plaatsing en de vele kabels hierachter is dit moeilijk te vinden.
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

mooi dat je het gevonden hebt. je moet op je rug in de voetenruimte gaan liggen, (hier moet je dus wel lenig voor zijn), en dan zou je het daglicht moeten kunnen zien (motorkap openzetten)

en anders met een zaklamp schijnen.

hij zit vrij hoog ongeveer ter hoogte van de bevestiging van de pedalen.

en er zijn inderdaad veel draden daar.
Gebruikersavatar
seb8iaan
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
Locatie: Zoetermeer

bedankt voor de info, zo moet het gaan lukken :D
Gebruikersavatar
seb8iaan
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
Locatie: Zoetermeer

heb al diverse malen op mn rug gelegen in de voetenruimte. Maar kan geen licht zien en als ik er een draad in doekrijg ik deze niet verder dan +/- 20cm
Is dit gat niet afgedekt in de voetenruimte zodat er geen directe toegang is?
Plaats reactie

Terug naar “De 480”