Pagina 1 van 5
V-Power diesel
Geplaatst: 09.05.2007 - 19:16
door Argent
Hallo,
Wie heeft er ervaring met et tanken van V-Power diesel van Shell?
Ik heb het nu twee keer getankt en het is misschien verbeelding, maar het lijkt of mijn V70 echt iets meer power heeft.
Watr zijn jullie ervaringen met deze brandstof?
Argent
Geplaatst: 09.05.2007 - 19:19
door hvdmountain
Mijn ervaring: duur!
Geplaatst: 09.05.2007 - 19:31
door Oceanracer
Ik heb op 't forum al vaker mijn ervaring gedeeld met V-Power. Maar ik wil je de zoekactie wel besparen:
Met mijn lesGolf IV TDI rijd ik ruim 50 km per tank meer als ik V-Power diesel heb getankt.
Met mijn V70 benzine rijd ik volgens de BC 0.2 liter per 100 km voordeliger.
Qua soeplesse merk ik bij de TDI geen verschil, maar bij de V70 voel ik wel dat de motor wat meer aan het gas hangt.
Geplaatst: 10.05.2007 - 11:02
door edraket
Met mijn D5 echt totaal geen verschil in verbruik of prestaties (gemeten!) waar te nemen.
Geplaatst: 11.05.2007 - 13:37
door sbv
Heb het in het verleden met mijn Seat Altea 2.0 TDI getest, maar reed daar teveel verschillende trajecten, veel file weining file meer en minder haast. Merkte daar totaal geen verschil. Wel hele discussie's gehad met van die Melkertbaan mensen die me dat aan wouden smeren bij de pomp, sorry voor mij geen verschil. Met de 850 heb ik het ook wel eens getankt, maar het prijsverschil weegt niet op tegen de meerprijs
Geplaatst: 11.05.2007 - 13:47
door V480-S60
Ik heb V-power diesel vergeleken in mijn V40 115pk. En dat was geen onverdeeld succes. Ik merkte geen verschil in vermogen etc., danwel in verbruik. Gemeten was de auto niets zuiniger.
BTW dit topic hoort thuis in de categorie Alle vloeistoffen!!!!
Geplaatst: 12.05.2007 - 21:25
door jvalukas
Sorry maar dat waren geen melkertbanen bij de pomp , maar de meeste staan normaal achter de kassa of waren ingehuurd bij een uitzendburo
Maar of de vpowers werken hangt geheel af van je auto ( hoe oud vermogen etc) en je eigen rijstijl.
Bij een nieuwe merk je minder verschil dan bij een wat ouder model
Geplaatst: 12.05.2007 - 23:28
door Fat Rat
5th gear heeft ooit een test gedaan met van die power benzine's ten opzichte van een standaard benzine. Ze hadden simpele wagen genomen, een lichte performance wagen en een helemaal uitgebouwd impreza. Het resultaat was dat hoe meer prestatie gericht de auto, hoe hoger de vermogens toename.
Geplaatst: 13.05.2007 - 08:45
door J
Bij mijn lease auto's merkte ik vooral bij de td versies dat ze makkelijker door trokken. Verbuik was mij om t even.
Maar volgens mij zijn de extra kosten te hoog in vergelijking met extra prestaties/ meer km's
Geplaatst: 13.05.2007 - 10:48
door jvalukas
Maar dat klopt ook wel...
Je tankt vpower zodat je auto soepeler gaat lopen, daardoor is hij geruislozer/ trekt beter op etc en daar ga je toch gebruik van maken.
Dus .... toch een extra sprintje bij het stoplicht, even gas bij op de snelweg etcetc
Gevolg : hetzelfde of zelfs meer verbruik
Geplaatst: 13.05.2007 - 12:58
door Hayke
Ik zweerde bij Vpower diesel bij mijn vorige Seat Leon met TDI-motor. Merkbaar stiller, volgens de boordcomputer flink zuiniger (0,5l / 100 km). Resultaten waren tijdens regulier woon-werkverkeer (filevrij, cruisecontrol op 125 km/h)
De PSA-diesel die in de voorloop-207 (1.4 HDI) zat en de 1.6d in mijn C30 vinden V-Power diesel geen onverdeeld succes. Bij de tweede tank gaat hij merkbaar rauwer lopen. BP Ultimate gaat echter wel weer goed (eveneens zuiniger en flink stiller dan gewone diesel).
Echter, ik kwam na lange tijd (10000 km) BP Ultimate diesel tanken door een noodgevalletje bij een Esso-pomp terecht zonder le-plus-ultra diesel. Bevindingen: rumoeriger bij koude motor, maar bij >100km/u en warme motor lijkt de motor 'gewone' diesel toch lekkerder te vinden...
Mijn plan is om dit een tank of vijf vol te houden, en daarna weer over te stappen.
Geplaatst: 28.05.2007 - 19:08
door Hayke
Na een reset van de boordcomputer en vijf volle tanks 'gewone' diesel verder, roept de boordrekenaar: gem. snelh: 74 km/h; gem. verbruik: 5,9l/100 km.
Vandaag de boordcompu weer gewist en de eerste tank BP Ultimate... Na vijf tanks eens kijken of er écht een verschil in verbruik is.
Geplaatst: 27.06.2007 - 16:04
door DN
Ik heb het idee dat het effect van V-power op gebruikers twee uitgangspunten heeft:
- een betere samenstelling dan normale diesel
- placebo effect op gebruikers
In een bar/club lijken de biertjes uit een hip alu flesje toch lekkerder te smaken dan uit een fluitje.
Ben overigens groot voorstander van gebruik placebo's!
Geplaatst: 12.07.2007 - 02:46
door nordicman
V power (en normale Shell diesel) hebben gedurende 30 tankbeurten het minste reultaat gegeven.
Mijn persoonlijk beste ervaring is met stip
BP ULTIMATE
en als 2e Total Exellium, omdat deze duurder is als de Ultimate.
Roetpluim is sterk verminderd, verbruik marginaal beter, 1 km meer per liter tov Shell V power, 1 :16 resp 1:15.
Met 5500 km caravannen 1:11 op Ultimate en normale diesel van Hydro en Statoil in Noorwegen, geen slechte score met 1600 kg er achter.
Geplaatst: 22.07.2007 - 16:13
door JW71
Het enige wat je merkt bij het tanken van V-power is dat je voor dezelfde hoeveelheid liters meer moet betalen. Auto rijdt niet beter en ook niet zuiniger.
Geplaatst: 22.07.2007 - 18:42
door bart simpson
Mijn constatering is toch echt niet hetzelfde als de jouwe
Geplaatst: 15.08.2007 - 19:46
door Quota
And now for something quite different....
Ik ga morgen naar duitsland met de roffel en kan volgens de BC nog een goede 600 km rijden op de huidige tankinhoud, is de diesel in duitsland goedkoper of duurder dan in NL? M.a.w. moet ik voor of na de grens de roffel afvullen?
Geplaatst: 15.08.2007 - 19:48
door NOS
Voor de grens, vorige week kostte diesel in DLD nog zo'n 1,17 per liter.
Ik rijd nu op een tank Aral Ultimate (600 km met karretje) en ik ben benieuwd naar het resultaat. Ze beloven 4% zuinigheidswinst, maar het is wel 8 procent duurder.
Geplaatst: 15.08.2007 - 20:12
door Quota
Thnx! ik zal de roffel afvullen voor ik de grens overga...
Geplaatst: 29.08.2007 - 17:58
door S80T6G3
Een paar jaar geleden waren er ook mensen die met een pyramide in de kofferbak boven de tank rondreden.................afgezien van zuiniger rijden wegblijven van roetpluimen bleek zelfs bij enkelen de haargroei op het tot dan toe kale hoofd terug te komen.