Pagina 1 van 1
5 of 6 versnellingen ? welke keuze ?
Geplaatst: 11.05.2007 - 12:36
door justroll
ik geraak er maar niet uit .. welke motor neem ik het best voor mij S60 ?
126pk 2.4D 5 versnellingen
163pk 2.4D 6 versnellingen
185pk D5 6 versnellingen
mijn huidige V50 heeft 6 versnellingen en vind dit vooral een luxe op de autoweg tegen 140 een 2200 toeren ..
is dit te vergelijken bij de S60 ?
Geplaatst: 11.05.2007 - 12:49
door sbv
Wat wil je met vermogen ? 185 pk is erg lekker om te hebben. Mijn automaat doet ca 50 km bij 1000 t/min 140 is dan ca 2800 t/min.
Geplaatst: 11.05.2007 - 13:05
door Oceanracer
Ik kan je uit ervaring melden, dat het weer wennen aan een 5-bak zeer lang gaat duren. Je zult lange tijd willen doorschakelen, terwijl dit niet (meer) mogelijk is. Ik zou dus in elk voor de 6-bak gaan.
Geplaatst: 11.05.2007 - 13:15
door sbv
andersom ook. Op mijn vorige auto was het een paar weken wennen. Je hebt nog een 6 sufferd. Andersom trouwens ook, met een vervangend vervoer met 5 bak wil je nog wel even doorschakelen, helaas !
Geplaatst: 11.05.2007 - 14:17
door gertsan
Ga gewoon voor een automaat, dat is pas lekker rijden. Wat dacht je van file rijden. Geen koppeling meer. Geartronic is nog beter. Kan je ook nog zelf bepalen wanneer je schakelt en hij stelt zich in op je rijgedrag. geen ge-emmer meer met schakelen en interesseert je ook niet welke versnelling je zit. Ik heb jaren geschakelde wagen gereden maar dit vind ik toch een stuk fijner.
Geplaatst: 11.05.2007 - 14:55
door justroll
bedankt voor de reacties
ik kan helaas geen automaat nemen aangezien ik de wagen binnen max 2 jaar op de markt wil brengen. Ik ga er van uit dat (zie ik hier toch) handgeschakelde wagens beter verkopen.
Nu merk ik op dat iedereen zegt van 6 naar 5 is aanpassen. Mijn vrouw rijdt met een VW POLO van 2005. Leuk autotje voor snel naar her en der te rijden, en ook maar 5 versnellingtjes.. inderdaad het is aanpassen.. maar is het onoverkomelijk, mis je luxe in de S60 aangezien de V50 motor een 2liter is en geen 2.4
mvgr
danny
Geplaatst: 12.05.2007 - 08:38
door gertsan
ja ik weet dat zelfs nog van vroeger. toen moest ik van een 5 naar een 4 versnelling terug (mitshubishi lancer naar bmw 316) Dat was ook al erg aanpassen, altijd op de autoweg zoeken naar de 5.
Gert
Geplaatst: 12.05.2007 - 09:52
door sbv
gertsan schreef:Ga gewoon voor een automaat, dat is pas lekker rijden. Wat dacht je van file rijden. Geen koppeling meer. Geartronic is nog beter. Kan je ook nog zelf bepalen wanneer je schakelt en hij stelt zich in op je rijgedrag. geen ge-emmer meer met schakelen en interesseert je ook niet welke versnelling je zit. Ik heb jaren geschakelde wagen gereden maar dit vind ik toch een stuk fijner.
Ik heb denk ik 12000 km met geartronic(XC-70 D5) gereden en merk dat ik er in het begin even mee aan het spelen ben en verder niet meer. Mijn vader gebruikt het met de caravan nog wel eens en ik het heb in de file wel eens gebruikt.
Automaat is wel erg lekker in de file.
Geplaatst: 12.05.2007 - 12:02
door gertsan
ja met name als je in de bergen heuvels rijdt of caravan maar, een geartronic past zich ook aan aan je rijstijl
Geplaatst: 15.05.2007 - 12:35
door justroll
ik heb dit weekend met een 2.4D (163k) 6 versnelling automaat gereden.
dit was een bom, ik heb echt niet nood aan zoveel pk dus denk dan toch maar voor de 126pk versie te gaan, 5 versnelling (mss automaat)
wat vinden jullie daarvan ?
Geplaatst: 15.05.2007 - 12:41
door marsm104
Veel vermogen is natuurlijk fijn. Tja, kies wat goed te betalen is. Het zal even wennen zijn, maar dan heb je er een fijne auto aan!
Geplaatst: 15.05.2007 - 12:46
door Oceanracer
Ik zou voor ik hem bestelde, toch ook in de door jou aangehaalde 126 pk 5-bak gaan rijden. Het lieftste nu, dus net na de proefrit met de 163pk automaat. Ik denk zelf dat ie je (na je positieve ervaring) gaat tegenvallen. En daar kun je beter van te voren achter komen, dan na aanschaf...
Geplaatst: 15.05.2007 - 14:48
door turbo
Ik heb de 126 pk versie met de handgeschakelde 5 bak en vind hem echt niet ondergemotoriseerd. Maar volgende keer ga ik ook voor de geartronic met iets meer pk's. Puur voor de automaat.
Geplaatst: 24.05.2007 - 16:50
door justroll
hoeveel toeren per minuut doet hij op 140km voor een 126pk ?
dit weekend beslis ik:) maar heb geen enkele dealer gevonden met een 126pk
mvgr
danny
Geplaatst: 24.05.2007 - 18:57
door bart simpson
justroll schreef:hoeveel toeren per minuut doet hij op 140km voor een 126pk ?
dit weekend beslis ik:) maar heb geen enkele dealer gevonden met een 126pk

Volvo NL heeft een V70 126pk demo, en die rijdt absoluut goed
Geplaatst: 24.05.2007 - 21:48
door Lambert
Als ik je vraag zo zie, dan speelt geld kennelijk geen rol... ik zou direct voor de 185pk D5 6 versnellingen gaan.........uuuhh ..... en dat heb ik dus ook gedaan en nog geen seconde spijt! Rij maar eens 120 in de zes, dan loopt de D5 gewoon stationair....
Geplaatst: 29.05.2007 - 13:12
door justroll
goed nieuws
ik heb met de 126pk en de 163pk gereden. en heb dus toch maar voor de 163pk gekozen (wel handgeschakeld) want die extra 2000 EUR kon er niet meer af
zalig .. nu wachten
voor de mensen die willen weten wat ik besteld heb :
- volvo S60 163pk
Barents Blauw - Select leder offblack
Kintec + Topline + Sport pack +Plus pack
dus alles van kinetic +
verwarmbare zitplaasen
koplamsproeiers
RTI
inklapbare buitenspiegels + verlichting
automatisch dimmende binnenspiegel
regensensor
bi-xenon lampen
mesh alu inleg
DVD voor rti (West Europea)
Park assist achter
Electra 163 velgen
Offblack leder bekleed stuurwiel met alu inleg
sportieve handremgreep
sportieve wijzerplaaten
sportieve vloermatten
spaceball sportschakelknoop
stalen reservewiel (fullsize-
radio 6CD HU850 9 speakers
en nu wachten .. begin juli zou hij er al zijn
Geplaatst: 30.05.2007 - 11:43
door turbo
Succes met wachten! Erg sjieke wagen als je het mij vraagt
