Hallo,
Ik heb me vandaag op dit forum aangemeld omdat mijn pa en ik gaan kijken naar een pv 444 uit 1957. Misschien hebben jullie hem wel zien staan op marktplaats. Volgens de verkoper is ie in geheel originele staat en ligt er zelfs de standaart b14 motor in met 3 versnellingsbak. Omdat de verkoper zecht die ie geen roest heeft en hard is ga ik er vanuit dat we daar een mooie katterug aantreffen.
Zijn er behalve de standaard te controleren zaken nog specifieke dingen waar we op moeten letten? Het is natuurlijk wel een auto van 50 jaar oud
En ik vroeg me af of de b18 motor die veel meer voorkomt uitwisselbaar is met de b14. 40 pk en 3 versnellingen houdt niks over natuurlijk.
Uiteraard zal ik als er behoefte aan is hier posten van onze bevindingen en zo mogelijk wat foto's maken.
vriendelijke groeten Marijn.
pv 444 uit 1957
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4501
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
bezoek ook het forum van de v44 club: www.v44.nl , daar zit veel expertise over dit soort auto's
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 14:45
Die kende ik nog niet,
hartstikke bedankt!
hartstikke bedankt!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 14:45
Filmpje van de onderkant
wat uitleg
achterkant
Eerste ridje in een pv444
Het mooiste filmpje moet ik eerst inkorten, youtube mag maar tot 10 mb
volgt dus meer.
wat uitleg
achterkant
Eerste ridje in een pv444
Het mooiste filmpje moet ik eerst inkorten, youtube mag maar tot 10 mb
volgt dus meer.
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Ziet er niet verkeerd uit, Marijn. Vind het geklop onder de auto wel interessant. Ik hoor allerlei verschillende soorten geluiden, maar wat is nu tevredenstellend en wat niet? Hoe dan ook: ben benieuwd of jullie het aandurven.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 14:45
Goeiemorgen,
jij mijn pa heeft 'm gekocht.
Het kloppen op de balken vooral gaf wel een geruststellend geluid.
Gewoon hard! Als je op zo'n balk tikt en er vald opeens een plak tectiel met roest eronder naar beneden is het minder natuurlijk.
De body van deze oldtiemer heeft hier en daar wel roest, ik zal wat foto's gaan plaatsen dan zie je dat goed. Maar de basis is in ieder geval goed van deze auto.
jij mijn pa heeft 'm gekocht.
Het kloppen op de balken vooral gaf wel een geruststellend geluid.
Gewoon hard! Als je op zo'n balk tikt en er vald opeens een plak tectiel met roest eronder naar beneden is het minder natuurlijk.
De body van deze oldtiemer heeft hier en daar wel roest, ik zal wat foto's gaan plaatsen dan zie je dat goed. Maar de basis is in ieder geval goed van deze auto.
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Gefeliciteerd dus met deze kattenrug. Hoop dat jullie er veel plezier aan mogen beleven.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4501
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
ok, mooi!
Volgens de summiere RDW gegevens betreft dit een grijze PV444, in nederland afgeleverd en twee jaar geleden door de vorige eigenaar aangeschaft (waarom na 2 jaar weer weg??) en de apk loopt tot november. Zo op een afstandje ziet de auto er redelijk solide en compleet uit.
Hebben jullie bewust zo'n oude katterug gekocht? want het is niet de makkelijkste; onderdelen zijn wat moeilijker dan de latere versies met de B16/18 motor; ik vermoed ook dat er nog een gelijkstroom 6 volt installatie in zit, en dat beperkt de lichtopbrengst en vervanging van elektrieke zaken een beetje.
Maar het is allemaal te doen; ik heb zelf nog een oude Dodge uit '48 waar vrijwel alles moeilijk is te krijgen en met de 6 volt gelijkstroom rij ik toch nachtrally's, dus het kan wel.....
Ik kan je adviseren om eerst eens een zomertje met de auto te rijden en pas dingen te reviseren als ze echt kapot zijn; na een paar maanden kan je je een redelijk beeld vormen hoe de auto is en wat er echt zou moeten veranderen; ook weet je dan beter wat je met de auto wil (en kan) gaan doen
Als het puur een hobby/sleutelobject is kan je lekker aan de slag om alles te perfectioneren; wil je er regelmatig mee gaan rijden dan kan je gaan overwegen enige aanpassingen t.a.v. de handelbaarheid en veiligheid door te voeren zoals ombouw naar 12 volt wisselstroom, schijfremmen + bekrachtiger etc.
Maar ga je eerst op internet en binnen de club maar eens wegwijs maken in (klassiek) Volvoland en schaf de nodige lectuur en werkplaatshandboeken aan.
Veel plezier ermee!
Volgens de summiere RDW gegevens betreft dit een grijze PV444, in nederland afgeleverd en twee jaar geleden door de vorige eigenaar aangeschaft (waarom na 2 jaar weer weg??) en de apk loopt tot november. Zo op een afstandje ziet de auto er redelijk solide en compleet uit.
Hebben jullie bewust zo'n oude katterug gekocht? want het is niet de makkelijkste; onderdelen zijn wat moeilijker dan de latere versies met de B16/18 motor; ik vermoed ook dat er nog een gelijkstroom 6 volt installatie in zit, en dat beperkt de lichtopbrengst en vervanging van elektrieke zaken een beetje.
Maar het is allemaal te doen; ik heb zelf nog een oude Dodge uit '48 waar vrijwel alles moeilijk is te krijgen en met de 6 volt gelijkstroom rij ik toch nachtrally's, dus het kan wel.....
Ik kan je adviseren om eerst eens een zomertje met de auto te rijden en pas dingen te reviseren als ze echt kapot zijn; na een paar maanden kan je je een redelijk beeld vormen hoe de auto is en wat er echt zou moeten veranderen; ook weet je dan beter wat je met de auto wil (en kan) gaan doen
Als het puur een hobby/sleutelobject is kan je lekker aan de slag om alles te perfectioneren; wil je er regelmatig mee gaan rijden dan kan je gaan overwegen enige aanpassingen t.a.v. de handelbaarheid en veiligheid door te voeren zoals ombouw naar 12 volt wisselstroom, schijfremmen + bekrachtiger etc.
Maar ga je eerst op internet en binnen de club maar eens wegwijs maken in (klassiek) Volvoland en schaf de nodige lectuur en werkplaatshandboeken aan.
Veel plezier ermee!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 14:45
Hoi ps-amazone,
Je slaat de spijker op z'n kop wat betreft; eerst een zomer gaan rijden en langzaam aan opknappen.
Vorige eigenaar heeft 3 oldtimers en zijn vrouw drong aan op vertrek van tenminste 1. De oprechtheid en vriendelijkheid van de verkoper hield niet op bij een bakje koffie.
Soms voel je gewoon aan dat je met een liefhebber te maken hebt, hij wees ons zelf op de sterke en zwakke punten van deze auto en de prijs waarvoor hij van eigenaar wisselde is ook gewoon eerlijk.
Volgende week woensdag halen we hem op en dat wordt een rid van Kerk Avezaath-Nijmegen-Groningen (zoveel mogelijk binnendoor natuurlijk) We gaan zien hoe goed het gaat.
En het klopt wat je zegt over lid worden van een club, niet alleen om makkelijker aan onderdelen te komen maar ook de gezelligheid en uitwisselen van kennis is van groot belang!
auto is orrigineel nog 6 volt gelijkspannings-dynamo, b4b blok met 3 bak, trommelremmen rondom etc etc
wat is niet orrigineel? de grill is van een pv544 vreemd genoeg, maar das niet storend vinden wij.
Er komt nog een mooi filmpje van het rijden in de auto, dan hoor je de motor goed enzo maar ik moet dit filmpje is nog klijner zien te maken....
Groet,
Marijn
Je slaat de spijker op z'n kop wat betreft; eerst een zomer gaan rijden en langzaam aan opknappen.
Vorige eigenaar heeft 3 oldtimers en zijn vrouw drong aan op vertrek van tenminste 1. De oprechtheid en vriendelijkheid van de verkoper hield niet op bij een bakje koffie.
Soms voel je gewoon aan dat je met een liefhebber te maken hebt, hij wees ons zelf op de sterke en zwakke punten van deze auto en de prijs waarvoor hij van eigenaar wisselde is ook gewoon eerlijk.
Volgende week woensdag halen we hem op en dat wordt een rid van Kerk Avezaath-Nijmegen-Groningen (zoveel mogelijk binnendoor natuurlijk) We gaan zien hoe goed het gaat.
En het klopt wat je zegt over lid worden van een club, niet alleen om makkelijker aan onderdelen te komen maar ook de gezelligheid en uitwisselen van kennis is van groot belang!
auto is orrigineel nog 6 volt gelijkspannings-dynamo, b4b blok met 3 bak, trommelremmen rondom etc etc
wat is niet orrigineel? de grill is van een pv544 vreemd genoeg, maar das niet storend vinden wij.
Er komt nog een mooi filmpje van het rijden in de auto, dan hoor je de motor goed enzo maar ik moet dit filmpje is nog klijner zien te maken....
Groet,
Marijn
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4501
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
de sukkel, hij had beter zijn vrouw op Marktplaats kunnen zetten.....Marijn van D. schreef:
Vorige eigenaar heeft 3 oldtimers en zijn vrouw drong aan op vertrek van tenminste 1. De oprechtheid en vriendelijkheid van de verkoper hield niet op bij een bakje koffie.
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4501
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
meteen even rechtzetten:Marijn van D. schreef:Hoi ps-amazone,
een amazone is een juffrouw op een paard en een amazon is een volvo automobiel; maar troost je, er zijn hele volksstammen, inklusief volvodealers, die dat nog niet weten....
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Die beurde misschien minder, of was niet zo betrouwbaar als de Kattenrug?ps-amazon schreef:de sukkel, hij had beter zijn vrouw op Marktplaats kunnen zetten.....Marijn van D. schreef:
Vorige eigenaar heeft 3 oldtimers en zijn vrouw drong aan op vertrek van tenminste 1. De oprechtheid en vriendelijkheid van de verkoper hield niet op bij een bakje koffie.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4501
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
tsja, maar een Katterug met hoofdpijn ben ik ook nog nooit tegengekomen.....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 14:45
Amazone... ? ja dat waren van die vreselijke manwijfen die zwaar tekort kwamen toch? Schandalig van mij om zo'n mooie auto daarmee te vergelijken.
Ik heb de andere auto's gezien van die mensen en er moest continu 1 buiten staan, dus vroeg of laat moest er toch ingekort worden...
Ik denk niet dat me pa van alles wil gaan tunen en moderniviceren is toch veel leuker om een auto van 50 jaar zo orrigineel mogelijk te houden...
Ik heb de andere auto's gezien van die mensen en er moest continu 1 buiten staan, dus vroeg of laat moest er toch ingekort worden...
Ik denk niet dat me pa van alles wil gaan tunen en moderniviceren is toch veel leuker om een auto van 50 jaar zo orrigineel mogelijk te houden...
- P130
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 05.10.2005 - 22:43
- Locatie: Midden des lands
Gefeliciteerd met de aankoop. Leuke auto om mee te toeren op zondagmiddag Want met die trommelremmen, geen bekrachtiger, geen gordels, geen hoofdsteunen...Ik zou me er niet aan wagen...
En wat Youtube betreft: volgens mij is de limiet 10 minuten en niet 10 Mb...?
En wat Youtube betreft: volgens mij is de limiet 10 minuten en niet 10 Mb...?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 14:45
bedankt voor je reactie
Tja veiligheid.. dat begon bij Volvo pas na de Amazon te komen dacht ik...
Ik reidt nu in een Citroen Saxo, geloof me met mijn 2,02 zit ik (of mijn pa) eigenlijk nergens veilig in. bij een frontale botsing wordt iemand met zo'n lengte onthoofd door de kooiconstructie, maar als je daar iedere keer dat je instapt bij stil gaat staan kun je net zo goed thuis blijven...
hee fijne avond!
Groet, M.
Je vergeet veiligheidsglas :pP130 schreef:Want met die trommelremmen, geen bekrachtiger, geen gordels, geen hoofdsteunen...Ik zou me er niet aan wagen...
Tja veiligheid.. dat begon bij Volvo pas na de Amazon te komen dacht ik...
Ik reidt nu in een Citroen Saxo, geloof me met mijn 2,02 zit ik (of mijn pa) eigenlijk nergens veilig in. bij een frontale botsing wordt iemand met zo'n lengte onthoofd door de kooiconstructie, maar als je daar iedere keer dat je instapt bij stil gaat staan kun je net zo goed thuis blijven...
Die 10 mb die ik zei klopt idd niet, het is 100 mb denk ik, want het filmpje is 140 mb maar duurd maar 3 minuten. Ik zoek een goede avi-mpeg converter, maar alles wat ik vindt zijn trials en die installeren automatisch een irritante reclame -tekst in beeld.P130 schreef:En wat Youtube betreft: volgens mij is de limiet 10 minuten en niet 10 Mb...?
hee fijne avond!
Groet, M.
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19497
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
MOOOOOI
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)