Pagina 1 van 1

Onderhoud na 10.000km??

Geplaatst: 18.05.2007 - 15:57
door Pritchard
Ik heb net 10.000 km gedaan met mijn V50 2.0d, en ik moet volgens BC op onderhoud. Nu ben ik na 2000 km geweest om alles te controleren. Is een onderhoud na 10.000 km echt nodig? Of is om de 20.000 km genoeg? Of zijn eerste 10.000 km cruciaal? Ik rijd nu 4 maanden met de V50.

Geplaatst: 18.05.2007 - 16:05
door lancer
Is gewoon een initiele controle. Volgens mij heb ik er niet eens een rekening van gehad.

Geplaatst: 18.05.2007 - 17:48
door Pritchard
Ik kreeg zelfs factuur voor de controle na 2000km...

Geplaatst: 18.05.2007 - 20:44
door moosev50
Ik ben pas na 20000 weer een keertje bij de garage geweest.
(melding in de BC kun je trouwens zelf uitzetten)

Geplaatst: 18.05.2007 - 21:50
door bart simpson
Pritchard schreef:Ik kreeg zelfs factuur voor de controle na 2000km...
Er is geen door Volvo voorgeschreven 2000km beurt, ook is er geen 10.000km beurt (er is wel een 12 maands beurt, onderhoud vind tenslotte elke 12 maanden of om de 20.000km/30.000km plaats) 10.000km zou dus de 12 maandsbeurt kunnen zijn.
Ik zou de dealer daarop eens aanspreken met het verzoek om beide beurten (als deze afwijken van de door Volvo voorgeschreven intervallen) te gaan crediteren.

Geplaatst: 21.05.2007 - 11:12
door Summum
Bij mij is er bij 10.000 km ook een eerste check uitgevoerd door de dealer. Ik kan mij niet herinneren of dit onderhoudsinterval ook op de boordcomputer verscheen, maar dat is goed mogelijk. Overigens heb ik voor deze check geen rekening ontvangen...

Geplaatst: 21.05.2007 - 12:19
door JW71
De "tussen beurt" bij 10.000 km is een soort service van de dealer. Er wordt even gecontroleerd of alle vloeistoffen nog op het juiste peil zijn en misschien de banden spanning. 't kost niks en het is zo klaar, helemaal goed dus.
Bij mij gaat overigens niet het lampje branden.

Geplaatst: 22.05.2007 - 15:54
door aggadomo
Pritchard schreef:Ik kreeg zelfs factuur voor de controle na 2000km...
Welke garage ga je ? Naar ACG ? Ik moet ook eens langs voor 10000 km... (auto ook 4 maand oud ondertussen)

Geplaatst: 23.05.2007 - 08:55
door Pritchard
Nee, ga naar Novabilin Kortrijk, super vriendelijke mensen daar...

Geplaatst: 24.05.2007 - 10:47
door Bart
Toch vreemd dat de BC aangeeft dat je bij 10000 km voor een beurt moet. Ik heb zelf ook de 2.0D, en bij mij gaf hij het bij 20000km pas aan...

Geplaatst: 24.05.2007 - 11:49
door bart simpson
Koots schreef:Toch vreemd dat de BC aangeeft dat je bij 10000 km voor een beurt moet. Ik heb zelf ook de 2.0D, en bij mij gaf hij het bij 20000km pas aan...
we hebben idd gehoord na 10.000km, maar na hoeveel maanden was het?

Geplaatst: 24.05.2007 - 12:50
door WebIndo
Ik heb net 2 dagen mijn Volvo en ik heb het hier met de dealer over gehad en de 10.000 is een controle "check-up" wat vanuit de Volvo dealer geinitieerd wordt. Deze zou dus niet op de BC voor moeten komen, omdat de officiele pas na 20.000 komt.

Ik zou het niet weten want bij mij staat er nu pas 192km op de teller.

Maar op mijn vorige volvo's (ook V50's) heb ik alleen bij 20.000 de melding gehad.

Geplaatst: 24.05.2007 - 13:07
door C 30 T5
De dealer zet dit er met de aflevering in, onderhoud na 10.000 Km/12mnd. Niet alle dealers doen dit ,af fabriek staat de interval op 20.000 Km/12mnd. Dit is de reden dat er onderling verschil kan zijn wat betreft termijn aangaan van service lampje !

Dit heet de gratis tussencheck. evt vernieuwen van onderdelen valt daar weer buiten

Dit heeft de dealerorganisatie met div lease maatschapijen afgesproken, dit omdat de dealer altijd onderhoud moet doen om de volgende beurt zonder problemen te kunnen halen ,echter in sommige gevallen kan men met banden,remmen nog wel 10.000 Km verder maar geen 20.000.
Dit betekent dus dat we onderdelen gaan vernieuwen die nog niet "op" zijn en dus na 10.000 Km terug te komen kan men de onderdelen waar nog een extra 10.000 Km mee gereden is dus wel kan vernieuwen.

Het een en ander is in het leven geroepen om de slijtage onderdelen langer op de auto te laten zitten ( banden remmen ), een andere gedachte is dat de gemiddelde lease rijder zijn auto aleen maar in de wasstraat wast en er verder niets aan doet.
Dus worden met de tussencheck ook de vloeistoffen op pijl gezet en de bandenspanning weer goed gezet om 10.000 verder te kunen.

In Nederland is de tussencheck gratis, zelf evt bijgevulde motorolie ruitenvloeistof dan weer niet.

Hoop dat het weer een beetje duidelijker is geworden.

Geplaatst: 30.05.2007 - 11:42
door aggadomo
Mijn boordcomputer gaf bij 10000 km ook de melding voor service.
Ben dus maar braafjes naar de dealer gegaan, maar deze tussencheck was niet gratis. 22 € kost voor een korte vloeistofcheck (die niet eens nodig was, want als goede 'huisvader' had ik dit al lang zelf gecontroleerd...).
Soit, valt nog mee, maar had ik het geweten dan had ik zelf wel gezocht hoe ik deze 'tussencheck' zelf kon afzetten op de boordcomputer...

Geplaatst: 30.05.2007 - 15:26
door bart simpson
10.000km is (mits het bij 12 maanden is) GEEN regulier onderhoud en zou dus ook NOOIT doorberekend mogen worden

Geplaatst: 28.06.2007 - 21:35
door V5020D
Zal ook eens bij de dealer langs gaan want ook ik kreeg de melding, ben namelijk net over de 10.000 kilometer heen en de auto is van 13 april 2007

Geplaatst: 28.06.2007 - 22:40
door pieter007
ben maandag ofzo over de 10.000 gegaan ... geen lampje ofzo ..

Geplaatst: 29.06.2007 - 10:35
door Pritchard
Ik heb er nu 15.000, lampje blijft branden, maar ik doe er nog 5000 bij. Wagen is exact 6 maanden oud nu...

Geplaatst: 29.06.2007 - 12:47
door moosev50
Zit nu op 34.000 (auto is van juli 2006). Bij 20.000 reguliere beurt gehad. Ben wel even voor een gratis vakantie check naar de dealer geweest. Er is nieuwe software ingeladen, dus niet alleen vloeistof controle...

10000

Geplaatst: 01.07.2007 - 19:34
door immaculatae
heb er nu 10.650 opzitten en nog steeds geen melding, wel heb ik doorgegeven aan de dealer dat de onze relatie met de 2de versnelling niet optimaal is en er water na het openen van de linkerachterdeur (na regen) naar binnen loopt