Pagina 1 van 1
Volvo 440 bj 91
Geplaatst: 18.05.2007 - 21:30
door jukevedi
Hallo, ik heb een vraagje over onze volvo. Hij heeft een 1700 motor en rijdt op benzine. Ook heeft hij een caberateur. Nu is mijn vraag zo gauw als de auto warm wordt slaat de auto af. Wat kan dat zijn. We hebben alle dingen vervangen zoals de caberateur, bolbine, dampverdeler. Wie weet wat het probleem van onze volvo is. Ik hoop dat iemand me kan helpen
Geplaatst: 18.05.2007 - 21:32
door glitz
Brandstofpomp?
Geplaatst: 19.05.2007 - 00:11
door jukevedi
Al gedaan. En hij blijft hetzelfde doen.
Geplaatst: 19.05.2007 - 10:06
door Kai
Hij word niet te warm?
Geplaatst: 19.05.2007 - 14:06
door jukevedi
nee ook niet. stationair loopt ie goed. je kan hem ook tot 3000 toeren laten gaan maar zo gauw je gaat rijden is het even goed en zo gauw die warm is slaat ie af. het lijkt net of ie dan geen brandstof meer krijgt.
Geplaatst: 19.05.2007 - 16:55
door Kai
heel vaag, ik zou het eerlijk gezegt echt niet weten
Geplaatst: 19.05.2007 - 18:48
door Eddie13
Hoi Jukevedi,
Dat probleem komt me bekend voor. Ik heb een 440 GL uit '89, ook met een 1721 cc motor en carburateur.
Na een stukje op de snelweg gereden te hebben met 120-130 km/u en je komt bij stoplichten van een afrit of zo, dan slaat hij af. En bij terugschakelen en koppeling inhouden ook. Als je dan nog rolt, dan is het niet zo'n probleem. Gewoon koppeling laten opkomen en hij gaat weer.
Over dit probleem heb ik al meer gelezen en het schijnt een algemeen voorkomend probleem te zijn bij die 440 met carburateur.
Welk type heb jij precies?
Geplaatst: 19.05.2007 - 19:18
door jukevedi
een volvo 440 uit het jaar 1991.Op benzine met een 1700 motor. ze zijn nu naar het spuitstuk aan het kijken dit omdat we de caberateur al hebben vervangen. we moeten echt wachten met rijden tot de auto echt een stuk is afgekoeld anders start ie ook niet. maar de motor wordt niet te heet want alles wat we vervangen konden is vervangen.