Pagina 1 van 3
volvo's uit duitsland
Geplaatst: 20.05.2007 - 21:26
door houthakmeister
Even voor advies:
Ik sta op het punt een gebruikte V50 van 1/2 jaar oud aan te schaffen.
Nu zegt de dealer dat de auto uit duitsland komt. Behalve dit exemplaar staan er nog een stuk of 10 van dezelfde leeftijd, allemaal met een lage kilometerstand. Volgende week komen er nog eens een dozijn bij. De auto ziet er echt puntgaaf uit, als nieuw.
Het vreemde vind ik dat hij er zoveel tegelijk kan aanbieden en allemaal met een lage kilometerstand. Nu ben ik best goed van vertrouwen maar een bekende van mij had eens gehoord van auto's (dus niet persé Volvo's) die in Polen opgeknapt worden en vervolgens via Duitsland weer Nederland ingevoerd worden. Kan hier iets dergelijks ook hebben plaatsgevonden? Kan iemand mij hierin advies geven?
bvd
houthakmeister
Geplaatst: 20.05.2007 - 21:31
door bart simpson
Vrijwel altijd gaat het hier om ex rentals
Geplaatst: 20.05.2007 - 21:36
door houthakmeister
OK, maar dat zijn dan wel eerlijke auto's?
Geplaatst: 20.05.2007 - 21:44
door Swedish_90
houthakmeister schreef:OK, maar dat zijn dan wel eerlijke auto's?
Over het algemeen wel: vaak worden ze door verhuurbedrijven in grote groepen met gelijke specificatie gekocht waarna ze een half jaar tot een jaar worden verhuurd. Onderhoud gebeurt vrijwel altijd bij de officiele Volvo-dealers. Als je twijfel houdt, vraag dan bij de dealer naar de herkomst van de auto's: je kunt dan altijd wat diggen op het internet naar de betrouwbaarheid van het desbetreffende verhuurbedrijf.
Geplaatst: 20.05.2007 - 21:51
door bart simpson
Swedish_90 schreef:houthakmeister schreef:OK, maar dat zijn dan wel eerlijke auto's?
Over het algemeen wel: vaak worden ze door verhuurbedrijven in grote groepen met gelijke specificatie gekocht waarna ze een half jaar tot een jaar worden verhuurd. Onderhoud gebeurt vrijwel altijd bij de officiele Volvo-dealers. Als je twijfel houdt, vraag dan bij de dealer naar de herkomst van de auto's: je kunt dan altijd wat diggen op het internet naar de betrouwbaarheid van het desbetreffende verhuurbedrijf.
Onderhoud van een rental gebeurd bij inzet voor een periode van max 1 jaar doorgaans in het geheel
niet jan en alleman rost er in rond, het vragen naar de herkomst is zeker zinnig.
Geplaatst: 20.05.2007 - 21:59
door houthakmeister
Onderhoud gebeurt vrijwel altijd bij de officiele Volvo-dealers
Dit exemplaar is een 1/2 jaar met stand 18.000. Die heeft dan nog geen onderhoud nodig gehad toch?
Geplaatst: 20.05.2007 - 22:21
door bart simpson
houthakmeister schreef:Onderhoud gebeurt vrijwel altijd bij de officiele Volvo-dealers
Dit exemplaar is een 1/2 jaar met stand 18.000. Die heeft dan nog geen onderhoud nodig gehad toch?
dat klopt, maar heeft misschien wel 180 verschillenden bestuurders gehad.
Geplaatst: 21.05.2007 - 08:47
door Lex
Ik heb het in een ander topic al gemeld. Tijdens mijn zoektocht naar een gebruikte V50 diesel, kwam ik ze bij Volvo dealers tegen met een lage kilometerstand en geimporteerd uit België en Frankrijk. Volgens de dealers waren dit auto's van Volvo personeel aldaar. De auto wordt in een soort lease constructie ter beschikking gesteld aan personeelsleden en na een jaar krijgt men weer een nieuwe. Omdat het om zoveel auto's zou gaan zijn de auto's ingekocht door de Volvo importeur in Nederland en deze heeft ze onder de dealers verdeeld. Het waarheidsgehalte van dit verhaal ken ik niet. Overigens waren deze exemplaren allen van bouwjaar 2005.
Geplaatst: 21.05.2007 - 10:50
door hartev
Ikzelf heb vorig jaar oktober een Volvo v50 gekocht die geimporteerd is uit Duitsland. De wagen is gebruikt door personeel van Volvodealer aldaar. De wagen is uit 2006 en had 12.000 km op de teller.
Ik heb inmiddels meer dan 30.000 op de teller staan en heb nog geen enkel probleem ondervonden met deze auto. De Volvo rijdt helemaal top. Als ik dit vergelijk met sommige verhalen van andere Volvorijders op dit forum die een nieuwe of gebruikte Volvo hebben gekocht in Nederland en die met enige regelmaat bij de dealer staan met problemen vraag ik mezelf af of het zo'n probleem is of de wagen uit Duitsland komt.
Ik betwijfel ook of een officiele Volvodealer in Nederland zijn goede naam te grabbel gooit en Volvo's verkoopt met een duister verleden.
Geplaatst: 21.05.2007 - 10:59
door bart simpson
hartev schreef:Ik betwijfel ook of een officiele Volvodealer in Nederland zijn goede naam te grabbel gooit en Volvo's verkoopt met een duister verleden.
Ik betwijfel of Volvodealers in b.v. Duitsland zelf niet bij machte zijn om hun eigen demo's te verkopen en daar hun Nederlandse collega's voor nodig hebben..
Maar het staat je altijd vrij om te twijfelen aan mijn lezing.
Geplaatst: 21.05.2007 - 11:12
door Lex
Precies Bart. Ik deel die mening. Ik vond het tevens een nadeel dat je in een auto met een kenteken 2007 de weg op gaat. Bij inruil heb je dan toch wat uit te leggen ( zeker als dit bij een ander merk is ). Ik heb bewust afgezien van een dergelijke deal. Overigens speelde voor mij ook mee dat de Belgische uitvoering geen standaard cruise control heeft. Althans, ook dat werd door de dealer gemeld.
Geplaatst: 21.05.2007 - 12:26
door Alex V70R
Ik denk niet dat het iets uitmaakt waar die auto vandaan komt of wie er mee gereden heeft. 18.000 km trappen kan die auto best hebben.
Spannender is het eventuele prijsvoordeel bij aanschaf.
Ik kan me echter voorstellen dat je er bij inruil weer minder voor terug krijgt omdat het een importauto is. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, wellicht kan een ander forumlid hier meer duidelijkheid over geven.
Gr. Alex.
Geplaatst: 21.05.2007 - 13:10
door Oceanracer
Alex V70R schreef:Ik denk niet dat het iets uitmaakt waar die auto vandaan komt of wie er mee gereden heeft. 18.000 km trappen kan die auto best hebben.
Wat is dat nou weer voor kulopmerking? Het lijkt haast op een tipische lease-rijder-opmerking, maar ik wil hier zeker niet generaliseren. (Doe ik dus ook niet) Vandaar dat ik deze opmerking maar als ongelezen beschouw.
Bij BWM en VAG worden dit soort "medewerker-auto's" ook aangeboden. Vaak met een "verboden te roken-stikker" op het dashboard. Zie je daar al iemand een jaar mee rondrijden? NOT! Zoals reeds door anderen gemeld, zijn het gewoon ex-huur auto's. Zonder enige vorm van onderhoud. Ik zou bedanken.
Wat betreft een (NL) kenteken wat nieuwer is dan de auto zelf: Ik koop hem dan sowieso niet. Dus als er met mij meer zo over denken, wordt de afzetmarkt kleiner, wat de prijs zal drukken. Lijkt mij logisch.
Geplaatst: 21.05.2007 - 15:23
door Alex V70R
Oceanracer schreef:Alex V70R schreef:Ik denk niet dat het iets uitmaakt waar die auto vandaan komt of wie er mee gereden heeft. 18.000 km trappen kan die auto best hebben.
Wat is dat nou weer voor kulopmerking? Het lijkt haast op een tipische lease-rijder-opmerking, maar ik wil hier zeker niet generaliseren. (Doe ik dus ook niet) Vandaar dat ik deze opmerking maar als ongelezen beschouw.
Bij BWM en VAG worden dit soort "medewerker-auto's" ook aangeboden. Vaak met een "verboden te roken-stikker" op het dashboard. Zie je daar al iemand een jaar mee rondrijden? NOT! Zoals reeds door anderen gemeld, zijn het gewoon ex-huur auto's. Zonder enige vorm van onderhoud. Ik zou bedanken.
Wat betreft een (NL) kenteken wat nieuwer is dan de auto zelf: Ik koop hem dan sowieso niet. Dus als er met mij meer zo over denken, wordt de afzetmarkt kleiner, wat de prijs zal drukken. Lijkt mij logisch.
Is inderdaad een opmerking van een zakelijke rijder, echter met het verschil dat het geld waarmee die auto betaald wordt ons eigen geld is.
Daarnaast kan ik me simpelweg niet voorstellen dat er in die 18.000 km veel kan gebeuren met zo'n auto.
Ik ben verder niet echt technisch dus ik kan me vergissen, maar het lijkt me dat er in zo'n korte tijd niet veel kapot mag gaan. Wanneer ik me vergis heb ik liever een correctie met netjes de uitleg waarom ik fout zit dan jouw antwoord.
Just my 2 cents.
Gr. Alex.
Geplaatst: 21.05.2007 - 15:31
door bart simpson
Als je op voorhand een erg groot voordeel haalt kan het interessant zijn, maar vergeet niet dat zo'n auto in het normale dealercircuit altijd minder opbrengt, het is een niet naspeurbare auto qua schades of qua onderhoud met een niet kloppend kenteken... die doen gewoon een stuk minder
@AlexV70R, ik denk dat jouw auto na 1800km echt trappen toch iets meer van je afgegaan is als dat jij fijn vind, 18.000km is wel 10x zoveel.
Geplaatst: 21.05.2007 - 19:31
door Oceanracer
Zoals gezegd: Ik zou de opmerking als ongelezen beschouwen. Als ik hier moet uitleggen dat het aftrappen van een auto wel zou moeten kunnen, is het toch vechten tegen de bierkaai. Begin ik dus ook niet aan.
Geplaatst: 21.05.2007 - 19:52
door Edgar
Ik denk idd als het prijsverschil klein is je beter voor een NL auto kunt gaan.
Maar als de Volvo door de dealer zelf wordt ingevoerd dan is erg toch ook een Freibrief... ik weet niet precies meer hoe je het schrijft of hoe het heet :oops:
Wat ik bedoel te zeggen, de historie moet toch wel na te gaan zijn.
Maar als je een auto uit Duitsland wilt, waarom dan niet zelf invoeren...? Is nog goedkoper.
Gr Edgar
Geplaatst: 21.05.2007 - 19:56
door bart simpson
Edgar schreef:Ik denk idd als het prijsverschil klein is je beter voor een NL auto kunt gaan.
Maar als de Volvo door de dealer zelf wordt ingevoerd dan is erg toch ook een Freibrief... ik weet niet precies meer hoe je het schrijft of hoe het heet :oops:
Wat ik bedoel te zeggen, de historie moet toch wel na te gaan zijn.
Een dealer kan zich hiermee op glad ijs begeven, door importauto's vaak voor minder geld neer te zetten laat hij de klanten die nieuw bij hem gekocht hebben meer afschrijven, kan me voorstellen dat een klant daar niet op zit te wachten.
Geplaatst: 21.05.2007 - 20:04
door Edgar
Ben ik met je eens,
Geplaatst: 21.05.2007 - 20:07
door bart simpson
Dan komt het moment dat zijn klanten naar een andere dealer zullen gaan voor een beter prijs van hun Nederlandse auto's (met complete historie) en het moment dat zo'n importaanbieder zijn official dealerstatus (en zijn daaraan gehangen legitimiteit) verliest is nabij.