Pagina 1 van 1

1.8 V40 LPI tunen?

Geplaatst: 21.05.2007 - 15:50
door Rob Bakker
k zou graag mijn V40 voorzien van wat extra kracht...

wie heeft er ervaring met het tunen van een 1.8 motor op LPG?

Het gaat mij niet eens zo zeer om maximaal vermogen. Ik wil graag dat de trekkracht wat eerder beschikbaar komt, ik heb nu regelmatig bij optrekken last van een dip in vermogen bij de 2300 toeren. En daar wil ik graag vannaf ;)

Geplaatst: 21.05.2007 - 16:41
door bleuriders
een hoger koppel is natuurlijk altijd mogelijk.
het is natuurlijk allereerst de vraag hoe je koppelingsplaten CQ Vliegwiel is.
indien deze ver op is en je gaat een berg koppel laten toevoegen, houdt er rekening mee dat je een ander set koppelingsplaten nodig hebt.

ik kan je een aanbeveling doen bij www.tuningfactory.nl
deze levert tuning op maat en heeft ook een Rollerbank ter plaatse.
tevens tuning tegen scherpe prijs.

(ik heb hier eens een S80 2,5 D laten tunen) je weet niet wat je voelt.
nu is het voor een benzine auto niet haalbaar als een Diesel.
maar iedere nm is toch meegenomen.

Geplaatst: 21.05.2007 - 16:48
door NOS
-sportuitlaat
-open luchtfilter
-nieuwe software
-overmaatse zuigers

Geplaatst: 21.05.2007 - 17:13
door Ludo
bleuriders schreef:(ik heb hier eens een S80 2,5 D laten tunen) je weet niet wat je voelt.
nu is het voor een benzine auto niet haalbaar als een Diesel.
waarom zou dat voor een benzine auto niet haalbaar zijn?.
je vergelijkt nu een Turbo diesel (2.5D) met een atmosferische benzinemotor (1,8 ).
dat lijkt me niet helemaal correct.

Geplaatst: 21.05.2007 - 17:47
door bleuriders
@ ludo ==> bekijk de resultaten maar eens met een benzine auto en een diesel.
wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat het resultaat nooit haalbaar zal zijn zoals een diesel dit o.a. door de Turbo die de diesel motoren hebben.
een pk winst van 10 % is in het uiterste geval voor benzine motoren haalbaar, maar dit is veelal de Max.

Geplaatst: 21.05.2007 - 17:52
door Ludo
het ging me hierom:
bleuriders schreef:nu is het voor een benzine auto niet haalbaar als een Diesel.
je vergelijkt een turbodiesel met een atmosferische benzine.
vergelijk een Turbodiesel met een Turbobenzine.
óf een ongeblazen diesel met een ongeblazen benzine.

Geplaatst: 21.05.2007 - 18:06
door lorrie
steek zo een Spagetti Spruitstuk, dat had ik op mijn vorige bmw en het scheelde wel vond ik.
Je kon beter in toeren gaan en had wat meer kracht.
Maar ja, je moet er wat tijd insteken om het te plaatsen.

Geplaatst: 21.05.2007 - 22:29
door sjoerdb
hej rob bakker,

ben je vrachtwagen chauffeur? ken ik je niet toevallig van de landbouwopleiding? ik probeer het, nee krijgen kan ik altijd nog zien.

ciao sjoerd boonstra

Geplaatst: 22.05.2007 - 12:56
door Rob Bakker
Helaas, ik ben een bouwkundige ;)

En iedereen bedankt voor de antwoorden, opmerkingen.
Ik weet nog steeds niet wat ik zal doen, het zal denk ik ook nog wel even duren gezien de kosten.

Hoe moet ik sommige onderdelen zien?
zoals overmaatse zuigers? is dat inclusief het opboren van het blok ofzo?

Het gaat mij dus niet om meer PK's, eerder om een betere verdeling te krijgen van mijn koppel ;)

Daarnaast ben ik benieuwd in hoever er ervaring is met het tunen van een LPG motor, er zitten natuurlijk door de LPI extra injectoren ed in.

oja, in het eerste bericht staat een typfoutje, 2300 toeren moet zijn 1300 toeren. :oops:

Geplaatst: 26.05.2007 - 17:48
door J
d'r zit hier toch zo'n lpg wizzard, hugo nogiets?

als je lpg rijd voor de km's en je wilt meer vermogen kan je volgens mij alleen maar voor diesel gaan, als je waar voor je geld wilt iig.

zie rica voor de mogelijkheden