Pagina 1 van 2
kont omhoog..
Geplaatst: 27.05.2007 - 05:41
door Ron440Fleet
Heren, dames ?
Ik wil graag de kont van mijn 440 omhoog hebben en lees verschillende verhalen.
enerzijds roept men om hulpveren en ten tweede nieuwe schokbrekers ?
Vind het achter maar een beetje slapjes afgeveerd en wil graag jullie meningen over wat voor opties er mogelijk zijn.
hetgeen waar ik aan denk zal wel te makkelijk verzonnen zijn maar deel het toch met jullie.
langere schokdempers eronder doen zou mijns inziens al een stuk helpen maar weet de consiquenties daar niet echt van, ik bedoel ook geen groot verschil maar een cm of 3 a 4 lsnger ? mijns inziens moet dat lukken maar ben altijd bereid om naar jullei oordeel te luisteren en zo een keuze te kunnen maken voor wat nieuws onder de 440 .
alvast een fijn pinksterweekend allen...
Ron.
Geplaatst: 28.05.2007 - 13:41
door YannickvanRooyen
schokdempers hebben weinig tot niets te maken met hoe hoog de achterkant staat. Zit dus volledig in de veren.
Hulpveren kunnen helpen, eventueel zijn er ook nog 3 verschillende stugheden geleverd (minder zwaar, zwaar, extra zwaar) te herkennen aan een gekleurd stickertje..
Over het algemeen zijn zeker de achterveren van de 440 gewoon moe en moeten vervangen worden, scheelt een boel.
Geplaatst: 28.05.2007 - 16:45
door Ron440Fleet
En wat kost zoiets dan ongeveer plusminus over het geheel genomen ????
Iemand nog liggen voor nette prijs ??

) Ron
Geplaatst: 28.05.2007 - 22:52
door wpee
sloop 50 euro hooguit
Wim
Geplaatst: 31.05.2007 - 15:39
door YannickvanRooyen
wpee schreef:sloop 50 euro hooguit
Wim
En dan heb je na een half jaar hetzelfde probleem..
Geplaatst: 31.05.2007 - 16:00
door V480-S60
Ik ben het niet eens met Yannick dat de veren over het algemeen moe zijn.
Natuurlijk de jongste veren zijn ook al weer 10 jaar oud maar daar ligt het in de grond absoluut niet aan.
De vering van een 400 serie is standaard (te) week. Zeker als je een trekhaak hebt.
De oplossing is of stuggere veren of het bijplaatsen van hulpveren zoals TS zelf al aangeeft.
Geplaatst: 01.06.2007 - 09:48
door Kanaleneiland_zuid
Mijn 440 veren zijn 16 jaar oud... de kont staat nog netjes omhoog, maar met twee volwassenen achterin sleept de uitlaat voor mijn gevoel zowat over de grond.
Ben ook wel benieuwd naar wat het kost om dit op te lossen.
Geplaatst: 01.06.2007 - 09:58
door V480-S60
Ga gewoon even naar een garage.
Je moet voor een setje hulpveren ongeveer 200 Euro ex BTW rekenen.
Geplaatst: 04.06.2007 - 10:39
door YannickvanRooyen
V480-S60 schreef:Ik ben het niet eens met Yannick dat de veren over het algemeen moe zijn.
Natuurlijk de jongste veren zijn ook al weer 10 jaar oud maar daar ligt het in de grond absoluut niet aan.
De vering van een 400 serie is standaard (te) week. Zeker als je een trekhaak hebt.
De oplossing is of stuggere veren of het bijplaatsen van hulpveren zoals TS zelf al aangeeft.
spreek hier toch echt uit ervaring.
Mijn 1990 440 sleepte ook over de grond als er een pak meel in de achterbak lag. Zonder lading stond ie ook op de juiste hoogte. Ik heb er toen andere veren uit een '95 model onder gehangen, en toen was het met volle lading geen probleem om de hoogste drempels te nemen.
Misschien in de loop van jaren nieuw soort veren onder gekomen?
Geplaatst: 04.06.2007 - 11:37
door Kanaleneiland_zuid
Bij mij valt het eigenlijk nog best mee.
Mijn 440 van '91 is wel wat zwakjes bij de kont, maar heb laatst met drie volwassen (slanke

) dames achterin gereden en dat ging eigenlijk nog best wel prima.
Ik heb nog geen zakken cement in de kofferbak vervoert.
Geplaatst: 04.06.2007 - 12:21
door V480-S60
YannickvanRooyen schreef:V480-S60 schreef:Ik ben het niet eens met Yannick dat de veren over het algemeen moe zijn.
Natuurlijk de jongste veren zijn ook al weer 10 jaar oud maar daar ligt het in de grond absoluut niet aan.
De vering van een 400 serie is standaard (te) week. Zeker als je een trekhaak hebt.
De oplossing is of stuggere veren of het bijplaatsen van hulpveren zoals TS zelf al aangeeft.
spreek hier toch echt uit ervaring.
Mijn 1990 440 sleepte ook over de grond als er een pak meel in de achterbak lag. Zonder lading stond ie ook op de juiste hoogte. Ik heb er toen andere veren uit een '95 model onder gehangen, en toen was het met volle lading geen probleem om de hoogste drempels te nemen.
Misschien in de loop van jaren nieuw soort veren onder gekomen?
Yannick ik spreek ook uit ervaring met auto's die toen respectievelijk 3 en 3,5 jaar oud waren (dus nog redelijk jong) met respectievelijk 56.000 km en 90.000 km op de teller. Benzine uit 1990 (1e type) en Diesel uit 1994. (2e type)
Bij beide auto's waren de veren nog in goede conditie (heb ik laten testen). Bij beide auto's had ik als de achterbank of kofferbak beladen was een probleem. De vering is gewoon standaard (te) week. Dit wist VOLVO ook omdat ze al aangaven dat je met een trekhaak ook beter hulpveren kan plaatsen. Zelfs met een V40 phase I werd het nog aangeraden.
Geplaatst: 04.06.2007 - 12:44
door Kanaleneiland_zuid
V480-S60 schreef: Yannick ik spreek ook uit ervaring met auto's die toen respectievelijk 3 en 3,5 jaar oud waren (dus nog redelijk jong) met respectievelijk 56.000 km en 90.000 km op de teller. Benzine uit 1990 (1e type) en Diesel uit 1994. (2e type)
Bij beide auto's waren de veren nog in goede conditie (heb ik laten testen). Bij beide auto's had ik als de achterbank of kofferbak beladen was een probleem. De vering is gewoon standaard (te) week. Dit wist VOLVO ook omdat ze al aangaven dat je met een trekhaak ook beter hulpveren kan plaatsen. Zelfs met een V40 phase I werd het nog aangeraden.
Bij mijn weten heb ik ook een phase 1, Benzine, maar ik lijk het probleem niet te hebben...
Geplaatst: 04.06.2007 - 12:54
door V480-S60
Ja, je hebt een phase I.
Heb je een trekhaak, dan kan je al hulpveren hebben als je niet echt doorzakt bij zware belading.
Geplaatst: 04.06.2007 - 17:22
door Kai
Ik mag morgen met fietsendrager + 2 fietsen en volgeladen kofferbak op weg naar de camping. Ik hou mijn hart vast. Zonder lading moet ik al oppassen dat ik niet met de uitlaat over de drempels heen schaaf dus dat word flink schuin over de dremples morgen :roll:
De weke achtervering is volgens mij het grootste nadeel van de 400 serie
Geplaatst: 04.06.2007 - 17:27
door Kanaleneiland_zuid
dat wordt spannend dan Boon...
V480-S60 schreef: Heb je een trekhaak, dan kan je al hulpveren hebben als je niet echt doorzakt bij zware belading.
Ik heb geen trekhaak. Misschien is de vering wel vervangen in die 16 jaar...
Geplaatst: 04.06.2007 - 23:55
door YannickvanRooyen
ik had een MY89, 200.000+ km, trekhaak, achtervering was om te huilen

nieuwe normale veren van een nieuwer model loste het probleem op

Is allemaal situatieafhankelijk dus.
Geplaatst: 05.06.2007 - 14:14
door Kanaleneiland_zuid
ehm... wat is een MY89?
Geplaatst: 05.06.2007 - 14:40
door V480-S60
MY89 is Model jaar 89 (dus bouwjaar grofweg tussen juni 88 en mei 89)
Geplaatst: 05.06.2007 - 19:51
door AndorabLe
Ik heb destijds bij mijn 1989er 440GLT hulpveren laten monteren waarna de kont ongeveer een centimeter of 3 hoger stond. Naderhand nooit meer last gehad van aanlopen in de schermen.
Geplaatst: 05.06.2007 - 21:02
door Ron440Fleet
hmm interresant om dus te laten doen ergens ? 2e hands zoeken bij volvo sloperijen .ga morgen eens rondbellen.
Bedankt voor al jullie reacties Ron