Zomerbanden test 2006 - tijdschrift Auto und motor sport
Geplaatst: 27.05.2007 - 15:46
Heb de stoute schoenen aangetrokken en toch maar 2 euro betaal voor 4 pagina's pdf
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... _14135.hbs
Maar het resultaat is er:
testresultaten vrij duidelijk
de twee echte toppers: (sterk aanbevolen)
Goodyear
Hydra Grip
Euro 149,–1)
Bridgestone
Turanza ER 300
Euro 153,–1)
waarbij de goodyear vooral extreem goed is bij nat weer 96/100 en redelijk bij droog weer 80/100
en de bridgestone een betere mix had nat weer 85/100 en droog weer
89/100 (en erg goede score voor remweg)
Voor mijzelf betekent dat de volgende keer toch bridgestone overwegen!
Of de goed gebalanceerde continentals ivm goede remweg eigenschappen (nr 1 voor mij als criterium)
Deze banden zijn ook aanbevolen:
Michelin nat 73/100 maar droog 96/100
Primacy HP
Euro 187,–1)
Nokian nat 84/100 droog 83/100
Z
Euro 157,–1)
Pirelli nat 88/100 droog 73/100
P 7
Euro 161,–1)
Continental
Premium Contact 2
nat 81/100 droog 81/100 (goede mix, en net alsde topper goodyear ook max score voor remweg op nat wegdek)
De Fulda, Kumho, Dunlop (sp sport), Falken, Toyo zijn beduiden minder in de prestaties
Voor de sterk aanbevolen en aanbevolen banden hieronder de opmerkingen:
PLUS Der Goodyear
Hydra Grip (Speedindex
V bis 240 km/h)
zeichnet sich durch
erstklassiges Bremsvermögen
bei Nässe
und sehr gutes Aquaplaningverhalten
aus.
Sehr gutmütiges,
deutlich untersteuerndes
Fahrverhalten bei
Nässe und Trockenheit,
guter Federungskomfort.
MIN: Bremsweg auf
trockener Fahrbahn zu
lang.
PLUS Der Bridgestone
Turanza ER 300
(Speedindex W bis
270 km/h) beweist
sehr ausgewogene
Eigenschaften bei
Nässe und Trockenheit:
gutmütiges Fahrverhalten
mit breitem
Grenzbereich, hohe
Lenkexaktheit, gutes
Bremsvermögen.
MIN Nur durchschnittliches
Messergebnis
bei Aquaplaning,
leicht erhöhtes Abrollgeräusch.
PLUS Der Michelin
Primacy HP (Speedindex
W) glänzt auf
trockener Straße
durch sehr gutes Fahrund
Bremsverhalten
sowie durch niedrigen
Rollwiderstand. Komfortables
Schluckvermögen
auf kurzen
Fahrbahn-Unebenheiten.
MIN Relativ langer
Bremsweg auf nasser
Straße, nicht befriedigendes
Aquaplaningverhalten.
PLUS Der Nokian Z
(Speedindex W) bietet
ausgewogene Eigenschaften:
gutmütiges
Fahrverhalten und
noch befriedigend
kurze Bremswege bei
Nässe und auf trockener
Straße, geringes
Abrollgeräusch.
MIN Aufschwimmgeschwindigkeit
bei
Aquaplaning-Test nicht
auf dem Niveau der
besten Reifen.
PLUS Der Pirelli P7
(Speedindex W) beweist
vor allem bei
Nässe hohe Kompetenz:
sehr gute
Traktion, gutes Aquaplaningverhalten,
sehr gutmütiges Kurvenverhalten
mit breitem
Grenzbereich und
hoher Lenkexaktheit.
MIN Rollwiderstand
deutlich erhöht, relativ
lautes Abrollgeräusch,
nur mäßiger Federungskomfort.
Empfehlenswert
PLUS Der Continental
Premium Contact 2
(Speedindex W) zeichnet
sich durch erstklassiges
Bremsvermögen
und sicheres
Fahrverhalten bei
Nässe und Trockenheit
aus. Geringes Abrollgeräusch.
MIN Zu geringe Aufschwimmgeschwindigkeit
bei Aquaplaning,
relativ starkes
Untersteuern auf
trockener Straße.
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... _14135.hbs
Maar het resultaat is er:
testresultaten vrij duidelijk
de twee echte toppers: (sterk aanbevolen)
Goodyear
Hydra Grip
Euro 149,–1)
Bridgestone
Turanza ER 300
Euro 153,–1)
waarbij de goodyear vooral extreem goed is bij nat weer 96/100 en redelijk bij droog weer 80/100
en de bridgestone een betere mix had nat weer 85/100 en droog weer
89/100 (en erg goede score voor remweg)
Voor mijzelf betekent dat de volgende keer toch bridgestone overwegen!
Of de goed gebalanceerde continentals ivm goede remweg eigenschappen (nr 1 voor mij als criterium)
Deze banden zijn ook aanbevolen:
Michelin nat 73/100 maar droog 96/100
Primacy HP
Euro 187,–1)
Nokian nat 84/100 droog 83/100
Z
Euro 157,–1)
Pirelli nat 88/100 droog 73/100
P 7
Euro 161,–1)
Continental
Premium Contact 2
nat 81/100 droog 81/100 (goede mix, en net alsde topper goodyear ook max score voor remweg op nat wegdek)
De Fulda, Kumho, Dunlop (sp sport), Falken, Toyo zijn beduiden minder in de prestaties
Voor de sterk aanbevolen en aanbevolen banden hieronder de opmerkingen:
PLUS Der Goodyear
Hydra Grip (Speedindex
V bis 240 km/h)
zeichnet sich durch
erstklassiges Bremsvermögen
bei Nässe
und sehr gutes Aquaplaningverhalten
aus.
Sehr gutmütiges,
deutlich untersteuerndes
Fahrverhalten bei
Nässe und Trockenheit,
guter Federungskomfort.
MIN: Bremsweg auf
trockener Fahrbahn zu
lang.
PLUS Der Bridgestone
Turanza ER 300
(Speedindex W bis
270 km/h) beweist
sehr ausgewogene
Eigenschaften bei
Nässe und Trockenheit:
gutmütiges Fahrverhalten
mit breitem
Grenzbereich, hohe
Lenkexaktheit, gutes
Bremsvermögen.
MIN Nur durchschnittliches
Messergebnis
bei Aquaplaning,
leicht erhöhtes Abrollgeräusch.
PLUS Der Michelin
Primacy HP (Speedindex
W) glänzt auf
trockener Straße
durch sehr gutes Fahrund
Bremsverhalten
sowie durch niedrigen
Rollwiderstand. Komfortables
Schluckvermögen
auf kurzen
Fahrbahn-Unebenheiten.
MIN Relativ langer
Bremsweg auf nasser
Straße, nicht befriedigendes
Aquaplaningverhalten.
PLUS Der Nokian Z
(Speedindex W) bietet
ausgewogene Eigenschaften:
gutmütiges
Fahrverhalten und
noch befriedigend
kurze Bremswege bei
Nässe und auf trockener
Straße, geringes
Abrollgeräusch.
MIN Aufschwimmgeschwindigkeit
bei
Aquaplaning-Test nicht
auf dem Niveau der
besten Reifen.
PLUS Der Pirelli P7
(Speedindex W) beweist
vor allem bei
Nässe hohe Kompetenz:
sehr gute
Traktion, gutes Aquaplaningverhalten,
sehr gutmütiges Kurvenverhalten
mit breitem
Grenzbereich und
hoher Lenkexaktheit.
MIN Rollwiderstand
deutlich erhöht, relativ
lautes Abrollgeräusch,
nur mäßiger Federungskomfort.
Empfehlenswert
PLUS Der Continental
Premium Contact 2
(Speedindex W) zeichnet
sich durch erstklassiges
Bremsvermögen
und sicheres
Fahrverhalten bei
Nässe und Trockenheit
aus. Geringes Abrollgeräusch.
MIN Zu geringe Aufschwimmgeschwindigkeit
bei Aquaplaning,
relativ starkes
Untersteuern auf
trockener Straße.