Pagina 1 van 2
Gaskleppenhuis vervangen
Geplaatst: 27.05.2007 - 22:16
door Gast
................en er is al veel over geschreven in div. topics. Maar ook ik moest er vorige week aan geloven op 172.000 km.
De meldingen 'storing management' en 'emissie servive vereist' gaven mijn S80 onvoldoende power op de rijkswegen. Tijdens de storing voel je het vermogen wegzakken, je moet snel naar rechts uitwijken en dan heb je nog 45 km achter de plank (volgens de Volvo dealer is dit een noodstopprogamma) om te rijden naar de dichtsbijzijnde afrit.
Meting wees uit dat 1 van de sensoren niet meer functioneerde.
Kosten vervanging gaskleppenhuis: ruim 700 euries incl.
En dat zijn dan weer de minder leuke kanten van de electrinica in een S80 wat heel veel euries kost

Geplaatst: 27.05.2007 - 23:13
door Oceanracer
Je kunt je in elk geval mee troosen dat je niet de enige bent. Als je hier over een troost mag spreken...
Geplaatst: 28.05.2007 - 16:12
door Gast
Wat hebben ze nog meer gedaan voor die RUIM € 700,-?
Je wist blijkbaar dat er al veel over de ETM was geschreven,
dan had je ook kunnen weten dat je op dit onderdeel kunt afdingen.
ps: het is gasklephuis 
Geplaatst: 28.05.2007 - 20:06
door Oceanracer
Ik denk het gebruikelijke van de dealer:
- eerst met een update proberen
- daarna defecte ETM reinigen
- daarna nieuwe ETM plaatsen
Dan loopt het al met al lekker op!
Geplaatst: 28.05.2007 - 20:47
door Gast
Da's zou een leuke wijze van repareren zijn, maar zo werkt het natuurlijk niet en gebruikelijk mag het al helemaal niet zijn.
Als je een goede diagnose stelt is uitproberen niet nodig.............
laat staan dat je daar als klant ook nog voor gaat betalen.
Discussie hebben we hier al vaker gehad, een uur naar een storing zoeken en dan doodleuk vertellen, sorry mijnheer; we weten het niet/kunnen het niet vinden.
Dat is dan jammer maar...............niet (kunnen) repareren is niet betalen!
Mijn auto is geen oefen-object. Dat doen ze maar bij de bijschoolcursussen.

Geplaatst: 28.05.2007 - 23:01
door s80t6
Oceanracer schreef:Ik denk het gebruikelijke van de dealer:
- eerst met een update proberen
- daarna defecte ETM reinigen
- daarna nieuwe ETM plaatsen
Dan loopt het al met al lekker op!
reinigen is totaal zinloos en een ripoff, d'r wonen hier ergens foto's van een defecte ETM op het forum, als je die hebt gezien weet je meteen waarom reinigen zinloos is.
nieuwe kopen en klaar is kees... maar let op, Nieuw betekend bij volvo niet nieuw, dat kan net zo goed een gereviseerde oude betekenen met een nieuwe gele sticker.
erg sticky onderwerp. Dat afdingen wist ik ook niet btw, tewijl ik in de veronderstelling was alles nu wel te weten over dat ding. weer 's lesgeld betaald blijkbaar.
Wat voor s80 spreken we in dit topic over?
Geplaatst: 29.05.2007 - 20:16
door williewortel
allemaal
Geplaatst: 01.10.2007 - 18:44
door Frumpy
Het gasklephuis bij een 2,5T is wat moeilijker toegankelijk dan bij de 2,4.
Iemand een beschrijving hoe deze het eenvoudigst te verwijderen is om te reinigen?
Geplaatst: 07.10.2007 - 22:27
door Cody
Weer een nieuw slachtoffer van het gasklephuis.
Volvo S80 1999 170.000 Km. ZB-PS-10
Ik moest het gasklephuis laten vervangen in Barcelona, (dat viel niet mee omdat ik geen spaans spreek), maar met de hulp van de ANWB steunpunt Barcelona is het toch goed gekomen.
De Rekening zag er als volgt uit,
TOTAL M.O. MECHANICA; € 221,30
8644347 CAJA MARIPOSA € 552,00
8636753 JUNTA € 2,10
9438290 ETM RECARGAR € 47,00
16 % BTW € 131,58
TOTAAL €953.98
Maar nu is hij weer goed.
Geplaatst: 07.10.2007 - 22:51
door Gast
Zo, die Spanjaarden weten ook van prijzen!
Een werkloon van 221 euro?
Als je geen turbo hebt, hebben ze dat in ± een kwartier verdient.
Kan de BTW wel lager zijn, maar hebben ze je toch een poot uitgetrokken.
Geplaatst: 08.10.2007 - 06:58
door Frumpy
Wat een Bandidos daar in Espana. :evil:
Heeft iemand op dit geweldige Forum misschien nog een zinnig antwoord op:
Frumpy schreef:Het gasklephuis bij een 2,5T is wat moeilijker toegankelijk dan bij de 2,4.
Iemand een beschrijving hoe deze het eenvoudigst te verwijderen is om te reinigen?
Waar zijn alle experts als je ze nodig hebt?

Geplaatst: 08.10.2007 - 13:01
door Oceanracer
De experts weten dat reinigen niet helpt en laten derhalve gelijk een nieuwe ETM plaatsen. ::lol:
Geplaatst: 08.10.2007 - 14:24
door Ramon&Ramon
flink poot uitgedraaid dus.

Geplaatst: 08.10.2007 - 21:10
door Gast
Geplaatst: 08.10.2007 - 21:24
door Gast
Blijkbaar heb er al (lang geleden) eens wat over geschreven, toen nog reinigen aan het inlaatspruitstuk.
Iets minder omdat je dan alle drek het inlaatspruitstuk inblaast.
Geplaatst: 13.10.2007 - 17:33
door Rogier64
Hey, ik zie hier dat er iemand is met een reparatie van ruim € 950,- Lange tijd was ik de koploper met ruim € 800,- voor alleen een ETM reparatie. Het kan dus nog gekker!
Geplaatst: 13.10.2007 - 18:01
door Ramon&Ramon
Tja:)
Geplaatst: 13.10.2007 - 22:16
door Frumpy
AlexV70 schreef:
Oke, de ETM zit vast met 4 schroeven, deze losdraaien. Zou het doen met een koude motor anders brand je geheit je Kl...wen.
Als de ETM er nog nooit af is geweest zal je zien dat de kabel achter (hoe bedenken ze het) de startmotor langs loopt.
De stekker kan er niet langs, dus even 2 bouten van de startmotor iets losdraaien zodat je wat ruimte krijgt.
Oja, je moet dan al wel even een spuitbus remmenreiniger gekocht hebben.
Hiermee spuit je dan in het gasklephuis, beweeg de gasklep niet te veel.
Alle zwarte drek moet er af (zeker van de gasklep). Je kan een klein kwastje gebruiken.
En vervolgens weer monteren. Koop wel even een nieuwe pakking (kosten ± € 1,50).
Vergeet niet alle vacuümslangetjes weer te monteren en controleer deze goed op scheurtjes.
Bij de turbo zit de ETM lager en dus moeilijker te demonteren, maar blijft feitelijk het zelfde. Meer kans op brandwonden.
Voldoende?
Succes
Ps: anders gewoon proberen en dan vervolgens hier je verhaal neerzetten. 
Alex, bedankt voor de uitvoerige beschrijving, maar de ETM van een 2,4 heb ik ook al enige keren ge(de)monteerd.
Die van een 2,5T is ergens onder zo'n spruitstuk verborgen, je kunt hem nog niet eens zien zitten.
Ondanks dat ik nog geen storingen of slecht lopende motor heb, wil ik hem toch wel eens reinigen. Ik denk dat ik maar eens vanonderuit ga kijken of je er zo bij komt, of alle aanzuigbuizen en de hele rataplan uitbouwen.
P.s. Ik heb overigens wel goede ervaringen met het reinigen van de ETM.
Geplaatst: 13.10.2007 - 22:31
door hollander
ook ik heb al een keer mn gasklephuis al een keer gereinigd en ook van de klachten af.
Dus gewoon eerst proberen vervangen kan dan altijd nog.
Grt Peter
Geplaatst: 14.10.2007 - 12:21
door Gast
Frumpy schreef: Alex, bedankt voor de uitvoerige beschrijving, maar de ETM van een 2,4 heb ik ook al enige keren ge(de)monteerd.
Die van een 2,5T is ergens onder zo'n spruitstuk verborgen, je kunt hem nog niet eens zien zitten.
Ondanks dat ik nog geen storingen of slecht lopende motor heb, wil ik hem toch wel eens reinigen. Ik denk dat ik maar eens vanonderuit ga kijken of je er zo bij komt, of alle aanzuigbuizen en de hele rataplan uitbouwen.
P.s. Ik heb overigens wel goede ervaringen met het reinigen van de ETM.
Dat kan heel goed, ik hoor daar wel meer verhalen over.
Ik hoor ook (is ook mijn ervaring) dat dit voor korte termijn is.
Tja, nee heb je en ja kan je krijgen en het scheelt behoorlijk in de portemonnee.
Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal en foto's, zijn al meerdere vragen over geweest.