Pagina 1 van 1

Uit zijn 1

Geplaatst: 30.05.2007 - 17:13
door Vampie
Ik had een tijd geleden een heel raar probleem sindsdien schiet hij een enkele keer uit zijn 1. Het probleem was dat ik een lang stuk achteruit moest, daarom gaf ik een spurt gas. Daarna liet ik het gas los waarna hij uit zijn versnelling schoot. Daarna leek het alsof de versnelling niet meer op de juiste plek zat (wanneer ik in zijn 1 wou schakelen leek het op 3 en wanneer ik in zijn achteruit wou zetten 5 etc..) Heel vaag. Als ik de auto helemaal af had gezet en ik ging er even uit was het weer opgelost. Dit is 2x voor gekomen.

Zoals ik had gezegd schiet hij sindsdien een enkele keer uit zijn 1. Hoe vervelend kan het zijn als je voor het stoplicht staat en iedereen zit te toeteren :P (lastige 1 ook nog eens :(). Ik had met zundapje gesproken en die had verteld dat het aan de versnellingsbak zou liggen. Omdat dat geen goedkope reparatie is ben ik even naar een beun in de buurt gegaan. Die vertelde dat hij al een keer eerder dit probleem had gezien en dat het toen aan de schakelbusjes lag.

Dus nu heb ik 3 schakelbusjes liggen en ik wil ze zelf gaan monteren. Ik had al gelezen ergens hoe het moest maar toch is het mij niet helemaal duidelijk. Zou iemand het mij misschien nog kunnen uitleggen, wat voor materiaal heb ik nodig en wat moet ik losmaken ed.?! Ik zal na de reparatie foto's op het forum zetten zodat iedereen het hierna ook zou kunnen! Alvast bedankt!

Geplaatst: 30.05.2007 - 22:18
door johanrobben
was bij mijn ook , heb het bij de garage laten doen .

Re: Uit zijn 1

Geplaatst: 31.05.2007 - 07:14
door BasZ
Dus nu heb ik 3 schakelbusjes liggen en ik wil ze zelf gaan monteren. Ik had al gelezen ergens hoe het moest maar toch is het mij niet helemaal duidelijk. Zou iemand het mij misschien nog kunnen uitleggen, wat voor materiaal heb ik nodig en wat moet ik losmaken ed.?! Ik zal na de reparatie foto's op het forum zetten zodat iedereen het hierna ook zou kunnen! Alvast bedankt!
Moet ik even nadenken wat ik ook al weer gebruikt had..:
Volgens mij een steek 10, ring 13 en een kruiskop, en wat remmenreiniger. Meer heb je niet nodig..

Om het nog even uit te leggen:
Volg je schakelpook tot onder aan de auto, waar hij aan een langere 'stang' zit. Deze loopt volledig door naar voren, om precies te zijn tot onder de versnellingsbak. Het kan zijn dat je het niet helemaal ziet, omdat er een afdekkapje overheen zit.

Over het aanhechtingspunt zit een rubberen hoes, die er voor zorgt dat er geen vuil in komt. Hoes rustig aan er af trekken, in de richting van de voorkant van de auto.

Hieronder verschijnt een bout + een moer. Bout (m10 dacht ik) even vasthouden, en de moer afdraaien. Hierna de bout eruit halen. Nu kan je het plastic geval + het schakelbusje er makkelijk utpakken. Even kijken hoe ze zaten, en de nieuwe terug stoppen maar. Bout er weer in, moer aandraaien, hoes eroverheen en het beschermkapje terugschroeven.

klaar is kees :)

Geplaatst: 31.05.2007 - 15:30
door YannickvanRooyen
kun je je derde "schakelbusje" beschrijven? de dealer had er 4 voor mij, twee zijn hier boven beschreven en een derde is meer een soort pennetje dat ergens ingehamert moet worden, heb je die ook?