Pagina 1 van 1
Klepspeling
Geplaatst: 17.05.2005 - 22:52
door Ramon&Ramon
Wie van jullie hebben er problemen gehad met de klepspeling bij het rijden op LPG,met de motoren van het modeljaar vanaf 2000!
Ben benieuwd.
Geplaatst: 24.07.2005 - 08:52
door mura
Alleen met motoren waarin achteraf "gas" ingebouwd is en die dus niet beschikken op een z.g.n "Gaskop" dan kun je er op wachten na 40.000 - 80.000 geen speling meer !
Geplaatst: 24.07.2005 - 10:06
door ps-amazon
maar wat is het probleem dan???zijn die kleppen niet te stellen??
re
Geplaatst: 24.07.2005 - 11:24
door Ramon&Ramon
De kleppen zijn inderdaad te stellen,maar als de speling dusdanig klein wordt,betekend het dat de kleppen inzakken in de klepzetels,dus dan wordt het een nieuwe cylinderkop met alle kosten vandien,die het voordeel van LPG rijden teniet doen!
Het stellen van de kleppen is een kostbare reparatie die om en nabij de 750 euro ex kost!
Volvo is vanwege deze problemen gestopt met af fabriek leveren van LPG.
Geplaatst: 24.07.2005 - 11:43
door joost
Waaruit blijken die problemen dan?
Joost.
Geplaatst: 24.07.2005 - 13:36
door mura
dat lijkt me duidelijk de kleppen zakken te diep in hun zetels omdat het matriaal de hitte/ droge smering van het gas niet aan kunnen, trouwens volvo is niet de enige met dit probleem, je kunt proberen bij een motorrevisie bedrijf er speciale gaszetels in te laten zetten maar ja daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
Geplaatst: 24.07.2005 - 19:07
door joost
mura schreef:dat lijkt me duidelijk de kleppen zakken te diep in hun zetels omdat het matriaal de hitte/ droge smering van het gas niet aan kunnen, trouwens volvo is niet de enige met dit probleem, je kunt proberen bij een motorrevisie bedrijf er speciale gaszetels in te laten zetten maar ja daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
Da´s allemaal wel mooi gezegd, maar waaraan merk je dat dan? Anders gezegd: wat zijn de symptomen waarna je bovenstaande technische diagnose stelt en dit de uitleg van die diagnose is?
Joost.
Geplaatst: 24.07.2005 - 19:15
door mura
op een gegeven moment wanneer er totaal geen speling meer op de kleppen is blijven deze openstaan waardoor er compressie verlies ontstaat, de motor gaat slecht lopen en je emmisie lampje gaat branden met alle foutcode's erbij een simpele compressietest wijst dan uit dat er compressieverlies is de oorzaak hiervan kan een koppakking zijn een verbrande klep of de klepspeling bij sommige motoren is de speling meetbaar bij andere niet, het verwijderen van de cilinderkop zal dan uitsluitsel moeten geven, de praktijk wijst echter uit dat het de klepspeling is!
Geplaatst: 24.07.2005 - 19:19
door joost
mura schreef:je emmisie lampje gaat branden met alle foutcode's erbij
Welke foutcodes? Zo nu en dan, maar helaas steeds vaker, brandt het emissielampje. Code laten uitlezen: ECM44 Onregelmatige storing emissieniveau. Volvo: met die melding kunnen wij niets.
Joost.
re
Geplaatst: 24.07.2005 - 19:45
door Ramon&Ramon
De enige remedie is de klepspeling te laten controleren
ongeveer twee uur werk
rond de 200 euro incl BTW
Vanaf modeljaar 2000 geldt dit!