Pagina 1 van 2
wat is deze 480 turbo nog waard?
Geplaatst: 04.06.2007 - 09:10
door rsvissers
hallo allemaal,
een vriend van mij wil al een tijdje van zijn volvo 480 turbo af, hij is echter zo lui als ik weet niet wat en heeft ook nog eens geen verstand van auto's. Nu heeft hij mij gevraagd zijn auto te verkopen, aan wat voor een vraagprijs denken jullie?
de auto is:
volvo 480 1.7 turbo
uit 1992
225 dkm
metallic zwart met volleder zwarte stoelen
redelijk full-option
de auto heeft bij 180 dkm een totale motorrevisie gehad ter waarde van 3000 euro, bonnetjes ter inzage.
alvast bedankt
Geplaatst: 04.06.2007 - 09:43
door roever
Je kunt het beste marktplaats af struinen, daar vind je zeker 480's waarmee je de auto kunt vergelijken. Tevens kun je eens kijken op het 480 register, daar weten ze alles van deze auto's af.
Geplaatst: 04.06.2007 - 09:44
door arnoud
Ik bied 250 euro

Geplaatst: 04.06.2007 - 10:08
door Auk
Zoals ik het hoor is de waarde van de auto een kleine 2000 euro/2500 euro.
Foto's zijn ook welkom trouwens! Een taxateur kijkt vooral naar de staat van de auto... de lak, bekleding, slijtageplekken, luxe en dergelijke.
Succes er mee, en hou ons op de hoogte!
Geplaatst: 04.06.2007 - 10:26
door V480-S60
arnoud. schreef:Ik bied 250 euro

Arnoud. We gaan nu niet katten toch.
Dat is te weinig.
Ik weet de staat van het koetswerk niet. Maar ik gok toch ook zo op het eerste wat ik er van lees dat deze auto circa 2000 Euro op kan brengen.
Is de staat van de lak nog goed. En is de rest verder origineel dan kan het ongeveer 3000 Euro zijn. Maar meer absoluut niet!
Geplaatst: 04.06.2007 - 10:28
door arnoud
V480-S60 schreef:arnoud. schreef:Ik bied 250 euro

Arnoud. We gaan nu niet katten toch.
Dat is te weinig.
Haha, hap hap
Maar het was te proberen, voor dat geld wilde ik 'm nog wel naast mijn S60 zetten, ook al is ie zwart...
Geplaatst: 04.06.2007 - 10:32
door V480-S60
Ik kon het niet laten.

Geplaatst: 04.06.2007 - 10:40
door rsvissers
Auk schreef:Zoals ik het hoor is de waarde van de auto een kleine 2000 euro/2500 euro.
Foto's zijn ook welkom trouwens! Een taxateur kijkt vooral naar de staat van de auto... de lak, bekleding, slijtageplekken, luxe en dergelijke.
Succes er mee, en hou ons op de hoogte!
Foto's zijn onderweg! Ikzelf dacht ook aan een bedrag rond de 2250-2500 euro, moeten wel eerst nog een paar kleine dingen gemaakt worden. De volvo is helemaal origineel, nog nooit iets aan veranderd.
Wat me opvalt aan de 480s op marktplaats is dat vele weinig kilometers hebben gereden ondanks de hoge leeftijd!
Geplaatst: 04.06.2007 - 12:10
door V480-S60
Ja, wat vindt jij weinig km's ondanks de leeftijd.
De mijne heeft momenteel een dikke 130.000 gedraaid. En rijdt bijna elke dag, maar niet meer dan 10.000 km/j.
Ik heb de wagen in 2001 gekocht 6,5 jaar oud met 58.000 km op de teller.
Nu is ie 12 jaar oud. Ik heb er helaas door omstandigheden het eerste jaar bijna 25.000 mee gereden.
Maar veel auto's staan nu bij liefhebbers. Daarvan zijn de km-standen nog lager. Deze zijn soms al getaxeerd op vervangingswaarden van 9.000 Euro of hoger.
Geplaatst: 04.06.2007 - 12:19
door Auk
Dan ben ik benieuwd naar de taxatie waarde van mijn 480 als ze klaar is! Word bijna een geheel nieuwe auto!
Geplaatst: 04.06.2007 - 14:14
door Caerbannog
Ik denk niet dat je 2000 er voor krijgt, of hij moet perfect zijn. Ik heb niet eens 2000 voor die van mij kunnen krijgen.... Dat was een 95'er 2 liter.
Waar viel iedereen over;
- Banden waren niet geweldig
- Geen AIRCO!!!

- werkelijk waar ELK krasje...
- De kilometerstand van 230.000............
In die van mij hingen nieuwe spatbordranden, en was netjes overgespoten. Zag er echt goed uit. Ik had half leer, rode koni's, enz enz.
Ik denk dat daarom 1500 voor deze turbo meer in de richting komt, of het moet echt een plaatje zijn (of je moet de bekende malloot met teveel geld tegenkomen).
Overigens over dat interieur; is dat volledig zwart? Of grijs/zwart?
Als het eerste het geval is, heb je wel een redelijk uniek interieur in handen.
Geplaatst: 05.06.2007 - 20:01
door Rsport
Caerbannog schreef:Ik denk niet dat je 2000 er voor krijgt, of hij moet perfect zijn. Ik heb niet eens 2000 voor die van mij kunnen krijgen.... Dat was een 95'er 2 liter.
Waar viel iedereen over;
- Banden waren niet geweldig
- Geen AIRCO!!!

- werkelijk waar ELK krasje...
- De kilometerstand van 230.000............
In die van mij hingen nieuwe spatbordranden, en was netjes overgespoten. Zag er echt goed uit. Ik had half leer, rode koni's, enz enz.
Ik denk dat daarom 1500 voor deze turbo meer in de richting komt, of het moet echt een plaatje zijn (of je moet de bekende malloot met teveel geld tegenkomen).
Daar sluit ik bij aan, ik heb ook met moeite mijn 93'er turbo kunnen verkopen met een stuk minder km's erop (170000)
Waar iedereen ook over viel was dat er geen GT op staat, dan kan je 480 nog zo full-options zijn, maar zonder die letters gunt niemand het een blik waardig leek wel..
Tevens zodra je meer dan 3000 vraagt voor een 480 mag er werkelijk helemaal niets aan mankeren, elk klein krasje is meteen een grote afwijzing.
Geplaatst: 03.02.2008 - 15:47
door Volvo480lover
Dan plak je er toch gewoon GT vanachter op zeker, ga ik ook lekker doen

Een 480 verkopen is inderdaad moeilijk. Ofwel vinden mensen m mooi ofwel aartslelijk, tussenin bestaat gewoon niet (of alleen uit beleeftheid).
Geplaatst: 03.02.2008 - 18:04
door Auk
Volvo480lover schreef:Dan plak je er toch gewoon GT vanachter op zeker, ga ik ook lekker doen

Een 480 verkopen is inderdaad moeilijk. Ofwel vinden mensen m mooi ofwel aartslelijk, tussenin bestaat gewoon niet (of alleen uit beleeftheid).
Dat noem ik geen liefhebber... Mijn 480 is een S, maar die ga ik GT uitvoeren.. komt een achterraam in van een collection, maar ik ga er geen GT opplakken..
Geplaatst: 03.02.2008 - 18:16
door Iroll
Dat noem ik geen liefhebber... Mijn 480 is een S, maar die ga ik GT uitvoeren.. komt een achterraam in van een collection, maar ik ga er geen GT opplakken
Precies Auk, de mijne is ook een 480S en intussen helemaal GT uitgevoerd, plus nog wat andere extraatjes. Maar achterop staat gewoon 480S.
Geplaatst: 03.02.2008 - 22:17
door AndorabLe
De mijne is inmiddels voorzien van instapverlichting en venetian blinds. (En het was al een GT Turbo)
Geplaatst: 03.02.2008 - 23:33
door Volvo480lover
Auk schreef:
Dat noem ik geen liefhebber... Mijn 480 is een S, maar die ga ik GT uitvoeren.. komt een achterraam in van een collection, maar ik ga er geen GT opplakken..
Wat oordeel jij snel over iemand dat je niet kent van de 3de log die hij schrijft...
Ik heb er 3 gehad, heb er ene volledig naar mijn zin aangepast volledig volgens de regels van de kunst. Dit zelfs tot kleurcodes van bedrading, integratie van een Meta2 alarmsysteem in de volledige kabelboom (heb ik mijn hele dash voor open gemaakt) etc etc.
Van een niet collection moet je idd geen collection maken. maar als ik der lekker een badge van een GT wil ophangen dan doe ik dat lekker, en daarmee ga ik me echt niet minder liefhebber voor voelen!
Je moet alles binnen de grenzen van
het redelijke bekijken, en een badge van een GT op een koffer van een dec '94 met alle opties en meer die op een GT normaal zitten noem ik alleen gerechtvaardigd.
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik ooit ook wel zo extreem zou gereageerd hebben (toen ik ook nog 18-19 jaar was

), maar uiteindelijk maakt het geen flikker uit joh!
Robert trekt er zich ook al lang niks meer van aan en buiten een paar extreme liefhebbers gaat der niemand een knip meer of minder voor geven als er ineens ipv TURBO --> GT op een koffer plakt.
Iedereen die nu nog met een 480 rondrijdt is voor mij een liefhebber, behalve de snotneuzen die der ff goedkoop een op de kop willen tikken als eerste wagen om m dan toch maar in de gort te rijden.
Geplaatst: 04.02.2008 - 13:38
door Auk
Volvo480lover schreef:Auk schreef:
Dat noem ik geen liefhebber... Mijn 480 is een S, maar die ga ik GT uitvoeren.. komt een achterraam in van een collection, maar ik ga er geen GT opplakken..
Wat oordeel jij snel over iemand dat je niet kent van de 3de log die hij schrijft...
Ik heb er 3 gehad, heb er ene volledig naar mijn zin aangepast volledig volgens de regels van de kunst. Dit zelfs tot kleurcodes van bedrading, integratie van een Meta2 alarmsysteem in de volledige kabelboom (heb ik mijn hele dash voor open gemaakt) etc etc.
Van een niet collection moet je idd geen collection maken. maar als ik der lekker een badge van een GT wil ophangen dan doe ik dat lekker, en daarmee ga ik me echt niet minder liefhebber voor voelen!
Je moet alles binnen de grenzen van
het redelijke bekijken, en een badge van een GT op een koffer van een dec '94 met alle opties en meer die op een GT normaal zitten noem ik alleen gerechtvaardigd.
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik ooit ook wel zo extreem zou gereageerd hebben (toen ik ook nog 18-19 jaar was

), maar uiteindelijk maakt het geen flikker uit joh!
Het is niet mijn bedoeling een dergelijke kwade reactie te kweken bij je, maar ik associeer dit met een BMW rijder die z'n 316 badge heeft ingewisseld voor een M3 plaatje..
Met leeftijd heeft dit uiteraard niks te maken, want je bent nooit te jong om een liefhebber te zijn, en ik weet goed waar ik over praat!
Wanneer je een Volvo 480 liefhebber bent, en zoals mij je 480 van top tot teen opknapt, en je graag laat zien dat je veel zorg en liefde voor de auto hebt.. en dan gevraagd wordt door een omstander: 'Mooie Turbo heb je daar!' en hij trekt je motorkap open en ziet dat er een 1800 B18U blokje in ligt.. denk ik toch dat je je eerder schaamt dan enigzins trots voelt..
Om over sprintjes bij het stoplicht maar te zwijgen
T is gewoon een principe kwestie, een auto moet je origineel laten.. extra opties inbouwen ( die in die tijd mogelijk waren voor dat model ) zijn natuurlijk geen bezwaar... maar de echte liefhebber in hart en nieren prefereert een originele auto...
Geplaatst: 04.02.2008 - 13:41
door Volvo480lover
ben ik met akkoord

zoals ik ook had aangegeven, alles moet binnen het redelijke blijven.
PS, en geen slecht woord over BMW rijders he :toothy7:
Geplaatst: 04.02.2008 - 13:49
door Auk
Ik ga geen verdere uitspraken doen, wil de sfeer hier nog een beetje behagelijk houden
