Pagina 1 van 1
Inleg K&N sportluchtfilter
Geplaatst: 04.06.2007 - 21:20
door Jaco S
Hebben mensen hier ervaring met de INLEG K&N SPORTLUCHTFILTERS voor de standaard luchfilterhuis???
heeft het wat meer vermogen of merk je er niks van??
mods edit
geen hoofdletters in de titel gebruiken svp
Geplaatst: 05.06.2007 - 11:59
door 480S60
Ik heb het filter erin liggen. Vooral vanwege de vervanging die je anders hebt. Verder rijdt het iets prettiger. Beter stationair lopen en directer op het gas reageren. Echte vermogenswinst merk je niet.
Geplaatst: 05.06.2007 - 12:09
door Jaco S
dus het is wel te doen voor die 83,-??
Geplaatst: 05.06.2007 - 13:50
door duthoy
hoe zit het eigelijk met het kuisen van zo'n filter?
je moet deze niet meer vervangen, maar uitkuisen, waarmee? of gewoon uitblazen met compressor?
Geplaatst: 07.06.2007 - 13:46
door Kootje
Er zijn speciale schoonmaaksetjes voor te koop waarmee je het filter kunt schoonspuiten en nadien weer in de olie zetten geloof ik.
Geplaatst: 07.06.2007 - 14:02
door duthoy
iemand een idee wat zo'n setje kost?
anders kan dit wel eens een dure filter worden, veel duurder dan bv elke 10.000 km andere (standaard) filter steken.
bij zo'n filters moet jez eigelijk noor de volledige TCO kijken
Geplaatst: 07.06.2007 - 16:36
door Jaco S
volgens mij zo pakketje 18,- en dat kan je volgens mij meerder keren ook gebruiken
Geplaatst: 07.06.2007 - 17:15
door hvdmountain
€ 18,- ? Ik dacht meer...
Geplaatst: 07.06.2007 - 23:57
door Caerbannog
iK HAD HET SETJE voor 15 euro bij de brezan gekocht (foei captain capslock).
Ik kon mijn filter er zeker 4 keer mee reinigen.
Verschil in vermogen of zoiets was niet echt te merken. Wel was het geluid iets lekkerder en het verbruik iets lager.
Geplaatst: 08.06.2007 - 05:41
door seb8iaan
Ik hoorde van iemand dat het geluid die je hebt bij een turbo versie (het sissende geluid) aanzienlijk harder hoord met dit filter. Dit, met de andere punten zou voor mij wel is de aanschaf van dit filter kunnen betekenen.
Hoe installeer je dit filter trouwens?
Geplaatst: 08.06.2007 - 08:18
door Caerbannog
Simpel; 4 klemmen van je luchtfilter bak los, bovenkant van de bak eraf pakken, oude filter eruit, nieuwe erin
Geplaatst: 08.06.2007 - 17:13
door Kai
Ik hbe vorige week een Dynamic open luchtfilter geinstalleerd. Luchtfilter kost 20 euro plus verloopstukje van 7 euro dus voor 27 euro klaar.
Bij rustig rijden hoor je geen verschil maar bij het accelereren gromt hij erop los. Ik heb het idee dat hij wat effectief verbrand met het openluchtfilter.
Geplaatst: 14.06.2007 - 13:38
door avdlee
Geen last van aanzuigen van warme lucht, Boonzaijer?
Wat voor motor heb je er in liggen?
Geplaatst: 14.06.2007 - 14:33
door seb8iaan
Helemaal top is een open luchtfilter. Niet dus… Tuurlijk ziet zo'n ding er gaaf uit en zorgt hij voor een extra sportief motorgeluid. Lees echter het stukje achter de 'I' van intercooler en kom tot inkeer: een open luchtfilter haalt zijn lucht niet van buiten, maar uit het motorcompartiment. Daar is het verre van fris en de lucht is vooral heel erg warm. Tel uit je verlies. Niet alleen krijgt de motor met een open filter minder zuurstof in de verbrandingskamers, bij warm weer wordt de lucht zo heet dat je al snel te maken krijgt met detonatie, ook wel zelfontbranding of pingelen genaamd. Is buitengewoon slecht voor je motor en kan je dus letterlijk 'de kop' kosten…
Geplaatst: 14.06.2007 - 16:19
door 480S60
Je moet je wel aan de lijn van het topic houden he. Er is inderdaad nogal verschil tussen een inleg filter en een open luchtfilter dat de lucht onder de motorkap vandaan haalt. Het topic gaat over een inlegfilter dat in dezelfde bak moet komen te liggen als het origineel zit. Dit is een goede optie denk ik nog steeds.
Geplaatst: 14.06.2007 - 17:23
door Kai
Excuseer daar had ik niet aangedacht maar ik wil er toch nog even wat aan toe voegen.
avdlee schreef:Geen last van aanzuigen van warme lucht, Boonzaijer?
Wat voor motor heb je er in liggen?
Ik heb een aluminium afzuigkapslang bij de gamma gekocht en die vanaf de achterkant van de bumper naar de luchtfilter geleid voor de koude lucht. Ik heb een 2 liter en met de openluchtfilter geeft hij een flinke roffel bij het accelereren, bij rustig rijden hoor je hem bijna niet. Zonder koude luchttoevoer moet je inderdaad niet aan een open luchtfilter beginnen het kost je alleen maar vermogen en het is inderdaad slecht voor je motor. Bij mij word de verse lucht van buiten rechtstreeks naar het filter gevoerd en ik ben niet ontevreden over het resultaat maar zodra ik het idee heb dat de auto er onder te leiden krijgt gaat het ding eruit en komt het standaard filter er weer in.

Geplaatst: 14.06.2007 - 17:30
door seb8iaan
Met dit principe moet het wel goed gaan
Heb je het filter via internet gekocht? Zo ja, waar?

Geplaatst: 14.06.2007 - 17:34
door Kai
nope, nieuw bij automat Nijkerk maar kan natuurlijk ook bij een andere autostyle dealer.
Geplaatst: 14.06.2007 - 18:03
door V480-S60
[MOD]
Heren,
Gaan we niet te ver van het Topic af. Anders splits ik de boel. [/MOD]