Benodigdheden motorswap B230 (Injectie) in een '79 244 Carb.
Geplaatst: 13.06.2007 - 14:16
Tsja,
Mijn 244 heeft nu een B19A motor. Het beestje heeft 300.000+/- gelopen, maar is verder nog in prima staat.
Het is al een oude motor, daarom moet ik er nog steeds loodvervanger indoen. De carburateur is niet helemaal goed afgesteld, daarom rijdt de auto zo 1:7 á 1:8. Niet écht heel rendabel dus!
Nu wil ik binnenkort LPG erin laten bouwen, maar waarom zou ik dan niet meteen een B230 erin leggen, liefst met injectie?!
Dan komt de auto meteen een stuk beter vooruit, en hoef ik niet eerst gas op die B19A te laten maken, en daarna weer op een B230 (Want die wil ik toch wel...).
Nu is mijn vraag, wat heb ik allemaal nodig om een B230 (Met injectie!) in mijn oude 244 te leggen? Er liggen nu dus vrijwel geen kabels... die komen er dan weer wel, ivm met de ECU etc.
Mijn gok:
Motor zelf
ECU
Luchtmeter (of niet?)
Kabelboom van motorruimte -> ecu
Nog wat anders?
Mijn 244 heeft nu een B19A motor. Het beestje heeft 300.000+/- gelopen, maar is verder nog in prima staat.
Het is al een oude motor, daarom moet ik er nog steeds loodvervanger indoen. De carburateur is niet helemaal goed afgesteld, daarom rijdt de auto zo 1:7 á 1:8. Niet écht heel rendabel dus!
Nu wil ik binnenkort LPG erin laten bouwen, maar waarom zou ik dan niet meteen een B230 erin leggen, liefst met injectie?!
Dan komt de auto meteen een stuk beter vooruit, en hoef ik niet eerst gas op die B19A te laten maken, en daarna weer op een B230 (Want die wil ik toch wel...).
Nu is mijn vraag, wat heb ik allemaal nodig om een B230 (Met injectie!) in mijn oude 244 te leggen? Er liggen nu dus vrijwel geen kabels... die komen er dan weer wel, ivm met de ECU etc.
Mijn gok:
Motor zelf
ECU
Luchtmeter (of niet?)
Kabelboom van motorruimte -> ecu
Nog wat anders?