Pagina 1 van 1

Benodigdheden motorswap B230 (Injectie) in een '79 244 Carb.

Geplaatst: 13.06.2007 - 14:16
door Bassius
Tsja,

Mijn 244 heeft nu een B19A motor. Het beestje heeft 300.000+/- gelopen, maar is verder nog in prima staat.
Het is al een oude motor, daarom moet ik er nog steeds loodvervanger indoen. De carburateur is niet helemaal goed afgesteld, daarom rijdt de auto zo 1:7 á 1:8. Niet écht heel rendabel dus!

Nu wil ik binnenkort LPG erin laten bouwen, maar waarom zou ik dan niet meteen een B230 erin leggen, liefst met injectie?!

Dan komt de auto meteen een stuk beter vooruit, en hoef ik niet eerst gas op die B19A te laten maken, en daarna weer op een B230 (Want die wil ik toch wel...).

Nu is mijn vraag, wat heb ik allemaal nodig om een B230 (Met injectie!) in mijn oude 244 te leggen? Er liggen nu dus vrijwel geen kabels... die komen er dan weer wel, ivm met de ECU etc.

Mijn gok:

Motor zelf
ECU
Luchtmeter (of niet?)
Kabelboom van motorruimte -> ecu

Nog wat anders?

Geplaatst: 13.06.2007 - 17:11
door Aad A
Brandstofpomp , benzinetank , relais enz.
Meest handige is om complete donorauto te pakken te krijgen.
Is het niet handiger om een 240 injectie eventueel voorzien van gas te zoeken en dan je huidige 240 als reserve,cq. donorauto te gebruiken.

In ieder geval veel succes met je plannen

Geplaatst: 13.06.2007 - 17:40
door Bassius
Nah ik heb net een mooie 244 in uitmuntende staat gevonden voor 'n prikje :)

Geplaatst: 13.06.2007 - 20:03
door Fat Rat
misschien een optie om de kabel wirwar te beperken is een b230A of b230K te zoeken, zijn carburateur blokken, moet je nog wel je onstekingsmodule meenemen enzo, maar toch al veel minder werk.
Anders zou ik zeggen zoek een wagen met een b230F en neem daar alles van over, los zoeken is vaak veel duurder dan een donor strippen.
Verwacht natuurlijk niet een al te grote vermogens boost, daarvoor zou je een blok met een stofzuiger moeten hebben.

Geplaatst: 13.06.2007 - 20:56
door Bassius
Daar heb ik ook al aan gedacht, een B230FT....

Geplaatst: 13.06.2007 - 21:01
door Fat Rat
of een b230ET/B200ET of een b230FB of een b230fk.
Let wel op dat als je het vermogen meer dan 25% of 40% verhoogt dat het RDW eea opnieuw wil keuren, anders zit je ook met je verzekeringen.

Geplaatst: 13.06.2007 - 22:18
door Bassius
Fat Rat schreef:of een b230ET/B200ET of een b230FB of een b230fk.
Let wel op dat als je het vermogen meer dan 25% of 40% verhoogt dat het RDW eea opnieuw wil keuren, anders zit je ook met je verzekeringen.
RDW Kan veel willen :)
Als ik in die oldtimer 'n nieuw blok gooi, heb ik (Als ik het goed heb), volgens de RDW een 'nieuwe' auto en moet ik dus ook weer flink belasting betalen, etc.

Dat doen we maar even niet :)

Geplaatst: 13.06.2007 - 23:22
door Fat Rat
ja ok, maar als je vermogenstoename een X aantal procenten is dan ben je dus niet meer gedekt door de verzekering als dit niet opgenomen is in het kentekenbewijs. Dus als je dan eens iets aan gort rijd ermee of je verkoopt em zelfs zo dan ben jij de lul.
Maar goed dat is jou probleem natuurlijk.

Geplaatst: 18.06.2007 - 20:15
door JW240
is niet zoveel werk volgns mij om dat om te bouwen
als je de kabelboom+computers+sensoren van de motor hebt dan is het goed te doen....

Ik ga deze zomer de B230F uit mn 240 halen en dan een B230FK+M90 erin. Ik heb dus misschien een B230F +sensoren + computers +brandstofpomp + M47 + luchtfilterbox enzo enzo over... ik ben nog niet zeker wat ik er mee ga doen.....

Als ik em wegdoe kan ik ook zorgen voor een kabelboom denk ik...