Pagina 1 van 2

Chiptuning van een S80 T6

Geplaatst: 14.06.2007 - 20:10
door davidjoost
Beste Volvo-tuners,

Er zijn verschillende aanbieders van chiptuning voor een Volvo S80 T6. Zojuist kwam ik een wel heel goedkope aanbieding tegen: 474 euro incl. verzendkosten
http://www.powerchips.ch/en/type.php?mo ... &type=1862

Het vermogen stijgt van 272pk naar 305pk (netjes) en het toch al niet misselijke koppel stijgt van 380Nm naar een verpletterende 467Nm!! :o

De vraag is natuurlijk, kan de automaat dit wel aan?! Ik ben uiteraard ook bekend met het duurdere RICA, die toch wel als specialist wordt beschouwd als het aankomt op chiptuning van Volvo-motoren. Zij bieden de volgende upgrade aan:
http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... &Model=135

Je krijgt dan 320pk en 430Nm, meer vermogen dus maar minder koppel. Opzich spreekt mij het accent op meer koppel en iets minder vermogen mij meer aan, omdat dat in de praktijk natuurlijk veel bruikbaarder is. Je rijdt immers zelden boven de 5000tpm toch?!

Maargoed, ik vroeg me af wat de meningen en gedachten over het bovenstaande was...

Groeten,

David Joost

Geplaatst: 15.06.2007 - 10:40
door v700r

Geplaatst: 15.06.2007 - 11:54
door pedro sr.
Bij ons krijg je een tuning op maat, dus de eventuele wensen/accenten worden meegenomen in het programma.
Bovendien 2 weken niet goed geld terug garantie, voor een nette prijs.

Banner staat boven :-)

Geplaatst: 15.06.2007 - 14:21
door crackedtooth
pedro sr. schreef:Bij ons krijg je een tuning op maat, dus de eventuele wensen/accenten worden meegenomen in het programma.
Bovendien 2 weken niet goed geld terug garantie, voor een nette prijs.

Banner staat boven :-)
banner niet altijd te lezen, bij mij bv blocked door anti-add software
zou altijd even je url erbij plakken
:p

mv groet

PS zelf toch voor de ppc gegaan, wel veel goede dingen over hartog gehoord

Geplaatst: 15.06.2007 - 15:36
door davidjoost
Even wat quoten van de website van Hartog Tuning:
Wat betaal ik hiervoor?

Dat hangt af van het bouwjaar en de motorisering van uw auto:
Benzine non-turbo max. 200pk tot en met 2003 : 400 euro inc.b.t.w., vanaf 2004 500 euro inc. b.t.w.
Benzine turbo max. 200pk tot en met 2003 : 600 euro inc. b.t.w., vanaf 2004 700 euro inc.b.t.w.
Benzine (turbo) motoren met meer dan 200pk : 850 euro inc. b.t.w.
Dieselmotoren tot en met 2003 : 500 euro inc. b.t.w., vanaf 2004 600 euro inc. b.t.w.
Dus het tunen kost meer geld vanwege het simpele gegeven dat de T6 boven de denkbeeldige 'grens' van 200pk zit?! Of valt er meer te verdienen aan mensen die al een vermogende auto hebben...? :?

Vreemd trouwens dat er zo openlijk reclame mag worden gemaakt op dit forum, door forumleden...

Geplaatst: 15.06.2007 - 16:23
door Walter
Een T6 tunen? Niet doen, trekt de automaat niet. Heeft al moeite met de pk's en nm's. Destijds pakte Rica geen T6-motoren aan, misschien zegt dat iets.

Geplaatst: 15.06.2007 - 17:26
door Ben
davidjoost schreef: Vreemd trouwens dat er zo openlijk reclame mag worden gemaakt op dit forum, door forumleden...
Hartog Tuning is forum sponsor en mag adviezen geven in de tuning rubriek.

Geplaatst: 15.06.2007 - 17:44
door bart simpson
272pk op je voorwielen kan (zeker als het nat is) al zeer onberekenbaar zijn, veel meer vermogen wil je (dan) niet meemaken

Geplaatst: 15.06.2007 - 18:13
door Edgar
davidjoost schreef:Even wat quoten van de website van Hartog Tuning:
Wat betaal ik hiervoor?

Dat hangt af van het bouwjaar en de motorisering van uw auto:
Benzine non-turbo max. 200pk tot en met 2003 : 400 euro inc.b.t.w., vanaf 2004 500 euro inc. b.t.w.
Benzine turbo max. 200pk tot en met 2003 : 600 euro inc. b.t.w., vanaf 2004 700 euro inc.b.t.w.
Benzine (turbo) motoren met meer dan 200pk : 850 euro inc. b.t.w.
Dieselmotoren tot en met 2003 : 500 euro inc. b.t.w., vanaf 2004 600 euro inc. b.t.w.
Dus het tunen kost meer geld vanwege het simpele gegeven dat de T6 boven de denkbeeldige 'grens' van 200pk zit?! Of valt er meer te verdienen aan mensen die al een vermogende auto hebben...? :?

Vreemd trouwens dat er zo openlijk reclame mag worden gemaakt op dit forum, door forumleden...
Denk je niet dat het een reden heeft de verschillende prijzen...
Zonder een bedrijf te vragen waar het verschil in zit vind ik niet dat je daar commentaar op kunt leveren.

Pedro geeft hier ook gratis advies en tips en is altijd bereid om telefonisch antwoord te geven op technische vragen...

Geplaatst: 15.06.2007 - 19:17
door bart simpson
davidjoost heeft wel vaker zomaar commentaar op dingen, het zal wel door de leeftijd komen

Geplaatst: 15.06.2007 - 19:37
door Emiel
Ik zou een T6 niet laten flashen...automaat is zo prut en die kleine haarföhntjes die ergens achter op het blok zitten kunnen het niet aan.

Geplaatst: 15.06.2007 - 19:39
door bart simpson
Emiel schreef:Ik zou een T6 niet laten flashen...automaat is zo prut en die kleine haarföhntjes die ergens achter op het blok zitten kunnen het niet aan.
komt bij Volvo vaker voor na chippen.

Geplaatst: 15.06.2007 - 19:39
door Ludo
bart simpson schreef:272pk op je voorwielen kan (zeker als het nat is) al zeer onberekenbaar zijn, veel meer vermogen wil je (dan) niet meemaken
ook weer niet overdrijven Bart.
60pk op eender welke wielen in verkeerde handen is véél gevaarlijker.
meer vermogen is best heel goed te doen, zolang je het verstand maar erbij houd.

Geplaatst: 15.06.2007 - 19:54
door bart simpson
trap je bij +/- 150 je gas vol in terwijl het nat is beweegt een T6 doorgaans toch wat opzij

Geplaatst: 15.06.2007 - 20:17
door Ludo
dat lijkt me straf Bart.
maar goed:
Ludo schreef:meer vermogen is best heel goed te doen, zolang je het verstand maar erbij houd.
:wink:

Geplaatst: 15.06.2007 - 21:12
door Michael Oud
Hartog Tuning, kun je mij, en met mij blijkbaar ook Davidjoost, uitleggen waarom chippen boven 200 euro duurder is?

Geplaatst: 15.06.2007 - 21:53
door crackedtooth
Cojones schreef:Hartog Tuning, kun je mij, en met mij blijkbaar ook Davidjoost, uitleggen waarom chippen boven 200 euro duurder is?
zal eerder andersom zijn
ie cheaper voor goedkopere modellen die dus wat gesponsord worden en naar ik aanneem eenvoudiger aan te passen, gezien meer beperkingen in max setup

Geplaatst: 15.06.2007 - 21:56
door Ben
Cojones schreef:Hartog Tuning, kun je mij, en met mij blijkbaar ook Davidjoost, uitleggen waarom chippen boven 200 euro duurder is?
Omdat iets boven de 200 Euro per definitie duurder is dan 200 Euro. Toch?

Geplaatst: 15.06.2007 - 21:57
door Michael Oud
Dat neem je aan. Ik wil het echte antwoord.

Geplaatst: 15.06.2007 - 21:59
door Michael Oud
Ok, nogmaals, waarom is het chippen van auto's na 2003 duurder dan auto's van voor 2003, en waarom is het chippen van auto's met meer dan 200pk duurder dan auto's met minder dan 200 pk.

Ergo: Vanwaar de prijsverschillen. Geen aannames, maar gewoon een antwoord.

Wát een kutfout in mn vorige post btw...