Pagina 1 van 1

Gereden: Volvo C70 D5 Summum Geartronic (180 pk/350 Nm)

Geplaatst: 15.06.2007 - 21:59
door Mathijs.
Nou eindelijk was het dan zover. Vandaag gingen we een rondje rijden met de C70 die inmiddels alweer anderhalf jaar op de markt leverbaar is. Bij de dealer en bij de Volvo Ocean Race had ik er al diverse malen ingezeten, maar echt rijden hadden we nog nooit gedaan. Gelukkig zaten de weergoden ons -ondanks de slechte weersverwachtingen- toch reuze mee, dus het dak kon lekker open.

De auto ansich rijdt echt fantastisch. Vroeger was een diesel in een cabriolet en absolute no go maar in deze C70 kan het prima. Met de kap dicht hoor je de vijf cilinders brullen, doe je de kap open dan krijg je ook brullende vijf cilinders te horen maar als extra hoor je ook een hele stoere turbofluit. Het blok zelf klinkt gewoon heel erg krachtig, en dat is hij zeker ook. Je trekt de gemiddelde automobilist er makkelijk uit met dit blok.

De stoelen zitten ook als vanouds lekker Volvo-achtig. Het recept blijft nog steeds hetzelfde. In de auto weinig last van wind, wat mede te danken is aan het windscherm. Echter zaten er ook wel een paar minpunten aan deze C70. Zo tordeert de auto met dak open (vooral zichtbaar aan de hevig vibrerende A-stijl/binnenspiegel) heel erg veel op klinkerwegen. Bij kleine hobbeltjes is de C70 ook niet vreemd van kraakjes. En verder voelde het rempedaal volgens mijn vader nogal sponsig aan. Nu volgt er een fotoverslag.

Volvo C70 D5 Summum Geartronic (180 pk/350 Nm)

Prestaties
topsnelheid: 225 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 9,5 s

Prijs zoals uitgevoerd: € 59.020 (Summum)

Afbeelding
De C70 uitgevoerd in de kleur Black Stone solid.

Afbeelding
Open ziet de C70 er best lekker uit!

Afbeelding
Voor een CC heeft hij een lekker kont. Niet te dik en niet te dun. Dit komt mede door het cabriodak dat uit 3 delen bestaat.

Afbeelding
Voor de kenners heel herkenbaar, hier ligt een D5 onder het vooronder. Deze D5 levert in tegenstelling tot de D5 uit de grote Volvo's als de S60, XC70, V70, S80 en XC90 'maar' 180 pk en 350 nm aan trekkracht.

Afbeelding
Ook heel herkenbaar de 18-duims Mirzam velgen met 235/40 R18 banden. Op de Summum een extra van € 1.250.

Afbeelding
Een luxe interieur met o.a een Dynaudio-systeem (€ 2.000), lederen bekleding (afhankelijk van soort is dit een gratis optie in het Summum-pakket), stuurwiel met aluminium inleg (€ 250), pookknop met aluminium inleg (€ 150), vloermatten in kleur van stoelbekleding (€ 100) en nog veel meer.

Afbeelding
Met het dak dicht ziet hij er ook nog prima uit!

Afbeelding
Hier testen wij altijd de auto's op hun snelheid. Op dit lege stuk van ongeveer 2,5 a 3 km hebben wij met het dak open een top gehaald van ongeveer 190 km/h.

Geplaatst: 15.06.2007 - 23:38
door S80 Executive
Mooie auto! Die velgen staan hem toch wel heel goed. Maar ondanks dat, vind ik de oude C70 eigenlijk ietsje mooier.

S80

Geplaatst: 17.06.2007 - 20:20
door Mathijs.
S80 Executive schreef:Maar ondanks dat, vind ik de oude C70 eigenlijk ietsje mooier.
Een oude C70 Cabriolet heeft inderdaad ook wel wat. En daarentegen was de vorige C70 tenminste op een 'grote Volvo-onderstel' gebouwd, namelijk die van de S70/V70. De nieuwe C70 is gebouwd op een 'kleine Volvo-onderstel', die van de S40/V50 dus. Eigenlijk zou de nieuwe C70 dus eigenlijk gewoon C40 of C50 moeten heten, maar dat klinkt niet lekker in de oren van de mensen, en de benaming komt niet helemaal goed uit met de positionering van Volvo.

Geplaatst: 21.06.2007 - 19:33
door bijrijdstertje
Ik vind hem mooi! :D

Geplaatst: 30.07.2007 - 23:04
door xc90t6
De oude C70 was erg mooi. Deze zal wat minder tijdloos zijn dan de oude. Vraagje zitten er standaard el. verstelbare stoelen op de c70?

Geplaatst: 31.07.2007 - 10:48
door Summum
xc90t6 schreef:De oude C70 was erg mooi. Deze zal wat minder tijdloos zijn dan de oude. Vraagje zitten er standaard el. verstelbare stoelen op de c70?
Neen. De C70 loopt qua uitvoeringen gelijk op met de S40/V50, dus electrisch verstelbare bestuurdersstoel zit alleen standaard op de Summum uitvoering. El. passagiersstoel is altijd een optie.

Geplaatst: 01.08.2007 - 17:40
door drowel
Klopt... en ik vind het verschrikkelijk onhandig... die stoelen zijn ZOOOOOOO traag. Heb het alleen bij de bestuurdersstoel. Maar zelfs daar is het niet fijn. Als er iemand achterin moet ben je me toch een tijd bezig, ongeloofelijk!

Geplaatst: 03.11.2007 - 23:20
door Mathijs.
Opzich vragen de stoelen van Volvo niet erg veel afstelling. Ze zitten namelijk al gauw erg lekker.

Geplaatst: 06.03.2008 - 08:41
door avanderendeS80
Wat een mooie auto, op vele forums kom je hem tegen en hoor je dat ze dit toch wel de mooiste cabrio van het moment vinden, en daar sluit ik me volledig bij aan!