Pagina 1 van 1
Motorennieuws
Geplaatst: 19.06.2007 - 11:53
door Swedish_90
AutoMotor&Sport.se
Het grote nieuws:
De V70 wordt ook leverbaar met een 2.0 DISI-LB 4-cylinder motor, met 190pk. Ook komen zoals eerder al verwacht de 2.0F 145pk en de 2.0D 136pk beschikbaar in de V70. Voor de XC70 komt naast de huidige D5 en 3.2 de T6 motor beschikbaar.
Ook op transmissiegebied is er nieuws: er zal een DSG-bak beschikbaar komen op de volgende motoren, en zoals het er nu naar uit ziet alleen op de V70:
2.0F 145pk
2.0 DISI-LB 190pk
2.5T 200pk
3.2 235pk
Verder komt de T6-motor ook beschikbaar met een handgeschakelde versnellingsbak.
Update:
Ik ontdek net dat ook de S80 de beschikking krijgt over nieuwe motoren:
2.0D 136pk (i.c.m. handbak)
2.0F 145pk (i.c.m. handbak, automaat, DSG)
2.0 DISI-LB 190pk (i.c.m. handbak, DSG)
T6 285pk (i.c.m. handbak (automaat al leverbaar))
Goed nieuws lijkt me, het motorenaanbod is nu echt mooi breed. Het enige wat eigenlijk nog mist is een dikkere diesel...
Geplaatst: 19.06.2007 - 14:27
door S80 Executive
Heb je meer specs van die 2.0 DISI-LB? Ik heb hier nog niet eerder van gehoord. Lijkt me ook een geschikt motor voor de C30/S40/V50.
S80
Geplaatst: 19.06.2007 - 15:07
door Kai
wauw, ik wil de T6 met 285 paarden
Geplaatst: 19.06.2007 - 15:29
door Aantje
Volgens mij is die 2.0 DISI-LB een 2.0 Diesel met hetzelfde idee als een BMW 535D, 2 turbo's 1 grote en 1 kleine turbo. Of het zou hetzelfde moeten zijn als een volkswagen TSI met een turbo en een compressor.
Geplaatst: 19.06.2007 - 15:42
door Poolrev
Aantje schreef:Volgens mij is die 2.0 DISI-LB een 2.0 Diesel met hetzelfde idee als een BMW 535D, 2 turbo's 1 grote en 1 kleine turbo. Of het zou hetzelfde moeten zijn als een volkswagen TSI met een turbo en een compressor.
Het zal denk ik geen diesel zijn, anders wordt de D5 overbodig

.
Geplaatst: 19.06.2007 - 16:10
door MDA
2.0 DISI-LB (vermutl. direkteinspritzender Benziner, 190 PS)
Dus inderdaad geen diesel...
Geplaatst: 19.06.2007 - 17:26
door Aantje
Als dat een Direct ingespoten benzine motor is met 190pk. Waarom zou ik dan bij aanschaf de 2.5T nemen met 200pk?
T6 in de XC70
Geplaatst: 19.06.2007 - 18:20
door XCelerate
Is al bekend wanneer de T6 in de XC70 besteld kan worden?
Is dat meteen voor nieuwe orders? Dit zou ik graag weten nu mijn XC70 onlangs al besteld is met de 3.2 en ik het liefst meteen wijzig in de T6.
Bedankt voor de info.
Geplaatst: 19.06.2007 - 21:13
door Aantje
Zou ook zomaar kunnen zijn dat het alleen in Zweden is. In Zweden was de T6 al direct leverbaar op de XC70. Misschien dat er verschillen blijven tussen beide landen.
Geplaatst: 19.06.2007 - 21:17
door Swedish_90
Aantje schreef:In Zweden was de T6 al direct leverbaar op de XC70.
De T6 is op dit moment op geen enkele variant, in geen enkel land leverbaar op de XC70. Zelfs niet in Zweden.
Geplaatst: 24.07.2007 - 20:07
door ferretje
Mijn zweeds is niet super maar het lijkt er op dat het inderdaad een direct ingespoten benzinemotor met lagerdrukturbo is.
In het zweedse artikel wordt vergeleken met Mazda's MPS motoren.
Ook Mazda gebruikt de kreet DISI. Mazda en Volvo maken beiden deel uit van het Ford concern.
Ik denk dat de 5-cylinders er bij Volvo helemaal uitgaan, dus de 2.0 disi9 zal op termijn in de plaats van de 2.5t komen. Je hebt dan eem 190 PK 4-cylinder, een 3,2 liter met 235 PK en een T6 met 285 PK. Aardis rijtje.
Reden, kan er slechts naar gissen: 5 cylinders kunnen niet maar aan toekomstige emissie-eisen voldoen?
Geplaatst: 24.07.2007 - 23:00
door Fat Rat
zou eindeloos zonde zijn als die mooie 5 pitters zouden verdwijnen, ok ze waren al niet zo toppie meer met die vaste klepstoters (vanuit mijn oogpunt als gasrijder).
Maar het blijft toch wel wat apparts Volvo met de 5 pitters in de grotere wagens.
Geplaatst: 25.07.2007 - 01:34
door Auk
Fat Rat schreef:zou eindeloos zonde zijn als die mooie 5 pitters zouden verdwijnen, ok ze waren al niet zo toppie meer met die vaste klepstoters (vanuit mijn oogpunt als gasrijder).
Maar het blijft toch wel wat apparts Volvo met de 5 pitters in de grotere wagens.
Ga ik helemaal in mee!!

Geplaatst: 26.07.2007 - 00:19
door dutch-v
Voor wat betreft de diesels, ben ik benieuwd of Volvo ook gebruik gaat maken van de Ford-PSA 2.2 HDiF BiTurbo Diesel. 170 PK / 400 Nm.
De Ford-PSA 2.0 136 PK gaat dus klaarblijkelijk wel in V70, S80 en C70 komen, dus waarom de iets grotere 2.2 niet ? Die motor wordt in aanzienlijk grotere aantallen gebouwd dan de 2.4D & D5, en is ook nog eens vrij makkelijk geschikt te maken voor hogere verbrandingstemperaturen (= lagere emissiewaarden) als er echt laagzwavelige brandstof komt.
Natuurlijk is de 2.4D / D5 een motor met een specifiek - en heel fijn - karakter (5-cyl) maar ik denk dat de Ford-PSA torretjes toch meer toekomst hebben.
Oh jeetje, ik hoop nu niet dat ik mensen tegen de benen geschopt heb, da's zeker niet de bedoeling. Ik wil slechts naar voren brengen dat Volvo wat de diesels betreft toch misschien gedwongen gaat worden door moedertje Ford om op termijn andere motoren te gebruiken.
Groet, dutch-v
Geplaatst: 03.08.2007 - 16:16
door Bover
gef mij maar vijf cilinder, net ff dat meer......