Pagina 1 van 1

D5 stuurbekrachtigingleidingen breken

Geplaatst: 20.06.2007 - 11:16
door BLACK DIESEL
Bij een tankstop op de Duitse autobaan merkte ik dat elke stuurbeweging een hoop lawaai onder de motorkap maakte.
Het stuurbekrachtigingoliereservoir was helemaal leeg en er brand dan geen waarschuwingslampje!

Van de autobaan af en gestopt bij een VW-dealer waar om half zeven in de avond de deur nog open stond. Öl für Servolenkung tot het max. bijgevuld en vervolgens de laatste 250 km naar huis gereden.

Bij de aankomst thuis was het reservoir al weer bijna leeg.
Op naar de Volvo garage!
Een D5 zeker?
Ja, dat probleem is bij Volvo bekend er moeten gewoon nieuwe leidingen in en een extra klemmetje!
Waarom worden die leidingen dan niet preventief vervangen?
Ja,....het is geen terugroepactie van Volvo.

Ik hoop maar dat door het drooglopen het stuurbekrachtigingsysteem geen schade heeft opgelopen.

Geplaatst: 20.06.2007 - 11:49
door V480-S60
Wie van de VOLVO-medewerkers weet hier meer van: Bart, Mafia, C30T5.
En geldt dit alleen voor de nieuwe modeljaren of ook voor de oudere.

Geplaatst: 20.06.2007 - 11:54
door BLACK DIESEL
Mijn D5 is van september 2005!

Geplaatst: 25.01.2009 - 20:47
door fspanjer
Hallo,

Ditzelfde probleem heb ik ook recent laten repareren.
Ik merkte al een paar weken dat bij verre stuuruitslagen ik soms een vreemd geluid hoorde ('oeink' achtig). Afgelopen maandag bij thuiskomst leek het wel een stofzuiger als ik aan het stuur draaide! Tankje gekeken: peilstok helemaal droog. Dag erop laten bijvullen. We zagen toen al dat het onder de auto bij de stuurbekrachtiging nat (=olie) was. Dag later op de brug (peil in tankje alweer gezakt ondertussen) een lekkage geconstateerd. 'Pakking van de olieafscheider' is vervangen. Nu maar hopen dat lekkage over is en geluid wegblijft ...
Schrok wel van de prijs: akkefietje kost zomaar EUR150 voor het vervangen van een pakking en afdichtring ...