D5 stuurbekrachtigingleidingen breken
Geplaatst: 20.06.2007 - 11:16
Bij een tankstop op de Duitse autobaan merkte ik dat elke stuurbeweging een hoop lawaai onder de motorkap maakte.
Het stuurbekrachtigingoliereservoir was helemaal leeg en er brand dan geen waarschuwingslampje!
Van de autobaan af en gestopt bij een VW-dealer waar om half zeven in de avond de deur nog open stond. Öl für Servolenkung tot het max. bijgevuld en vervolgens de laatste 250 km naar huis gereden.
Bij de aankomst thuis was het reservoir al weer bijna leeg.
Op naar de Volvo garage!
Een D5 zeker?
Ja, dat probleem is bij Volvo bekend er moeten gewoon nieuwe leidingen in en een extra klemmetje!
Waarom worden die leidingen dan niet preventief vervangen?
Ja,....het is geen terugroepactie van Volvo.
Ik hoop maar dat door het drooglopen het stuurbekrachtigingsysteem geen schade heeft opgelopen.
Het stuurbekrachtigingoliereservoir was helemaal leeg en er brand dan geen waarschuwingslampje!
Van de autobaan af en gestopt bij een VW-dealer waar om half zeven in de avond de deur nog open stond. Öl für Servolenkung tot het max. bijgevuld en vervolgens de laatste 250 km naar huis gereden.
Bij de aankomst thuis was het reservoir al weer bijna leeg.
Op naar de Volvo garage!
Een D5 zeker?
Ja, dat probleem is bij Volvo bekend er moeten gewoon nieuwe leidingen in en een extra klemmetje!
Waarom worden die leidingen dan niet preventief vervangen?
Ja,....het is geen terugroepactie van Volvo.
Ik hoop maar dat door het drooglopen het stuurbekrachtigingsysteem geen schade heeft opgelopen.