Pagina 1 van 5

Introductie XC60 in januari 2008

Geplaatst: 21.06.2007 - 16:45
door Ben
De introductie van de nieuwe XC60 zal in januari 2008 in Detroit plaatsvinden.
In de herfst volgen dan Frankfurt en Tokyo waar de diesel/hybride wordt voorgesteld.

Afbeelding
Volgens berichten in de Amerikaanse vakpers is de première voor deze compacte SUV (project+nummer Y413) tijdens de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit in januari, precies een jaar na het tonen van de XC60 concept op dezelfde locatie. De fabrikage wordt gestart in week 35 (de eind augustus) 2008, en de auto worden geïntroduceerd als modeljaar 2009.

De Amerikaans bronnen zeggen ook dat Volvo zal investeren in milieuauto's op de beursen in Frankfurt en Tokyo in de herfst. Al geruime tijd is het bekend dat Volvo meewerkt met een diesel+hybride die zal deelnemen aan de "mileurally" Michelin Challenge Bibendum die wordt gehouden in Shanghai, China, van 14-17 november dit jaar. Het wordt een zg plugin hybride die 6 a 7 Zweedse mijl (60/70 km)kan rijden en dan weer wordt opgeladen.

Het is zeer waarschijnlijk dat de auto worden voorgesteld in Frankfurt en dat is toch een groot nieuws omdat niemand zich tot nu toe een pluginhybride met dieselmotor kon voorstellen.
De VS-media wijzen er ook op dat bronnen binnen Volvo bevestigen dat de volgende generatie S60 gebouwd wordt op hetzelfde platform als de nieuwe V70/XC70. De S60 komt echter na de XC60 in de planning, omdat Volvo van mening is dat het zeer belangrijk is compakt SUV zo spoedig mogelijk mogelijk te introduceren om de BMW X3, Audi Q5 en Acura RDX op de Amerikaans markt te beconcurreren.

bron: Auto, Motor & Sport

edit
vertaling verbeterd

Geplaatst: 21.06.2007 - 18:57
door Swedish_90
Goed nieuws van die dieselhybrides. Volgens mij wordt met het als "jeneverbes hybride" vertaalde "laddhybrid" echter een plug-in hybride bedoeld. (de zes-zeven mijl zijn Zweedse mijlen trouwens, dus 60 à 70 km op één lading)

Geplaatst: 21.06.2007 - 19:03
door NOS
Dat is niet zoveel, dus constant bijtanken?
Dan kan je beter een 'gewone' dieselhybride hebben lijkt mij.

Geplaatst: 21.06.2007 - 19:40
door Swedish_90
NOS schreef:Dat is niet zoveel, dus constant bijtanken?
Ik denk dat de 60-70km alleen geldt als er enkel op de batterijen wordt gereden.

Geplaatst: 21.06.2007 - 19:44
door Ben
Swedish_90 schreef:Goed nieuws van die dieselhybrides. Volgens mij wordt met het als "jeneverbes hybride" vertaalde "laddhybrid" echter een plug-in hybride bedoeld. (de zes-zeven mijl zijn Zweedse mijlen trouwens, dus 60 à 70 km op één lading)
Ik kon geen andere vertaling vinden en mijn enige Zweedse bron is aan het middernachtvieren :-)
Dank voor de vertaalhulp.
En het zijn inderdaad Zweedse mijlen

Geplaatst: 21.06.2007 - 23:20
door volvo
Er zijn zoveel Volvo ervaringsdeskundigen op dit forum dat ik toch het onmogelijke durf te vragen: hoeveel denken jullie dat deze fantastische auto zal gaan kosten (vanaf prijs?)

Geplaatst: 21.06.2007 - 23:35
door arnoud
Zomaar een wilde gok: vanaf 45.000?

Geplaatst: 22.06.2007 - 08:02
door V480-S60
Hoezo een wilde gok arnoud. 8)
Dat is namelijk exact het bedrag wat ik ook in gedachten heb. :lol:

Geplaatst: 22.06.2007 - 09:43
door Adacfi
Dus evenveel als de standaard XC90?

Geplaatst: 22.06.2007 - 09:50
door V480-S60
Adacfi,
foutje van jou kant.

Wij rekenen in Nederlandse prijzen. Daar begint de XC90 bij circa 65.000 Euro.

En die 45.000 Euro is circa 1.500 Euro lager dan de goedkoopste X3 in Nederland.

Voor La Belgique moet je dus de prijs van de X3 in gedachten nemen en daar ongeveer 1000 Euro vanaf doen.

Geplaatst: 22.06.2007 - 09:52
door Ben
Ja, ik ben al aan het sparen :-)

Geplaatst: 22.06.2007 - 09:52
door bijrijdstertje
Swedish_90 schreef:
NOS schreef:Dat is niet zoveel, dus constant bijtanken?
Ik denk dat de 60-70km alleen geldt als er enkel op de batterijen wordt gereden.
Misschien ben ik heel erg blond, hoor... Maar wat ik me dus afvraag: bij een fiets heb je een dynamo. Kunnen ze ook niet een soort auotbandendynamo maken, waardoor je tijdens het rijden je accu weer oplaadt? En als hij dan écht helemaal leeg is, en je moet verder op benzine/diesel/lpg, dat ie dan ook weer oplaadt? Scheelt nog stroom ook :lol:
Maar misschien is het een achterlijk idee van me. :roll:

Geplaatst: 22.06.2007 - 09:59
door arnoud
bijrijdstertje schreef:Misschien ben ik heel erg blond, hoor... Maar wat ik me dus afvraag: bij een fiets heb je een dynamo. Kunnen ze ook niet een soort auotbandendynamo maken, waardoor je tijdens het rijden je accu weer oplaadt? En als hij dan écht helemaal leeg is, en je moet verder op benzine/diesel/lpg, dat ie dan ook weer oplaadt? Scheelt nog stroom ook :lol:
Maar misschien is het een achterlijk idee van me. :roll:
De perpetuum mobile is volgens mij nog steeds niet uitgevonden :lol:

Maar ook een fiets moet je meestal harder trappen als je de dynamo er bij zet, want het vermogen moet ergens vandaan komen. Dus ja, je laadt misschien je batterij tijdens het rijden op, maar dat kost weer extra benzine...

Geplaatst: 16.01.2008 - 13:36
door kmser
Ik gok op een prijs die overeenkomt met die van de V70

Geplaatst: 16.01.2008 - 14:14
door Paul
Oud Topic even naar boven gehaald.

Januari hebben ze volgens mij niet gehaald :-)

Geplaatst: 16.01.2008 - 14:46
door Bart
Nope, maar volgens de inside info die we hier hebben van alle medewerkers in Gent hebben we er al wel een paar in elkaar geschroefd..

Geplaatst: 16.01.2008 - 14:52
door bart simpson
Koots schreef:Nope, maar volgens de inside info die we hier hebben van alle medewerkers in Gent hebben we er al wel een paar in elkaar geschroefd..
voorseries....

Geplaatst: 16.01.2008 - 15:31
door BlackSapphire
Mooi nieuws. Maar wat moet ik verstaan onder een "plug-in hybride?" Hybride weet ik, plug in ook (met m'n PC), maar een pluginhybride...?

Geplaatst: 16.01.2008 - 18:36
door Lambert
Maar wat moet ik verstaan onder een "plug-in hybride?"
misschien de stekker in het stopcontact?

Geplaatst: 16.01.2008 - 18:39
door BlackSapphire
Wordt tanken zo simpel?