Distributie op tijd zetten bij een B18U
Geplaatst: 21.06.2007 - 22:10
Op 440.nl en onder het 400 gedeelte al enigzins gepost, maar hoop dat er hier meer ogen naar kijken:
Oke, ik ben vast nalatig geweest, ik *dacht* dat er een vrij nieuwe distributieriem in mn 440 zat, dat was dus niet zo. Stuk of 15-20 tandjes afgebroken, doorgelopen, auto dood.
Had gelukkig nog een riem liggen, maar nog nooit zelf een vervangen, dus met lomp geweld de nieuwe riem gemonteerd. Alleen kwam ik met de markeringen op de riem en de markering op de krukas en nokkenas niet volledig uit.
Hoe doet mn auto het nu? Hij start _prima_ hij loopt _redelijk_ (niet perfect) stationair. Wegrijden gaat goed maar zodra je echt wil optrekken dan gaat de auto brommen en gebeurt er niet zo gek veel. Met veel pijn en moeite haal ik echter wel de 140km/h.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik bij een "bestaande" riem zien of deze op tijd zit? Wil namelijk erg zeker weten dat ie op tijd zit omdat ik anders toch aan een andere kop moet gaan denken.
Feit dat de auto prima start, zelft koud (compressie dus aanwezig) geeft me de hoop dat mn kleppen nog goed zijn.. hoop dat de brom dus komt van een hoop te late ontstekingen of iets dergelijks
bvd!
Oke, ik ben vast nalatig geweest, ik *dacht* dat er een vrij nieuwe distributieriem in mn 440 zat, dat was dus niet zo. Stuk of 15-20 tandjes afgebroken, doorgelopen, auto dood.
Had gelukkig nog een riem liggen, maar nog nooit zelf een vervangen, dus met lomp geweld de nieuwe riem gemonteerd. Alleen kwam ik met de markeringen op de riem en de markering op de krukas en nokkenas niet volledig uit.
Hoe doet mn auto het nu? Hij start _prima_ hij loopt _redelijk_ (niet perfect) stationair. Wegrijden gaat goed maar zodra je echt wil optrekken dan gaat de auto brommen en gebeurt er niet zo gek veel. Met veel pijn en moeite haal ik echter wel de 140km/h.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik bij een "bestaande" riem zien of deze op tijd zit? Wil namelijk erg zeker weten dat ie op tijd zit omdat ik anders toch aan een andere kop moet gaan denken.
Feit dat de auto prima start, zelft koud (compressie dus aanwezig) geeft me de hoop dat mn kleppen nog goed zijn.. hoop dat de brom dus komt van een hoop te late ontstekingen of iets dergelijks
bvd!