Pagina 1 van 1
Koel problemen met de Volvo 760GLE
Geplaatst: 22.06.2007 - 12:14
door Gerrorist
Vorig jaar heb ik een Volvo 760GLE gekocht die bijna in nieuwstaat verkeert en destijds slechts 137000 km. gedraaid had. Ik heb er toen een gasinstallatie in laten bouwen en zit nu op 154.000 km.
Alle slangen heb ik laten vervangen en alle vloeistoffen, maar iedere keer weer als je echt een eind weg gaat met deze auto is er wel weer een moment dat de temperatuurmeter helemaal in het rode loopt en blijkkt dat er weer koelvloeistof in moet.
Verder doet de auto het prima ook op gas, maar op een of andere manier bouwt ie te veel druk op. Ik ben tot nog toe altijd naar een onafhankelijke garage geweest, is het mischien een idee om naar een Volvo dealer te gaan, of hebben die alleen verstand van nieuwe Volvo's (jonge monteurs), en vragen ze gelijk de hoofdprijs.
Ik heb er zelf weinig verstand van, dus graag advies.
Geplaatst: 22.06.2007 - 17:35
door Fat Rat
Mij lijkt het idee om naar een volvo specialist te gaan, neem bijvoorbeeld een Schmidt in Gemert(schijnt de 700 goeroe te zijn).
Maar concreet heb je misschien een lekkende radiateur of waterpomp oid??
Geplaatst: 22.06.2007 - 18:52
door rody
laat eens een cilinder lektest uitvoeren; misschien is de koppakking lek.
Geplaatst: 04.07.2007 - 22:49
door 760 GLE
Ik heb onlangs hetzelfde gehad. 760 GLE Estate '89, 300.000 km. Ik moest zeer regelmatig koelvloeistof bij laten vullen. Het bleek dat de linkerkleppendeksel door oververhitting krom getrokken is en daardoor de koppakking lek was. Alles laten repareren en is nu weer perfect.
Geplaatst: 04.07.2007 - 22:49
door 760 GLE
Sorry, ik bedoel de linkercilinderkop.
Geplaatst: 04.07.2007 - 22:52
door Jarl
Idd misschien radiateur. Wij hebben ook dergelijk problemen gehad toen we de 760 hadden. Eerst de slangen, want auto had blijkbaar tijd stil gestaan voor de koop en later was de radiateur aan de beurt. Echter moet dit wel merkbaar zijn door een plasje.
Jarl
Geplaatst: 21.01.2008 - 15:39
door Gerrorist
Toch nog even melden: auto is weer helemaal klaar, 2 nieuwe pakkingen links en rechts + bougies, olie, kleppen stellen etc. etc. voor 1432 euro incl. bij Volvo Paertmann in Nordhorn Duitsland. In Nederland ging dit na rondbellen bij diverse garages 2000 euro en soms zelfs meer kosten.
Geplaatst: 23.01.2008 - 10:19
door V480-S60
Blij te horen dat het nu helemaal goed is.
Kom je nu ook wat vaker bijpraten op het forum?
Geplaatst: 24.01.2008 - 21:08
door Henk 760 Hausser
Kijk,...dan ben je liefhebber toch??
Bedankt voor het redden van een 760 !!!
Hulde!!!
Geplaatst: 25.01.2008 - 13:01
door v700r
Gerrorist schreef:Toch nog even melden: auto is weer helemaal klaar, 2 nieuwe pakkingen links en rechts + bougies, olie, kleppen stellen etc. etc. voor 1432 euro incl. bij Volvo Paertmann in Nordhorn Duitsland. In Nederland ging dit na rondbellen bij diverse garages 2000 euro en soms zelfs meer kosten.
Voor dat geld had je ook een andere kunnen kopen, toch?
Geplaatst: 25.01.2008 - 16:37
door Henk 760 Hausser
Daar zit wat in ,...
Maar ik heb nergens gelezen van welk bouwjaar de 760 is .
En als echte liefhebber doe je wel eens rare dingen toch??
Groeten Henk.
Geplaatst: 25.01.2008 - 18:45
door Fat Rat
nou als deze voor de rest nog goed is, zou ik liever onderhoud doen dan een andere kopen voor hetzelfde bedrag. Je eigen wagen wordt er alleen maar beter van en je weet niet wat voor ellende je in huis haalt met een nieuwe...
Geplaatst: 05.02.2008 - 18:37
door Flash
Heb toevallig een soort gelijk probleem gehad. Bij mij was het de verdamper die gas lekte in het koelsysteem.
-eerste diagnose >> draaide bij warme motor bij mijn 960 2.5 de vuldop open. Normaal blaast deze even af en word het rustig in het vaatje. Dit keer was de druk vrij hoog wat ook al bleek uit lekkage op aansluitingen waar het eerder niet lekte. Nadat de dop geopend werd begon deze ook schuim af te blazen en koelwater. Na rustig laten onluchten bij stationair toerental werd het rustig in het vaatje. Maar er bleven bellen. Ik dacht koppakking maar na kort ruiken en een vlamtestje bleek er gewoon LPG gas uit de vulopening te komen.
Gasverdamper vervangen door een nieuwe probleem opgelost.
Gas komt met 10bar uit je tank dus die drukt wel door.
Hulde met je reparatie.... Geeft wel weer wat meerwaarde voor jezelf.
Heb je de motor zelf van binnen gezien. Zuigers, Cilinderwanden en Kop voor klepzittingen? Altijd mooi om te weten of er zichtbare slijtage aanwezig is.