foutcode kastje en CVT
Geplaatst: 23.06.2007 - 18:51
Beste Allen
Sinds kort heb ik ook een 440 tot mijn groot plezier.
Geen problemen tot nu toe. Relatief lage kilometerstand: 102.000, complete onderhoudshistorie, nog best goede lak en -uniek- geen roest in de wielkappen. Net de vloeistoffen en filters laten vervangen en ik ga er dan ook vanuit, dat ik nog een tijdje plezier van het bakkie zal hebben.
Ik heb een vraag waarop misschien iemand een antwoord weet.
Welk “foutcode-uitlees-kastje” heb ik?
Voor zover ik begreep heeft VOLVO er drie gebruikt:
Bosch LH 3.2 Jetronic system
Motronic 4.3 System
Fenix 5.2 System
Aangezien elk systeem andere codes geeft is het handig te weten welke je uitleest.
Op het kastje staat VOLVO, daaronder iets onleesbaar en daaronder weer 03 8506 00
Het aluminium plaatje van de motor leest:
B18U 203
I 00 6043
Op het garantiebewijs staat:
Volvo 440dl 1.8 I fleet automaat
Type 445
Variant 15.14.161 20
Afgeleverd op
04 03 1996
Iemand?
Verder heb ik een vraag over de levensduur van de Automaat.
Dit is de -door vele- gevreesde CVT. Ik vind het heerlijk rijden. Sportief rijden is niet aan mij besteed. Wonend in Amsterdam heeft het geen zin om als eerste bij het stoplicht weg te zijn. Voor dat je het weet heb je een tram in je flank of een fietser op je kap. File rijden gaat prima en als je kunt rijden vindt ik het aangenaam om lekker met 125, muziekje erbij te cruisen. De CVT is jonger dan de motor. Volgens (officiële dealer) rekeningen is deze vier jaar en 15000 kilometer geleden vervangen.
Zou dit een nieuwe of gereviseerde zijn? Met andere woorden, zouden er vier jaar geleden nog CVT´s op voorraad zijn geweest?
Ik las op de diverse fora dat de levensduur van de versnellingsbak ongeveer 100.000 km zou zijn. Vooral Ramon&Ramon is hier stellig in en ik twijfel geen moment aan zijn deskundigheid.
Zijn er tips en trucs om de levensduur te verhogen? Ik hoor ze graag, of moet ik er rekening mee houden dat ik nog 85 000 kilometer te gaan heb?
Alvast een dank aan een ieder die de moeite neemt om te reageren.
Sinds kort heb ik ook een 440 tot mijn groot plezier.
Geen problemen tot nu toe. Relatief lage kilometerstand: 102.000, complete onderhoudshistorie, nog best goede lak en -uniek- geen roest in de wielkappen. Net de vloeistoffen en filters laten vervangen en ik ga er dan ook vanuit, dat ik nog een tijdje plezier van het bakkie zal hebben.
Ik heb een vraag waarop misschien iemand een antwoord weet.
Welk “foutcode-uitlees-kastje” heb ik?
Voor zover ik begreep heeft VOLVO er drie gebruikt:
Bosch LH 3.2 Jetronic system
Motronic 4.3 System
Fenix 5.2 System
Aangezien elk systeem andere codes geeft is het handig te weten welke je uitleest.
Op het kastje staat VOLVO, daaronder iets onleesbaar en daaronder weer 03 8506 00
Het aluminium plaatje van de motor leest:
B18U 203
I 00 6043
Op het garantiebewijs staat:
Volvo 440dl 1.8 I fleet automaat
Type 445
Variant 15.14.161 20
Afgeleverd op
04 03 1996
Iemand?
Verder heb ik een vraag over de levensduur van de Automaat.
Dit is de -door vele- gevreesde CVT. Ik vind het heerlijk rijden. Sportief rijden is niet aan mij besteed. Wonend in Amsterdam heeft het geen zin om als eerste bij het stoplicht weg te zijn. Voor dat je het weet heb je een tram in je flank of een fietser op je kap. File rijden gaat prima en als je kunt rijden vindt ik het aangenaam om lekker met 125, muziekje erbij te cruisen. De CVT is jonger dan de motor. Volgens (officiële dealer) rekeningen is deze vier jaar en 15000 kilometer geleden vervangen.
Zou dit een nieuwe of gereviseerde zijn? Met andere woorden, zouden er vier jaar geleden nog CVT´s op voorraad zijn geweest?
Ik las op de diverse fora dat de levensduur van de versnellingsbak ongeveer 100.000 km zou zijn. Vooral Ramon&Ramon is hier stellig in en ik twijfel geen moment aan zijn deskundigheid.
Zijn er tips en trucs om de levensduur te verhogen? Ik hoor ze graag, of moet ik er rekening mee houden dat ik nog 85 000 kilometer te gaan heb?
Alvast een dank aan een ieder die de moeite neemt om te reageren.