Pagina 1 van 2
Een 480 Turbo
Geplaatst: 24.06.2007 - 08:25
door mhjvs
Haloo medeforumers,
Ik gisteren een 480 gekocht. Het is een Turbo van het bouwjaar 1991 met 170.000 km op de teller. Gekocht van de 2de eigenaar.
Geen roest op de achterschermen, dus dat scheelt weer wat werk.
Wat me opviel bij de terugreis dat ie een beetje zweverig rijdt (met name de achterkant vindt ik wat "soepel") Ik vermoed dat de schokbrekers zijn beste tijd hebben gehad. Dat is dus een van de thing to do dingen op mijn lijstje.
De rest om te doen:
Infocenter: Lampje vervangen / baantje op printplaat hertsellen
Interieur: beschadigde delen vervangen
Wielophanging: verlagingsset eronder?
Oliedruk, voltage en turbometerje, weer aangesloten dus werkt weer.
Banden: vervangen na lange tijd stilstand, Linksvoor lijkt of er een enorme platte kant op zit, bijna niet mee te rijden.
Voorruit vervangen.
Motor: loopt 1200 tpm bij stationair ( iemand een idee?)
Linkerspiegel stuk, dus vervangen ( wie heeft / weet er een?)
Geplaatst: 24.06.2007 - 19:01
door AndorabLe
mooie auto, foto's?
Als je 480 een van onderstaande kleuren heeft wil ik graag je foto's gebruiken op de nieuwe site van het register.
218 light blue metallic
231 rood
234 wit
305 zwart metallic
306 smoke silver metallic
Over het hoogtoerig stationair lopen, is dit tijdelijk voorbij als je een keer in de eerste of tweede versnelling een keer fel tot boven 4000 rpm doortrekt? Zo ja, dan weet ik wat je bedoelt, maar weet ik helas niet waar het vandaan komt.
Een verlagingsset zou ik persoonlijk niet doen. Als de schokdempers en veren in orde zijn heb je al een heel fijne strak sturende auto met veel comfort. Als je het wel wilt doen, schijnt de combinatie van gele koni's en rode intrax verlagingsveren een 480 op te leveren die zo strak stuurt als een scheermes
Geplaatst: 24.06.2007 - 20:45
door FLA
AndorabLe schreef:mooie auto, foto's?
Als je 480 een van onderstaande kleuren heeft wil ik graag je foto's gebruiken op de nieuwe site van het register.
218 light blue metallic
231 rood
234 wit
305 zwart metallic
306 smoke silver metallic
Ik heb je een PM gestuurd, ik denk wel dat je hier wat aan hebt...
Re: Een 480 Turbo
Geplaatst: 24.06.2007 - 20:47
door FLA
mhjvs schreef:Interieur: beschadigde delen vervangen
Voorruit vervangen.
Linkerspiegel stuk, dus vervangen ( wie heeft / weet er een?)
Probeer Wouter Gerdes eens van Onderdeel-Nodig.nl...
Geplaatst: 25.06.2007 - 10:18
door mhjvs
Gisteren het instrumentenpaneel uit elkaar gehaald om te kijken of alle lampjes het doen. Alleen het lampje van het infocenter was stuk. Vanmorgen even een nieuwe gehaald, tjemig wat zijn die prijzig.. 7,85!
Vanavond alles weer aansluiten en als het goed is hebben we een zichtbaar infocenter.
Re: Een 480 Turbo
Geplaatst: 25.06.2007 - 10:23
door mhjvs
FLA schreef:mhjvs schreef:Interieur: beschadigde delen vervangen
Voorruit vervangen.
Linkerspiegel stuk, dus vervangen ( wie heeft / weet er een?)
Probeer Wouter Gerdes eens van Onderdeel-Nodig.nl...
Dank voor de tip. Ik weet een 480 op de sloop te staan dus ga daar eerst nog even kijken met mijn lijstje of er nog bruikbare onderdelen opzitten.
Geplaatst: 25.06.2007 - 10:30
door mhjvs
FLA schreef:AndorabLe schreef:mooie auto, foto's?
Als je 480 een van onderstaande kleuren heeft wil ik graag je foto's gebruiken op de nieuwe site van het register.
218 light blue metallic
231 rood
234 wit
305 zwart metallic
306 smoke silver metallic
Waar staat het kleurnummer eigenlijk? Hij is grijsblauw metallic, ik vindt het een mooie kleur persoonlijk, niet zoveel gezien nog. Tevens heb ik er een setje Atlas wielen bij gekregen, zijn dat originele 91er wielen?
Geplaatst: 25.06.2007 - 14:56
door FLA
Het kleurnummer staat, als je je motorkap opendoet, op het plaatje ongeveer tussen je koplampen in. Aangezien je een 91er turbo hebt, waarvan jij zegt dat hij grijsblauw metallic is, gok ik dat je "311 lavendel metallic" hebt, volgens mij een kleur die niet heel veel voorkomt...
Geplaatst: 25.06.2007 - 22:39
door mhjvs
nou je het zegt, er zit wel wat lavendel kleur in.. ik vindt het een mooie kleur.
Vanavond weer ff bezig geweest met het infocenter en de rest.
ik heb geen dash verlichting, geen aanjager en geen radio..
Alle zekeringen doorgemeten.. wie heeft een idee waar ik moet zoeken?
Geplaatst: 01.07.2007 - 15:07
door mhjvs
Hier ff een update..
Alle storingen zijn er uit..
Radio, aanjager, infocenter etc..werkt!!
Tijd voor een feestje.. :occasion5:
Geplaatst: 01.07.2007 - 16:12
door FLA
Mooi, wanneer en waar?
Geplaatst: 01.07.2007 - 16:41
door Auk
Waar blijven de foto's!!

Ben erg benieuwd!

Geplaatst: 01.07.2007 - 22:15
door mhjvs
Hier een foto.vandaag even tussen de regenbuien genomen.
http://i210.photobucket.com/albums/bb25 ... CT0818.jpg
Geplaatst: 01.07.2007 - 22:59
door witgoedboer
Hier een foto.vandaag even tussen de regenbuien genomen.
http://i210.photobucket.com/albums/bb25 ... CT0818.jpg
Is toch dezelfde die op marktpl. wordt aangeboden???????
Geplaatst: 02.07.2007 - 11:38
door mhjvs
Helemaal goed. Ik twijfel om m te verkopen. Dus het motto is mag weg. hoeft niet.
Krijg binnenkort een V90 waar ik gas wil inbouwen en dat is ietsjes duurder dan begroot..
Geplaatst: 02.07.2007 - 11:49
door Auk
Waar zijn je kappen van de koplamp units?
Zonde om te verkopen! V90 staat nogal bekend om de problemen, vandaar ook zo'n korte productie tijd!
Geplaatst: 02.07.2007 - 15:26
door mhjvs
Nou je het zegt.... ::?
Geplaatst: 02.07.2007 - 15:30
door mhjvs
Auk schreef:Waar zijn je kappen van de koplamp units?
Zonde om te verkopen! V90 staat nogal bekend om de problemen, vandaar ook zo'n korte productie tijd!
Een V90 is niet meer / minder dan een 960.. Alleen een ander typeaanduiding op de kont. Dus kort geproduceerd? :roll:
ff wikipedia er op nageslagen:
Volvo 960
Van Wikipedia
De Volvo 960 kwam in 1990 op de markt en was de grootste Volvo toentertijd, samen met zijn stationbroer. Zeer succesvol waren deze Volvo's in de top 100 van de autoverkopen nooit echt, maar ze waren altijd goed voor 2000 tot 3000 registraties per jaar in Nederland.
De 960's waren van 1990 t/m 1994 in dezelfde gedaante op de markt. In 1994 kregen ze beide een facelift die de buitenkant moderniseerde, en de optielijst werd uitgebreid met een paar moderne en luxueuze opties. In 1997 viel het doek voor de 960's, die werden opgevolgd door de S en de Volvo V90.
Geplaatst: 02.07.2007 - 16:30
door FLA
V90 en S90 is gewoon conform de nieuwe typeaanduiding van Volvo eind jaren 90. Zelfs de laatste 960's hadden hetzelfde uiterlijk als de V90 en S90.
Wel heb ik boze tongen eens horen beweren dat de 3.0 24V motor storingsgevoelig zou zijn. Een man bij mij uit het dorp heeft hier ook veel problemen mee gehad. Maargoed het kan natuurlijk altijd een maandagochtend product zijn geweest...
Geplaatst: 02.07.2007 - 16:35
door mhjvs
Ach...en een 480 heeft ook zo zijn eigenwijsheden.