nieuwe etm nodig, waar?
Geplaatst: 25.06.2007 - 17:07
Hoi
In mijn vakantie in Zuid Frankrijk gaf de BC de melding motor management service vereist. Tevens licht het oranje driehoekje op.
In Frankrijk de boel laten uitlezen bij een bedrijf maar werd niets bijzonders gevonden.
Aan de auto zelf merk ik niet echt iets anders.
Inmiddels weer terug in Nederland en de auto laten uitlezen bij de dealer in Leiderdorp. Daar kwam een foutcode naar voren:
ECM9150, gasklepstand sensor 1.
Dit gaf de monteur aan mij door op een papiertje. Tevens gaf hij aan dat het het gasklephuis betrof en dat deze binnen nu en onbepaalde tijd kaduk zal zijn. Het vermogen zal afnemen etc etc.
De melding werd uitgezet maar er werd tevens bij gezegd dat die wel weer terug zal komen. En dat klopt, uurtje later stond de melding er weer in het display en het oranje driehoekje. Verder is aan de auto zelf nog niets te merken.
Schoonmaken wat volgens de monteur geen optie aangezien het gewoon slijtage is. Een duidelijk verhal lijkt me.
De auto zelf, een s60 2.4 140 pk uit augustus 2001 met nu 77.000 km op de teller heb ik in 18-8-2006 gekocht bij de dealer Vos in Zaltbommel. Op zich een prima dealer lijkt me. De auto had toen circa 61.000 km gereden.
De garantie duurde een half jaar, dus t/m media maart 2007.
Inmiddels is het juni 2007 en gaat mijn etm stuk.....grrrrrrrrrr
Ahfijn, ik toch maar even telefonisch contact opgenomen met Volvo Vos en een en ander voorgelegd. Tevens verzocht om enige coulance aangezien een dergelijke reparatie niet verwacht mag worden binnen zo'n korte tijd en weinig kilometers.
Het antwoord was dat iemand anders daar over moet beslissen maar deze persoon had intern al aangegeven dat ze er weinig aan kunnen doen en niet kunnen declareren bij volvo en de garantie is verlopen.
Ik moet nog teruggebeld worden.....
Maar goed. Ik wacht het nog ff af.
Maar om niet stil te zitten ben ik ook even aan het informeren her en der wat het inbouwen van een nieuwe etm zal kosten.
Zo ver ik weet zit in de buurt van Leiderdorp;
Volvo dealer in Leiderdorp.
Volvo specialist van Velzen te Hazerswoude.
Met beide bedrijven heb ik goede ervaringen.
Van Velzen geeft aan dat de aanschaf van een nieuwe etm qua materiaalkosten het zelfde zullen zijn als bij een dealer alleen het arbeidsloon zal stukken goedkoper zijn dan de 75,- per uur die een dealer in rekening brengt.
Iemand van jullie ervaring met bedrijven die het goed kunnen doen voor een redelijke prijs. (ervaringen met bovenstaande bedrijven zijn ook leuk om te weten). Mag ook best wat verder weg zijn aangezien de auto erg lekker rijdt.....
Tevens iemand nog suggestie m.b.t. evt coulance van volvodealer Vos te Zaltbommel?.
Vr Gr Arjen.
In mijn vakantie in Zuid Frankrijk gaf de BC de melding motor management service vereist. Tevens licht het oranje driehoekje op.
In Frankrijk de boel laten uitlezen bij een bedrijf maar werd niets bijzonders gevonden.
Aan de auto zelf merk ik niet echt iets anders.
Inmiddels weer terug in Nederland en de auto laten uitlezen bij de dealer in Leiderdorp. Daar kwam een foutcode naar voren:
ECM9150, gasklepstand sensor 1.
Dit gaf de monteur aan mij door op een papiertje. Tevens gaf hij aan dat het het gasklephuis betrof en dat deze binnen nu en onbepaalde tijd kaduk zal zijn. Het vermogen zal afnemen etc etc.
De melding werd uitgezet maar er werd tevens bij gezegd dat die wel weer terug zal komen. En dat klopt, uurtje later stond de melding er weer in het display en het oranje driehoekje. Verder is aan de auto zelf nog niets te merken.
Schoonmaken wat volgens de monteur geen optie aangezien het gewoon slijtage is. Een duidelijk verhal lijkt me.
De auto zelf, een s60 2.4 140 pk uit augustus 2001 met nu 77.000 km op de teller heb ik in 18-8-2006 gekocht bij de dealer Vos in Zaltbommel. Op zich een prima dealer lijkt me. De auto had toen circa 61.000 km gereden.
De garantie duurde een half jaar, dus t/m media maart 2007.
Inmiddels is het juni 2007 en gaat mijn etm stuk.....grrrrrrrrrr
Ahfijn, ik toch maar even telefonisch contact opgenomen met Volvo Vos en een en ander voorgelegd. Tevens verzocht om enige coulance aangezien een dergelijke reparatie niet verwacht mag worden binnen zo'n korte tijd en weinig kilometers.
Het antwoord was dat iemand anders daar over moet beslissen maar deze persoon had intern al aangegeven dat ze er weinig aan kunnen doen en niet kunnen declareren bij volvo en de garantie is verlopen.
Ik moet nog teruggebeld worden.....
Maar goed. Ik wacht het nog ff af.
Maar om niet stil te zitten ben ik ook even aan het informeren her en der wat het inbouwen van een nieuwe etm zal kosten.
Zo ver ik weet zit in de buurt van Leiderdorp;
Volvo dealer in Leiderdorp.
Volvo specialist van Velzen te Hazerswoude.
Met beide bedrijven heb ik goede ervaringen.
Van Velzen geeft aan dat de aanschaf van een nieuwe etm qua materiaalkosten het zelfde zullen zijn als bij een dealer alleen het arbeidsloon zal stukken goedkoper zijn dan de 75,- per uur die een dealer in rekening brengt.
Iemand van jullie ervaring met bedrijven die het goed kunnen doen voor een redelijke prijs. (ervaringen met bovenstaande bedrijven zijn ook leuk om te weten). Mag ook best wat verder weg zijn aangezien de auto erg lekker rijdt.....
Tevens iemand nog suggestie m.b.t. evt coulance van volvodealer Vos te Zaltbommel?.
Vr Gr Arjen.