Pagina 1 van 1

XC90 diesel vermogen valt weg en trilling bij de voorwielen.

Geplaatst: 03.07.2007 - 14:00
door lxx_33
Een kennis van mij zit in afrika en de dealer is ver ver ver weg.

Nu heeft hij het volgende probleem.
Af en toe verliest de auto zijn vermogen.
Vaak moet hij dan de auto uit/aan zetten en is er weer vermogen.

Ook zit er een trilling in aan de voorkant. Banden uitlijnen en balanceren (wat een lokale garage nog wel kan) mocht niet baten.

Heeft iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?
Waarschijnlijk kan het meerdere oorzaken hebben, maar mocht iemand dit bekend in de oren klinken hoor ik het graag.


Zou het ook kunnen zijn dat door de trilling er een beveiliging inwerken treed en daardoor het vermogen minder wordt of zijn het echt 2 afzonderlijke problemen.

Re: XC90 diesel vermogen valt weg en trilling bij de voorwie

Geplaatst: 03.07.2007 - 19:14
door V70ORD5
lxx_33 schreef:Zou het ook kunnen zijn dat door de trilling er een beveiliging inwerken treed en daardoor het vermogen minder wordt of zijn het echt 2 afzonderlijke problemen.
Als er een beveiliging in werking treedt, dan zou je dit moeten zien via een melding van je motor management systeem.
Is dit het geval?

Geplaatst: 03.07.2007 - 22:41
door lxx_33
In het dashboard verschijnt er inderdaad een melding (volgens mij een driehoek met uitroepteken) vervolgens auto uit zetten, starten, en dan kan hij er weer ff tegenaan.

Geplaatst: 03.07.2007 - 23:55
door Kay01
Heb dit ook gehad.
Turbo valt uit, en na het opnieuw starten is er niets meer aan de hand.
Hij doet dit niet altijd.
Volgens dealer kan het van alles zijn:

Turbo waste-gate klep, lek in de Intercooler (lijkt mij niet waarschijnlijk want dan zou dit altijd het geval moeten zijn en niet af en toe).

Geplaatst: 04.07.2007 - 12:03
door lxx_33
Gisteren nog getest.
Na een bocht naar links kwam dan eindelijk de melding.
Er stond "Motorsystem wartung dringend".
Wanneer je stil stond kwam het toerental niet boven die 2500 uit.

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst: 08.09.2007 - 16:49
door turboproc
Dit lijkt heel sterk op de problemen die ik in het begin had met mijn S60 D5. Na 3 maanden zoeken en van alles vervangen en uit elkaar halen bleek de oplossing uiteindelijk heel eenvoudig: het brandstof filter zat er niet goed ingedraaid.

Dat verklaarde ook de reproduceerbaarheid na bochten. Vooral snel genomen afritten van snelwegen met daarin een volledige draai stonden garant voor het optreden van het probleem.

Bij mij trad het vooral op als je vervolgens even flink wat gas gaf.