Pagina 1 van 1

oliedrukschakelaar s40 1.8

Geplaatst: 29.05.2005 - 10:49
door jeepee
Gisteren ging 500 meter voor mijn eindbestemming het olielampje van mijn s40 uit 1997 branden. Ben toen gelijk gestopt en heb bij mijn ouderlijk huis geconstatteerd dat volgens mij de druk goed is (bovenin zit genoeg olie wamt als je de dop eraf licht spat de olie er gewoon uit) en oliepeil is zoals normaal, precies tussen min en max zpals altijd. De anwb heeft nog de sensor eruitgehaald en schoongeblazen en het contactje ingespoten met spray. Daar er gisteren niet meer aan een nieuwe sensor gekomen kon worden hebben ze de auto afgesleept naar mijn huisadres om dat men het risico niet wilde nemen mij 80 km te laten rijden met eventueel toch een defekt in het smeersysteem, omdat men niet zeker wist of het aan de sensor lag. Nu komt het rare : toen hij van de sleepwagen werd gehaald heb ik de motor gestart om hem op de oprit te zetten en het lampje ging gewoon uit zoals dat hoort! Heeft iemand dit al eens meegemaakt bij zijn volvo. Is het raadzaam er gewoon een andere sensor in te zetten? hoe duur zijn die dingen? Of heeft iemand nog tips....
Alle reakties wekom en alvast bedankt!!

Geplaatst: 29.05.2005 - 11:34
door zwolly
in je boekje staat dat het lampje wel eens kan gaan branden na erg hard rijden??

Geplaatst: 29.05.2005 - 11:38
door jeepee
ja dat is waar, staat er bij mij ook in, aleen zou dat bij stationair zijn en het lampje zou uit moeten gaan bij gasgeven.

Geplaatst: 29.05.2005 - 11:43
door zwolly
ja klopt, maare misschien heeft ea dan wel met het warme weer te maken

Geplaatst: 29.05.2005 - 12:00
door jeepee
kan zeker, maar denk dat er iets anders aan de hand is, heb gister niet hard gereden (max 130) en ik heb wel eens 3 uur inde file gestaan met draaiende motor (dus geen koele rijwind) na een autobahnrit met gemiddeld 180 op de teller en had toen ook geen problemen.