Keuze tussen V70 op LPG of 2.5 TDI
Geplaatst: 07.07.2007 - 16:51
Hallo allemaal,
We zijn alweer wat verder met onze speurtocht, die er hopelijk toe leidt dat we ook lid worden van roffelend nederland.
Ik zit alleen met een dillema waar jullie me hopelijk bij kunnen helpen. We verwachten rond de 30.000 kilometer per jaar te gaan maken, waarbij het woon- werk verkeer bestaat uit ritjes van ongeveer 35 km enkele reis.
Mijn dillema is dat ik verliefd ben op de roffel van de vijfcilinder motoren van volvo, en dat gas vermoedelijk minder hard in prijs zal stijgen dan diesel of benzine. De volvo motoren zijn erg betrouwbaar op gas (wijzen de km standen en dit forum wel uit) en met een onderbouwtank hoef je ook geen bagageruimte in te leveren.
De diesels zijn ook vijfcilinders, maar de VAG diesels (heb ervaring met de1,9 tdi) liggen mij persoonlijk niet zo vanwege de ongecultiveerde loop, en de enorme piek die rond de 1900 trpm ligt. Ik ben wel gecharmeerd van de actieradius die diesel als voordeel heeft tov gas.
Mijn vrees is alleen dat 35 km niet voldoende is om de motor goed op temperatuur te laten komen, wat zeker voor diesels niet bevorderend werkt op de levensduur.
Ben ik bevooroordeeld, of moet ik serieus ook kijken naar diesel?
We zijn alweer wat verder met onze speurtocht, die er hopelijk toe leidt dat we ook lid worden van roffelend nederland.
Ik zit alleen met een dillema waar jullie me hopelijk bij kunnen helpen. We verwachten rond de 30.000 kilometer per jaar te gaan maken, waarbij het woon- werk verkeer bestaat uit ritjes van ongeveer 35 km enkele reis.
Mijn dillema is dat ik verliefd ben op de roffel van de vijfcilinder motoren van volvo, en dat gas vermoedelijk minder hard in prijs zal stijgen dan diesel of benzine. De volvo motoren zijn erg betrouwbaar op gas (wijzen de km standen en dit forum wel uit) en met een onderbouwtank hoef je ook geen bagageruimte in te leveren.
De diesels zijn ook vijfcilinders, maar de VAG diesels (heb ervaring met de1,9 tdi) liggen mij persoonlijk niet zo vanwege de ongecultiveerde loop, en de enorme piek die rond de 1900 trpm ligt. Ik ben wel gecharmeerd van de actieradius die diesel als voordeel heeft tov gas.
Mijn vrees is alleen dat 35 km niet voldoende is om de motor goed op temperatuur te laten komen, wat zeker voor diesels niet bevorderend werkt op de levensduur.
Ben ik bevooroordeeld, of moet ik serieus ook kijken naar diesel?