Vraag over uitvoering en afwerking 740 Turbo USA-model
Geplaatst: 09.07.2007 - 11:35
Zoals beschreven in het topic Even voorstellen, heb ik een Volvo 740 2.3 turbo uit 1992 gekocht met achterstallig onderhoud,en heb daar een paar vragen over.
Wie weet wat de uitvoeringdetails zijn van deze apparte auto zoals hij in de VS is geleverd?
Ik heb nog even zitten speuren naar dit model op het net en via een Amerikaan heb ik al wat gegevens maar nog niet alles,vooralsnog heb ik de volgende details kunnen ontdekken:
Dit is zoals ze het noemen in de USA een 49state model(staat op de sticker naast de motor), dwz dat de auto niet de geknepen versie is tbv de zwaardere emissie-eisen in california,dan heet het een 50state-car en schijnt ong. 8 pk te schelen.
Deze heeft net als de europese modellen "gewoon" 165pk onder de kap met een AW-71 automaatbak.
Standaard was dit model rijker uitgerust dan hier in Nederland,hier een snelle optelling wat ik zo kon vinden:
ABS
airbag
4 maal elektrische ramen
elektrische spiegels
15" Aries velgen(hier bekend van de 940SE), 16"Hydra velgen waren meerprijs voor 740
volleder interieur(bij mijn auto zwart tricot pluche,was voor USA een kostenloze optie)
handbediende airco(ECC was een optie)
Dit exemplaar heeft nog een paar opties:
origineel zwart roofrack
immobilizer(helaas zonder functie..alleen het waarschuwingslampje werkt)
elektrisch schuifdak
6 speakersysteem
De grille is een raadsel voor mij.
Op diverse foto's zie ik de ene 740 turbo met een blokgrille of met de grille die ik heb een volzwart spijlengrille met antraciete rand. Iemand enig idee wat hier reden van is?
Als eerste ga ik uiteraard de techniek uitgebreid onder handen nemen zodat het weer een perfect rijdende baksteen wordt. Zie topic even voorstellen.
Daarna wil ik de auto zoals gezegd wat perfectionerentot een blinkend juweeltje.
Als hij klaar is(kan even duren....)zal ik hem eens beter op de plaat vastleggen.
Wie weet wat de uitvoeringdetails zijn van deze apparte auto zoals hij in de VS is geleverd?
Ik heb nog even zitten speuren naar dit model op het net en via een Amerikaan heb ik al wat gegevens maar nog niet alles,vooralsnog heb ik de volgende details kunnen ontdekken:
Dit is zoals ze het noemen in de USA een 49state model(staat op de sticker naast de motor), dwz dat de auto niet de geknepen versie is tbv de zwaardere emissie-eisen in california,dan heet het een 50state-car en schijnt ong. 8 pk te schelen.
Deze heeft net als de europese modellen "gewoon" 165pk onder de kap met een AW-71 automaatbak.
Standaard was dit model rijker uitgerust dan hier in Nederland,hier een snelle optelling wat ik zo kon vinden:
ABS
airbag
4 maal elektrische ramen
elektrische spiegels
15" Aries velgen(hier bekend van de 940SE), 16"Hydra velgen waren meerprijs voor 740
volleder interieur(bij mijn auto zwart tricot pluche,was voor USA een kostenloze optie)
handbediende airco(ECC was een optie)
Dit exemplaar heeft nog een paar opties:
origineel zwart roofrack
immobilizer(helaas zonder functie..alleen het waarschuwingslampje werkt)
elektrisch schuifdak
6 speakersysteem
De grille is een raadsel voor mij.
Op diverse foto's zie ik de ene 740 turbo met een blokgrille of met de grille die ik heb een volzwart spijlengrille met antraciete rand. Iemand enig idee wat hier reden van is?
Als eerste ga ik uiteraard de techniek uitgebreid onder handen nemen zodat het weer een perfect rijdende baksteen wordt. Zie topic even voorstellen.
Daarna wil ik de auto zoals gezegd wat perfectionerentot een blinkend juweeltje.
Als hij klaar is(kan even duren....)zal ik hem eens beter op de plaat vastleggen.