Problemen rijden op Gas

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

Vanavond teruggekomen bleek tijdens het optrekken de auto nog maar te versnellen tot 50km/h waarna deze bleef hangen en zelfs terug liep ongeacht de stand van het gaspedaal. Hierop omgeschakeld naar Benzine en kunnen optrekken zonder problemen. Bij 100km/h weer naar gas omgezet liep de snelheid weer terug, ondanks meer gas bijgeven. Dit omschakelen meermalen geprobeerd zonder het gewenste resultaat.

Bij het stoplicht de motor uitgezet en herstart en het probleem ook niet meer gehad, wat is er mis??
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
Gast

Klinkt als een vervuild gasverdeelhuis (niet de ETM = gasklephuis).
Geen storing melding?
Vervang eerst de 2 gasfilters. Staat hier (BiFuel) wel beschreven en/of bij handleidingen.
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

worden deze filters ook automatisch meegenomen met een grote beurt, deze krijgt ze volgende week

En nee ik kreeg verder geen meldingen
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
Gast

Beurt bij de Volvo-dealer? Ik denk van niet!
De dealer bij mij in de buurt wist niet eens dat daar een filter zat.
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

Ja zij gaat nu naar de dealer voor een beurt ben zeer benieuwd.

Zouden deze filters het af en toe schokken kunnen veroorzaken. Het zijn geen grote schokken maar schokt wel. maakt niet uit of je optrekt of constant rijd. Dit heb ik zover ik weet alleen als ik rij op gas. Zoveel rij je namelijk niet op benzine, nietwaar
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
Gast

Schokken kan heel goed door een vervuild (lpg Necam) gasverdeelhuis komen.
WimS60
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10

Ik ben nu bijna 2 weken in het bezit van mijn eerste S60 BiFuel uit 2002, km.stand 240.000, en deze schokte ook op LPG. Na het lezen van de beschrijving van AlexV70 langs de gasfitter gegaan en 2 filters + revisiesetje voor het gasverdeelhuis gekocht voor in totaal 30 Euries. Met de beschrijving erbij was het reviseren van het gasverdeelhuis makkelijk te doen, uit- en inbouwen vond ik nog het lastigste.
Mijn BiFuel rijdt nu als een tierelier op zowel benzine als LPG.
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

Mijn Lief is bij de dealer geweest voor een grote beurt en de filters werden door hun mee vervangen. Heb nu ook geen problemen meer.
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

bij een goeie dealer zoals wij worden ze echt wel vervangen die filters...
Gast

Ramon&Ramon schreef:bij een goeie dealer zoals wij worden ze echt wel vervangen die filters...
Bij jou dan wel, maar veel (de meeste) dealers weten niet waar je het over hebt.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

inderdaad,die vertellen dat de motoren van na 2000 hydraulische stoters hebben,dat je de kleppen dus niet kunt stellen,
Gast

Ramon&Ramon schreef:inderdaad,die vertellen dat de motoren van na 2000 hydraulische stoters hebben,dat je de kleppen dus niet kunt stellen,
Je hebt helemaal gelijk, vorige week werd dat ook nog aan een kennis van mij door een Volvo-dealer in het Brabantse verteld. :cry:

Hebben jullie geen terug kom dagen bij de importeur, of gewoon een gezellige dag even bij kletsen?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik weet ook niet waar dat aan ligt,maar het is zeer triest,het gevolg daarvan is dat ze de mensen die het wel weten voor schut zetten ook.

er zitten vaak mensen achter de receptie die zelf er weinig van af weten,is op zich niet erg,maar roep dan niet zomaar iets.
dge
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.02.2007 - 12:53

gasklephuis kapot

voor de mede forum-leden en andere lezers van dit forum onderstaande ter informatie:

De problemen met mijn volvo S60 bi-fuel zijn begonnen met het af en toe slecht stationair blijven
draaien van de motor wanneer op LPG werd gereden.
Het kwam eerst 1 x in de zoveel weken voor dat bij het ontkoppelen voor bijvoorbeeld
stoplichten de auto (rijdend op LPG) afsloeg en ook soms moeizaam weer te starten
was. Maar ach .... 1x in de zoveel weken viel mee te leven en heb niet direct
aktie ondernomen en/of een bezoek aan de dealer gebracht. Maanden later werd ik
echter geconfronteerd met een storing die behoorlijk heftiger was.... Zowel op
benzine als op LPG kon ik de S60 niet meer boven de 1100 toeren krijgen. Kortom
normaal rijden was er niet meer bij. Wanneer je heel rustig gas gaf tot ongeveer
deze 1100 toeren ging het goed. Maar zodra je teveel gas (zowel op benzine als op
LPG) gaf viel het vermogen helemaal weg en zakte het toerental.

Oplossing voor beide bovenstaande problemen bleek het vervangen van het gasklephuis!
De eerste optie die de dealer opperde was het reinigen van het gasklephuis. Maar
helaas .... ik was nog geen 50 meter buiten de poort van de dealer of de storing
stak de kop weer op. De boordcomputer gaf overigens ook duidelijk storingscodes
voor een defect gasklephuis. Oke, vervolgens gasklephuis vervangen en inmiddels
5000 kilometer en 2 maanden verder ... en geen problemen meer. De auto slaat niet
meer af op LPG en uiteraard draait mijn S60 inmiddels ook weer meer toeren dan
de 1100 ;-)

Hoop dat iemand iets heeft aan deze informatie

Volvo S60 bi-fuel 2002
Gast

Gezien jouw verhaal is de ETM de goede oplossing geweest.
Maar vergis je niet, de BiFuel kent ook enkele andere (makkelijk op te lossen :P ) problemen.

Nog veel BiFuel km's gewenst! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”