Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (ZF)

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
turbo
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05

Heeft iemand ervaring met deze optie op de s60?

Ik heb namelijk deze week een proefrit gemaakt met een volvo s60 (2002), maar ik vond deze vooral op hoge snelheden heel snel op kleine stuurbewegingen reageren. Voor sommige is dit fijn, maar ik vind het eerder irritant. Zou zo'n stuurbekrachting die snelheidsafhankelijk is daarbij helpen om hier vanaf te komen?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Op zich niet, deze heeft dezelfde "gevoeligheid" op snelheid als de normale heeft, is overigens wel (onverwacht) prettig bij lage snelheden.
turbo
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05

ja oke dat geloof ik.

maar ik bedoel eigenlijk dat het stuur vanzelf makkelijk beweegt als je rijdt. De snelheidsafh stuurbekrachtiging moet het sturen toch iets zwaarder maken zodat je daar geen last meer van hebt?!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Mijn ervaring is van niet.
turbo
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05

oke, ik zie wel als ik hem heb.
bestel hem toch met de stuurbekrachtiging van ZF 8)
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

Wijs besluit; alles is beter dan het standaard stuurgevoel.
Ik vind mijn V70N ook 'amerikaans' licht sturen met weinig terugkoppeling.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Hoe herken je eigenlijk het verschil tussen de normale stuurbekr. en de snelheidsafhankelijke stuurbekr.?
Of kun je ergens in de auto op een typeplaatje of zoiets zien of het er wel of niet op zit?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Hoe herken je eigenlijk het verschil tussen de normale stuurbekr. en de snelheidsafhankelijke stuurbekr.?
Of kun je ergens in de auto op een typeplaatje of zoiets zien of het er wel of niet op zit?
Dat is nergens aan te zien, alleen wel heel duidelijk te voelen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Je kunt het zien aan de bedrading en sensor op het stuurhuis!
turbo
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05

of bij stilstand met een draaiende motor aan je stuur proberen te draaien. als je dat met ongeveer 1 vinger kunt kun je er donder opzeggen dat je de stuurbekrachtiging van ZF hebt..
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Met 1 vingertje kan ik ook makkelijk mijn stuur omdraaien bij mijn auto als hij stil staat.

Die heeft toch echt die optie niet :D
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
turbo
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05

sterk geoefende vinger dan :lol:
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”